Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
This topic contains 26,187 reacties, has 886 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
22 juli 2012 om 19:50 #91780
Toevallig hebben de Simo pijpen dit standaard en heb ik er dus een foto van.
Foto is klikbaar.23 juli 2012 om 15:35 #92450weet iemand hoe je de olie nippel uit je mix blok krijgt?
brander er op of kan je die er zo uit trekken?23 juli 2012 om 15:36 #91906Ik ben van plan om m’n brom ciao naar snor om te laten keuren, maar heeft iemand een idee of deze door de keuring komt met een ingekort achter spatbordje? Hij komt nog ver genoeg onder de bagagedrager uit, heb de helft van het witte gedeelte eraf gehaald.
23 juli 2012 om 15:40 #91973@SuperSi, inderdaad met de brander er uit halen. Als je hem wilt afdichten kun je hem beter afsluiten door hem vol te gieten met tin.
23 juli 2012 om 15:43 #92013@docs911
dankjewel! ik ga het proberen23 juli 2012 om 17:52 #90143ik heb laatst bij jmpb een set binnenpoten voor de citta aangeschaft,
alleen nu zit er aan de kant van de vorkpoten er geen schroefdraad in.
moet je dit er zelf indraaien?
aangezien de oude poten wel schroefdraad hadden, en je anders de vorkpoten er niet aan vast kan monteren?beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.24 juli 2012 om 06:52 #87884In je oude poten zit ook geen schroefdraad, er zit aan de binnenkant een aluminium bus in waarin schroefdraad zit en waar je de spiraalveer op vast zet.
Op de foto kun je hem bij de veer onderin de foto goed zien zitten aan de linker kant:
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno24 juli 2012 om 14:32 #106302heeft iemand ervaringen met een boxer uitlaat?
http://dayerses.com/photos/piaggio-vespa-boxer/06/ik zoek een leuk uitlaatje voor mijn si, ik vind deze uitlaat redelijk uniek vooral omdat hij aan de andere kant van de brommer loopt. hij lijkt mij zo op het eerste gezicht wel te passen.
25 juli 2012 om 15:29 #75790kan ik een ouderwets type bobine gewoon gebruiken op mijn citta met zo’n blauwe bobine?
Gr Ruud
25 juli 2012 om 15:47 #87241jazeker.
26 juli 2012 om 12:41 #104864Ik ben bezig met mn project citta alleen heb een probleem:
Als ik hem start dan loopt ie heel hoogtoerig en er komt witte rook uit de uitlaat.
witte rook waarschijnlijk door te grote sproeier zou je denken. Hoogtoerig heb ik geen idee waar dat vandaan komt( stationair schroef al allekant opgedraait)
Er ligt een 12/12 carb malossi luchtfilter en met std. 50 cc kickcarters en sim uitlaatje.
Maar mijn sproeier is echter 46.
Valse lucht lijkt me sterk omdat ik pas nog de voet en koppakking heb vervangen! (hij start ook alleen met choke, en na enige tijd lopen (stationair) valt ie uit en krijg je em niet meer aan de praat!
iemand enig idee?!
gr26 juli 2012 om 17:58 #96528Hoi,
je sproeier is veels te klein.
een standaard kickblok heeft een inlaat van 11,5 * 7,5 .
De originele setup van een kickblok is 12 mm inlaat 12/12 carb originele luchtfilter originele pijp met een 49 sproeier !!jij heb nog een malossie luchtfilter en een sim uitlaat dus je sproeier zal zeker boven de 52 zitten.
Gr R32
30 juli 2012 om 07:47 #107756Ik heb een vraag.
Een CDI past net niet door de brievenbus omdat er zon hobbel in zit. Zou je daar een stukkje af kunnen schuren of zit daar onder al gelijk electronica?
30 juli 2012 om 07:57 #101347Hoi,
Je kunt er niks vanaf schuren dit omdat er inderdaad gegoten isolatie materiaal omzit om te zorgen dat er geen kortsluiting op treed.
gr R32
30 juli 2012 om 10:57 #108412hoi,
Ik heb een vespa ciao van 1974. hij loopt echter niet?!
Maar hij vonkt blokje is uit elkaar gehaald alles gereviceerd
wat zou het kunnen zijn? Maar ik zat te denken dat ie te weinig
benzine krijgt? zal dit het geval zijn? Ik heb een 12/7 carb.
op een 13/13 uitgeboorde org carter. met sproeier 45. is denk ik te kleinCommentaar mag word ik alleen maar slimmer van:D
-
Gebruiker
Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.