Justintje32’s Perso.

Home Forums Perso’s Projecten Justintje32’s Perso.

This topic contains 29 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by Justintje32 9 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
  • #284692

    Justintje32
    Topic starter
    Berichten: 101

    Na lang twijfelen toch maar een perso aangemaakt!

    Even wat over mezelf.
    Ik ben Justin, 16 jaar en ik ben sinds mijn 13e in het bezit van een Ciao’tje, hij was voor €50 te koop en dat kon ik niet laten gaan!

    Zo zag mijn brommer eruit toen ik hem gekocht had, hij was niet prachtig, overal roestplekken, bruine drap uit de tank en een gebogen voorwiel..

    Zo heb ik er 2,5 jaartjes op rond gereden, gewoon een beetje scheuren en ik reed er geen grote afstanden mee.. Toen was het bijna zover, ik werd 16 en had een pakketje op jmbp besteld, verzendtijd zou 2-4 dagen zijn maar tot mijn grote verbazing was het de volgende dag al netjes binnen.
    In het pakket zat onder andere: Citypower uitlaat, voorvork revisieset, setje voor het middenstandaard, kop- en voetpakking, en zuigerveertjes..

    Wat een verschil zo’n nieuw uitlaatje!

    Na het uitlaatje erop te hebben gezet bleek hij niet goed af te sluiten.. ik heb hem eraf gehaald en heb geprobeerd de standaardveertjes erop te zetten, wat een gekloot was dit zeg!

    Nadat ik er een paar dagen mee gereden had, bedacht ik dat het tijd was om de carburateur schoon te maken, omdat hij niet vloeiend reed. Dellorto SHA 12/10

    En toen heb ik gelijk het blok eruit gehaald. En even gekeken hoe de cilinder eraan toe was..

    Vrij vies.. Na hem schoongemaakt te hebben met remmenreiniger waren de nummertjes eindelijk weer zichtbaar πŸ˜€

    Tijd om hem uit elkaar te halen, en raar genoeg zat er helemaal geen koppakking in.. Dit verklaart ook een hoop. Met de slijtage van de zuigerveren viel het nog wel mee.

    Het blok ligt er nu toch uit, waarom niet helemaal uit elkaar halen en hem een nieuw laagje lak geven πŸ™‚ Mmm welke kleur zou leuk zijn? Ik zag een paar foto’s met de combinatie oranje en zwart, het frame wordt oranje en de kappen en velgen zwart, er komen nieuwe vierspaaks velgjes onder!
    Prachtig kleurtje toch?

    Tijd om hem uit elkaar te halen, dit was vrij snel gebeurt, behalve de trappers en het stuur.
    Ook zijn er wat moertjes en boutjes stuk gegaan maar ach wat verwacht je anders van een ding wat 20 jaar niet uit elkaar is gehaald. En natuurlijk even een foto van de stickertjes maken, mocht ik deze er weer op willen.

    En ja hoor, hij ligt helemaal uit elkaar!

    Tijd voor het leukste klusje, het schuren!

    Hopelijk vonden jullie het een beetje leuk om te lezen, er komen nog veel updates en foto’s.

    Justin

    #495856

    bram0vitz
    Bijdrager
    Berichten: 509

    Leuk dat je een perso hebt aangemaakt!
    veel sleutel plezier toegewenst!!:thumb

    beetje prutsen hier en daar
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #495857

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooie perso Justin ziet er goed uit!

    Leuke Ciao ook, ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

    Over je uitlaat, weet je zeker dat je niet per ongeluk een 23,5 versie hebt besteld? Jij hebt een 22mm aansluiting op je cilinder. Ik zou die Tecno uitlaten sowieso laten liggen aangezien ze altijd lekken en herrie maken, beter Sito kopen.

    Een koppakking hoort trouwens niet standaard, en kun je ook bij de montage gerust weglaten als je maar zorgt dat de cilinder en kop goed vlak zijn! Met koppakking heb je namelijk minder compressie.

    Succes met schuren, je zegt dat je het leuk vind dus komt ongetwijfeld goed!

    #495858

    Justintje32
    Topic starter
    Berichten: 101

    Wilk1985 :
    Mooie perso Justin ziet er goed uit!

    Leuke Ciao ook, ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

    Over je uitlaat, weet je zeker dat je niet per ongeluk een 23,5 versie hebt besteld? Jij hebt een 22mm aansluiting op je cilinder. Ik zou die Tecno uitlaten sowieso laten liggen aangezien ze altijd lekken en herrie maken, beter Sito kopen.

    Een koppakking hoort trouwens niet standaard, en kun je ook bij de montage gerust weglaten als je maar zorgt dat de cilinder en kop goed vlak zijn! Met koppakking heb je namelijk minder compressie.

    Succes met schuren, je zegt dat je het leuk vind dus komt ongetwijfeld goed!

    Ja haha, Ja ik heb een 23,5 mm versie besteld, er stond dat dit standaard was op jmbp dus vandaard de verwarring :/ baal er wel een beetje van, ik denk dat als ik er uitlaatpasta bij doe dat het dan wel goedkomt!
    Van die koppakking wist ik niet dat het standaard was dat die er niet inzat, dus ik krijg juist minder compressie als ik er een koppakking tussen doe? Wist ik niet :p
    En over het schuren, het is niet het leukste natuurlijk, maar lekker muziekje op, schuren. dan gaat het snel hoor :p, en het is natuurlijk ook een stuk leuker omdat je ergens naartoe werkt!

    Justin

    #495861

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Altijd mooi een verse perso door lezen:thumb
    Ook mooi om te zien dat je 1e gekocht brom of Ciao nu ook helemaal op geknapt gaat worden om voor vol te gaan gebruiken:thumb
    Zullen een hoop jaloers op zijn gezien de meeste hun 1e brom meestal niet meer hebben.
    Koppakking is inderdaad normaal zoals Jos ook aangeeft een hoop broms hebben deze origineel vanaf de fabriek niet.

    #495862

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Inderdaad gaaf ja dat je straks op je 16e kan zeggen dat je je brommer al 3 jaar heb πŸ™‚ Mijn eerste brommer was ook een Ciao en die zou ik best terug willen hebben, maar dat gaat helaas niet :D.

    Die uitlaat zou ik lekker doorverkopen, uitlaatpasta gaat echt niet werken want zodra je hem hard aandraait op je 22mm cilinder draai je het metaal krom.

    Veel plezier met schuren zou gaaf zijn als je straks in mei kan rijden πŸ™‚

    #495863

    Justintje32
    Topic starter
    Berichten: 101

    Wilk1985 :
    Inderdaad gaaf ja dat je straks op je 16e kan zeggen dat je je brommer al 3 jaar heb πŸ™‚ Mijn eerste brommer was ook een Ciao en die zou ik best terug willen hebben, maar dat gaat helaas niet :D.

    Die uitlaat zou ik lekker doorverkopen, uitlaatpasta gaat echt niet werken want zodra je hem hard aandraait op je 22mm cilinder draai je het metaal krom.

    Veel plezier met schuren zou gaaf zijn als je straks in mei kan rijden πŸ™‚

    Maar je hebt dus ook geen citypowers die voor 22mm geschikt zijn?

    #495864

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787
    #495872

    Justintje32
    Topic starter
    Berichten: 101

    UPDATE.

    Ik ben weer begonnen met twijfelen over de kleur, ik vind metallic blauw namelijk ook prachtig, en het valt ook wat minder op. Zodra ik weet wat ik ga doen laat ik het jullie horen, hier een voorbeeld van de kleur.

    Mvg

    #439749

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik zou voor deze blauw gaan:thumb
    Ahoewel de kleur oranje iedere 4 jaar wel goed tot z,n recht komt:lol

    #493451

    Justintje32
    Topic starter
    Berichten: 101

    Ik twijfel nog, want oranje zwarte is ook wel een gave combi..

    #493447

    Nick050
    Bijdrager
    Berichten: 245

    Ik ben benieuwd naar het resultaat,Altijd lastig een mooie kleur(combi) verzinnen,zo twijfel ik zelf ook al een hele tijd:D

    #493244

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Leuk Perso:thumb
    Als we toch gaan stemmen zou ik voor het blauw gaan:lol:D

    #493245

    Justintje32
    Topic starter
    Berichten: 101

    Als jullie gaan stemmen zeg dan ook waarom, kan helpen met m’n keuze :p

    #493246

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Blauw, en ja waarom?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.