Koning's Citta

Home Forums Perso’s Projecten Koning's Citta

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door KillerNoway 1 week, 6 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker

Koning
    Topic starter

(Disclaimer vantevoren, als ik hieronder “origineel”  zeg, is dat omdat of de verkoper me verteld heeft dat dit originele delen zijn, of omdat het er oud uitziet en ik denk dat het origineel is. Ik heb 0 verstand van Citta’s  😀 )
    Hey allemaal,

Ik ben nu sinds een weekje de eigenaar van een leuke (snor) Citta. Vroeger altijd ook al een citta gewild, maar toen is het er nooit van gekomen. Ik had toen een chinees scootertje, waar ook het nodige aan gesleuteld moest worden.  Laatst kwam ik het volgende brommertje tegen, en kon ik mezelf niet meer weerhouden  :mrgreen: Hij was nog redelijk origineel, en er zaten nog redelijk wat onderdelen bij.

zijkant met extras

Had hem gekocht om een beetje aan te knutselen, en leuk een beetje aan te touren. En dat knutselen heb ik geweten, want na 3 dagen hield hij er al mee op. Het bleek een simpel verstopt benzinefiltertje te zijn, maar het was wel weer mijn eerste ervaring met sleutelen sinds een aantal jaar. Dit bracht me ook direct weer naar dit forum.

De koppeling bleek ook niet helemaal fris meer te zijn, er was een veertje afgebroken, de “driehoek” van de segmenthouder was afgebroken, alle kogeltjes van de segmenten lagen los en de koppelingsring was verdwenen. Het geheel maar vervangen voor een nieuwe. Dus hopelijk Zevenenergie ook weer tevreden, want hij glimt weer  😆
    20190622_115930
    Ik kwam er wel achter dat de achterbrug niet helemaal vast meer zit, bij de bout onder de voorste treeplankbevestiging kan hij een aantal mm heen en weer geschoven worden, binnenkort maar even kijken hoe we dat kunnen verhelpen.

Verder heb ik het standaard zadel al wel vervangen door een bananenzadel. Van het standaard zadel werd ik een beetje zeeziek, om het chroom van de achterdrager niet verder te beschadigen zit er nu een zwarte drager op. Nu ziet hij er zo uit;

20190618_185459
    Ik ben nog op zoek naar een nieuwe uitlaat, ik heb al een tecno citypower geprobeerd, deze is echter te “dik” waardoor hij tegen de band aan wrijft. Ook met een aantal corrigerende tikken van de rubberen hamer kon ik hem niet overtuigen goed te gaan zitten. De standaard ciao uitlaat is wel dun genoeg, maar deze bocht is weer niet correct. Mocht iemand nog een goede uitlaat weten die er een beetje standaard uitziet en te opgefokt is, ik hoor het graag.

Verder nog enige kleine optische deeltjes binnengekregen die er langzamerhand op zullen komen zoals;

– Balhoofdmoer met embleem, oude was verdwenen
    – RVS boutenset
    – Nieuwe zwarte achterdrager
    – Harleybeugel (zodra ik ergens een langere bout voor mijn schokdempers kan vinden)
    – Ik ben nog op zoek naar een manier om de choke fatsoenlijk te bevestigen, deze bungelt nu maar een beetje raak
    – Ledkoplamp zal binnenkort binnen komen (afgekeken van Dustin zijn perso 🙂 )

Voor de toekomst wil ik kijken of ik het originele achterspatbord weer wit kan krijgen, zodat deze er weer achterop kan. Ook heb ik de originele motorschermen er nog bij, hier zitten de stickers ook nog op.

Verder heb ik de originele achterbrug nog, met trappers. Ik heb nog niet erg veel verstand van het motorische/elektrische gedeelte, maar het lijkt me leuk om hier een tweede blokje in op te bouwen. Mocht iemand nog een standaard (snor) blokje weten te liggen, ik houd me aanbevolen.

To be continued..

Dustin
    Bijdrager

Lekker bezig   😀

Heb je wel (stof-)ringen tussen je achterbrug en frame zitten? je hebt er nu al een dikke verstevigde brug onder, dus die zou niet zomaar moeten buigen. Ik heb bij de mijne normale ringen er tussen gedaan, stofringen waren kapot. Is niet het beste maar goed genoeg!

Die citypower die je hebt gehaald kan je ook aan de buitenkant van je brug vast maken, dan loopt hij zoiezo niet aan. Werkt bij mij ook prima. en anders een moertje of een paar ringen tussen brug en uitlaat, dan werkt het altijd wel.

Als je die led verlichting neemt raad ik je aan direct een led buislampje voor achter mee te bestellen, dan hoef je nooit meer naar je licht om te kijken! 39 of 41mm past prima, anders een beetje de fitting verbuigen :thumb

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta

zevenenergie
    Forum Goeroe

Net koppelingetje hoor :thumb
    Ik ben helemaal tevreden 😎
    Screenshot_2019-06-22 Koning's Citta - Vespa-Ciao nl

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door zevenenergie.
    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Koning
    Topic starter

@Dustin Dat zou best kunnen, ik zal bij de nieuwe lichting onderdelen een paar stofringen meebestellen. En ik zal eens kijken of ik de citypower aan de buitenkant kan bevestigen, dat word even prutsen met de bevestiging aan de binnenkant. Bedankt voor de tips!

@zevenenergie Mooi, dan kan ik mij weer met een gerust hart vertonen hier  😉

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door Koning.

Wilk1985
    Moderator

Leuke Citta!

Gaaf dat je hem origineel wilt houden/maken, ik vind zelf origineel toch altijd het mooist.

Die Tecno Citypower ben ik geen fan van, ze lekker altijd en de pasvorm is zoals je zelf al hebt ontdekt echt dramatisch.Schijnbaar is deze uitlaat ontworpen zonder dat de ontwerper de beschikking had over een Citta/Bravo achterbrug en daar kan ik echt niet bij.

Probeer ergens een Sito citypower te vinden, kosten meestal rond de 40 euro en is zowel qua pasvorm als qua geluid en prestaties perfect.

Een ander alternatief is een Gianelli original power voor een Si pas maken, dit is ook niet moeilijk en ze zijn nog nieuw te bestellen maar deze uitlaat is wel wat lawaaiig.

Verder moet je even een koelkap op de cilinder monteren, ik weet niet waar hij is gebleven maar hij hoort er zeker wel op! Belangrijk voor de koeling.

Er is een clipje waarmee je de choke op de achterbrug vastklikt zodat hij niet los bungelt, ik zie ze op dit moment helaas nergens nieuw.

Koning
    Topic starter

@wilk1985 Bedankt!
    De Sito hebben ze nog wel bij Leertouwer, voor de chokeclip zie ik nog twee dingen voorbij komen bij Qparts, maar niet specifiek voor de Citta (1) (2) Ik weet niet of je deze bedoelt?
    Misschien heb je anders een foto? Ik heb nog een 3D printer, wellicht dat ik hier nog wat mee kan doen.

Er is me nog een origineel ciao snor blok aangeboden voor 125, dhoe is dit qua prijs?

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door Koning.

Wilk1985
    Moderator

Die eerste chokegeleider van 1,90 die moet je hebben :thumb

125 euro voor een origineel blok dat in goede staat is lijkt mij een prima prijs.

KillerNoway
    Donateur

Hey hey welkom op het forum! Leuk citta-tje, ik meende hem laatst gezien te hebben op marktplaats. Leuk begin aan een eindeloze hobby!

Even antwoord op Wilk1985:
    De Gianelli Citypower met si maat past niet op een citta met bema brug. Wel de ciao versie. 😉
    Tevens heeft de bema brug geen gaatje voor de chokegeleider dus zou je die zelf moeten boren en fiksen.

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Koning
    Topic starter

@killernoway Bedankt! Zou best kunnen van marktplaats, Sallander?

De oude brug heeft wel een chokegeleider zag ik toen ik deze onder handen nam.

20190623_11544920190623_16444820190624_191623
    Even wachten op een nieuwe spie en middenstandaard, en dan kijken of ik volgende week de moed kan vinden om deze er (met trappers, want die krijg ik niet op de versterkte brug) onder te zetten. Nog pro-tips?  🙂

@wilk1985 De koelkap heb ik nog, deze ligt echter van ouderdom in 2 stukken.. De nieuwe is besteld. Volgens mij heb ik over een paar maandjes een hele nieuwe citta, dan is elk boutje en moertje wel vervangen haha

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door Koning.

Wilk1985
    Moderator

Apart dat die Gianelli niet op een Bema brug kan, weet je dat zeker? Op mijn JMPB brug ging het prima, gaatje boren beetje buigen en klaar.

Trappers en een middenstandaard kunnen wel op een JMPB brug, wel zal je de gaten moeten vergroten. Hoe dit bij de Bema brug gaat weet ik niet.

KillerNoway
    Donateur

Ik weet het zeer zeker. De bema brug ondersteunt alleen ciao en citta uitlaten…

Trappers zouden gewoon moeten kunnen op de brug, middenstandaard helaas niet.

Jelle
    Moderator

Nou bij mij gewoon zit er anders gewoon een Gianelli SI original power onder (alleen even een bevestigings gleufje gemaakt, maar dat is een werkje van 2 seconden) Dus het is flauwekul dat een SI uitlaat niet past.
    Trappers op een Bema, geen probleem, voor een middenstandard moet je wel de optie nemen waar die bevestiging er op zit.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door Jelle.

KillerNoway
    Donateur

Jelle,

Het is dat ik nu niet in staat ben fotos te maken anders had ik het wel bewezen.

Jelle
    Moderator

Doe ik het wel ff:
    IMG_20190702_165844
    GIANNELLI SI, Fits like a glove…

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door Jelle.

KillerNoway
    Donateur

Hmm,,, bema of jmpb?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.