Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
This topic contains 26,187 reacties, has 886 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.
-
Gebruiker
-
2 september 2011 om 16:02 #110005
Ja ik moet het ook weten of dit kan en mag, een ciao kop op een SI, heb ook een Top one gekocht voor mijn SI.
2 september 2011 om 16:50 #96749pepko :
je moet de lagers in de vacuum verpakking laten zitten, en vervolgens een pannetje water op het vuur zetten. zodra het kookt gooi je voor 3 minuten je lagers erin, daarna kan je ze zo om de bevroren krukas schuiven.je carters kan je gemakkelijk heetstoken op het gasfornuis. ook gewoon weer een minuutje of 3, mooi gelijkmatig heetstoken. en dan piest het allemaal presas.
Thnx ga ik gebruiken voor volgende keer
nog een vraagje is er ook een revisie setje speciaal voor een mix blokje
2 september 2011 om 16:53 #96714Een Top one past niet op een SI, of je moet de Polini top one SX hebben. Speciaal bedoelt voor de Si. Het probleem met de normale Top one is dat de voorbocht tegen je spatbord aan komt tijdens het remmen of zelfs bij het sturen al wanneer je blok naar voren staat.
2 september 2011 om 18:56 #110008
AnoniemNet even jmpb gemaild, er was geen SX verkrijgbaar :((…..
Dan maar afwachten of ze de Proma cc SI versie kunnen leveren..
Deze uitlaat is ook nooit in Nederland te koop geweest. Maar zie hier Klik en anders doe je mij maar een pm.
2 september 2011 om 20:05 #110014
paulhermenshad het al in electra gevraagd maar, door de antie bumb komt er geen reactie dus dan maar als kleine vraag.
weet iemand hoe ik http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=3135 ">DIT aansluit ?
had gedacht dat er wel een schema bij zou zitten, nou niet dus,2 september 2011 om 20:29 #110015
(BSN)finish firstpaulhermens :
had het al in electra gevraagd maar, door de antie bumb komt er geen reactie dus dan maar als kleine vraag.weet iemand hoe ik http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=3135 ">DIT aansluit ?
had gedacht dat er wel een schema bij zou zitten, nou niet dus,2 september 2011 om 20:35 #110016Mijn Speed Engine carters sluiten niet mooi op elkaar aan. Als ik het kleine carterdeel op het grote leg blijft 1 deel steken. Ik kan met kracht de twee op elkaar drukken, je hoort dan een duidelijke ‘KLIK’ en zitten ze vast aan elkaar.
Bij standaard carters heb ik dit ook wel eens gehad, daar heb ik toen de gok genomen om de krukas in het grote deel te doen, het kleine er verhit overheen te laten vallen en de laatste milimeter dmv de 5 carterbouten aan te draaien te twee helften samen te laten komen zoals met ‘klik’ hierboven.
Hoort dit? Kan het kwaad?
3 september 2011 om 07:03 #110024vraagje is het mogelijke om kleine naar binnen gedrukte deukjes uit je uitlaat te krijgen op 1 of andere manier zonder te flexen ofzo?
3 september 2011 om 07:40 #110026
paulhermenseindelijk na een uurtje of twee op het net
3 september 2011 om 07:54 #110027Past een gewone Polini top one dus nmiet op mijn si ofwat :S ???
Gvd, heb er net 1 gekocht n mooie…
3 september 2011 om 07:58 #110028Volgens mij moet je je voorspatbord dan een beetje inkorten. De Top One komt anders bij bochten of zelfs rechtuit als tegen het spatbord aan…
@gunther:
Ligt eraan waar in de uitlaat het gaatje zit. Als het op een hol deel zit, op het expansiedeel, dan zou het kunnen om de uitlaat zonder demper met water te vullen en in de vriezer te leggen.Demper eraf, uiteinde waterdicht afbinden of een kurk ofzo in stoppen. Vullen met water en weer waterdicht afsluiten. In de vriezer voor 12uur en hopen dat het uitzettende water de deuk eruit drukt. Ik heb het nooit geprobeerd, werkt denk ik voornamelijk met grotere deuken, niet met kleine putjes.
3 september 2011 om 08:12 #110029@ Vespa SI, EN een ciao kop, mag dat op een SI? wrm zit er anders een SI kop op :P?
3 september 2011 om 08:16 #110030Nee dat mag niet! Dan kom je in het grote boek van Sinterklaas!!
Maare, ja, dat mag gewoon hoor 🙂 Ik rij inmiddels al een paar weken met een malossi HD kop voor Ciao op mijn Si en dat gaat prima
De Si kop is wat breder en dat staat/past niet mooi onder de ‘slanke’ Ciao. Volgens mij de enige reden dat er 2 koppen zijn. De Ciao kop heeft meer en hogere koelfinnen, de Si-kop is meer 1 blok met kleine finnetjes. Of het verschil maakt in koelprestaties weet ik niet maar ik heb nergens last van 🙂
Correctie: Een Si kop past simpelweg niet tussen het frame van een ciao. De kop is te ‘breed’ 😉
Reactie: Ah, weer wat geleerd 😛 Ik heb alleen maar Si’tje gereden vandaar 🙂3 september 2011 om 08:20 #109989Hahaha oke kerel;)
Want ik ga flippen, als de top one niet op mijn SI past, want ik las net in het Uitlaten topic Polini top one, dat edjuh zei dat hij wel onder een SI past, dat je alleen een gat in de brug moet boren.Wat is het nu?
Martino: Een Top one past niet op een SI, of je moet de Polini top one SX hebben. Speciaal bedoelt voor de Si. Het probleem met de normale Top one is dat de voorbocht tegen je spatbord aan komt tijdens het remmen of zelfs bij het sturen al wanneer je blok naar voren staat.
3 september 2011 om 10:42 #110033@ Vespaheerlen; Alles is pas te maken met een beetje creativiteit. Geen paniek dus. Met de normale Top one zie je dit ook dikwijls op een Citta. Voorbeeldje; Uit Citta_Florian’s perso
-
Gebruiker
Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.