Knipperende lichten

Home Forums Techniek Elektrisch Knipperende lichten

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 5 dagen, 11 uur geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Smitthers
    Topic starter

Goedendag,

Ik heb al best een tijd last van een knipperend voorlicht. Dit alleen op het grootlicht dimlicht heeft nergens last van.
    Ik heb alle contactjes gecheckt en het met verschillende lampjes geprobeerd. Maar veranderd niet.
    Het licht brand soms een tijd, soms niet, en tussendoor knippert hij vaak.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

niek1992
    Bijdrager

Klinkt toch echt als een haperend contact. Ik zie het vaak op de fitting. Hier is dan wat corrosie op ontstaan (al dan niet door het knipperen van de lamp) en die corrosie geleidt niet erg goed. Ff schoonpoetsen en zorgen dat hij stevig op de lamp zit en dan is het meestal opgelost.

Magnus01
    Bijdrager

Heb ik vroeger wel is gehad. Een paar keer hard er op slaan en dan deed die het weer.

Smallride
    Bijdrager

Bij was het over toen ik wat contactspray op de licht schakelaar had gespoten.
    de contactjes van de schakelaar maakte slecht contact en ik kon er erg slecht bij om ze te schuren. Je massa draadje op het blok wel goed?

Wilk1985
    Moderator

Soms helpt het om de stekkertjes met een tang iets samen te knijpen zodat ze wat beter contact maken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.