Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

This topic contains 873 reacties, has 100 deelnemers, and was last updated by Javad 6 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
  • #465263

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Wel raar als het aan de carb dan blijft liggen. Ik heb precies deze carb tijden mee gereden op mijn 41mm dr blokje zonder problemen en ding liep heel mooi laag stationair.

    #465265

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1834

    Nee dit gaat over de 15.15, die carb waar jij mee reed zit op het zetablok.

    Maar ik kwam er net achter dat de SE lekt bij de voet dus ik ben de pakking aan het verwisselen.
    Ik hoop dat dat alles was en dat de carb nog oke is.

    Edit: Pakkings zijn ververst, hij heeft veel meer power nu maar hij loopt nog steeds niet stationair
    Ik kan nu niet goed zien of hij nog steeds valse lucht heeft, ik heb te weinig licht.

    Als het nu wel goed dicht zit, blame ik de carb wel.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #464535

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik heb nog wel een ander carbje om eens te testen. Wat is de diameter aansluiting van dit spruitstuk? 19mm?

    #465264

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1834

    Heb je een 15.15 Dellortho of Bing?

    Het spruitstuk is eigenlijk voor een 15mm Bing gemaakt, dus die aansluiting is het, 21mm geloof ik.
    Ik heb de nylon bus in de 15 dellie daarop aangepast.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #465274

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik heb nog wel een aantal verschillende carbjes liggen. Arreche/Amal, Dellorto, 16, 17 of 17,5mm. Kom maar langs aankomende week dan gaan we voor eens en voor altijd jou valse lucht probleem oplossen.

    #465275

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1834

    Dat zou te gek zijn Martino 🙂 We spreken elkaar.
    Het blokje heeft wel behoorlijk wat power, hij klinkt ook lekker, echt behoorlijk racy.
    Het zou fijn zijn als hij ook mooi liep.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #465282

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Net getunde poortje javad:thumb
    En ondanks dat mindere stationiar draaien hoort ie al niet eens raar:thumb

    Valse lucht kan je trouwens testen door met je hand of een stuk karton ofzo de lucht inlaat van je carb in 1x dicht te drukken, als ie dan nog heeel eventjes na blijft lopen ipv meteen uit te vallen heb je ergens valse lucht.

    #465284

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Carter misschien niet meer 100% vlak na onze reparatie werkzaamheden Javad? Misschien even met de wetsteen vlakken?

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #466552

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1834

    Vandaag is Florian langs geweest om me een JMPB brugje te brengen.

    Ik ben gelijk aan de slag gegaan.

    Eerst moesten er nog wat gaatjes geboord worden en een blokkeerpen geplaatst worden voor de kickstart, dit was makkelijk gedaan.
    Ook moest er nog wat geflexd worden om de vario te laten passen, de schijven slijten standaard aan op de brug.
    In Zeebodem’s perso zag ik bekende plaatjes, hij heeft het op dezelfde manier gedaan als ik.

    Het was even zoeken naar de juiste positie om het blok in de brug te krijgen, dat gaat net even wat anders dan bij en normale brug.

    Het plaatje om de CDI op vast te zetten moest ik er af flexen anders paste het slakkenhuis van de kickstart er niet op.

    Ik moet ook nog nieuwe schokbrekers aanschaffen, die ik nu heb zijn te lang en pasten goed op de SI brug.
    Ik heb voor dit brugje gekozen vanwege de kortere overbrenging en om uitsluitsel te geven over een trilling in mijn blok.
    Dat zou veroorzaakt kunnen worden door een scheve brug maar dat is dus niet het geval, de trilling is er nog steeds.
    Het ligt dus waarschijnlijk aan de carters waarvan de lagerpassingen niet mooi overeen komen of het zit in de vario, ik kom er vanzelf achter.

    Ik trok gelijk brute autowheely’s met deze brug omdat hij korter is en het zwaartepunt van mijzelf die erop zit meer naar achter ligt ten opzicht van de wielbasis.

    Ik ben er blij mee, nog bedankt Florian.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #466559

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Heey Javad,

    Mooi dat je alles er onder hebt man:thumb
    rijd het ook beter dan een SI-Brug?

    #466569

    piontek
    Bijdrager
    Berichten: 78

    Hy Javad!

    Martino told me that you had some troubles with the kick starter crank cases…
    And I think this is why you’re looking for polini kick engine. DO I mistake?

    Anyway I’m still searching with some difficulties…but.if I’ll not be able to find it
    try to modifie the original one.

    As you can see there are on the crank case’s basement, two serial numebers.
    They are the same on each half shell.

    If you have different numbers you’re gonna have some axial alignment problems.;)

    Gr.
    Piontek

    #466579

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1834

    That’s right, I have problems with my axial alignment, I can’t find a kickcarter that fits perfectly on the SE.
    I really want the original kick SE ‘cause thats the only way I’m really assured of a good axial alignment.

    I’ve tryed a lot of different carters to fit on the SE but I keep on having the same problem.

    I really appreciate your effort to find me a real kick SE, please keep looking, I have patience.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #466949

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1834

    Kleine update:

    Ik heb een kick SE op komst en heb wat dingetjes aangeschaft om het blokje straks in elkaar te kunnen zetten;
    Nieuw kickkrukje van JMPB, zuigerveertjes voor de Polini 46, 2 topsetjes en een revisiesetje.

    Tevens een blokspoilert, hiervan alvast een kleine preview, hij hangt er nog los onder.
    Die zet ik op de brom als ik met de Leo SP of de Ninja rij.

    In de lente komt het nieuwe blokje eronder en tegen die tijd hoop ik mijn fox clutch ook compleet te hebben, ik kan een asje overnemen van Wouz en die moet ik dan nog verenigen met een snor asje.
    Dan moet ik ook nog een snorklokje zien te regelen, als je er nog een hebt liggen hoor ik het graag 🙂

    Volgende week kan ik kapjes ophalen in Leek voor op mijn nieuwe JMPB brug.

    Ook moet mijn gewone zadel weer gelast worden, hij was al eens gelast maar laatst afgebroken vandaar even het tijdelijke bananezadel.

    Ik hou jullie op de hoogte, als de lente begint gaat er dus een vers blokje onder, worden alle kapjes weer mooi gespoten, zet ik de fox clutch er op, zet ik er een nieuwe scooterclaxon op (de vorige is overleden) en komt de neon er ook weer onder.
    En ja, misschien moet ik ook nog even nieuwe achterveren hebben, dit zit wel lekker laag en rijdt lekker maar ik denk dat ik de veren waarbij je de spiraal ziet, mooier vindt.
    Ik weet nog niet of ik 26 of 28 cm wil, de normale veren zakken altijd door bij mij na een tijdje, ik zoek wat stevigers.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #466955

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik weet nog niet of ik 26 of 28 cm wil, de normale veren zakken altijd door bij mij na een tijdje, ik zoek wat stevigers.

    Misschien wat minder steviger eten? Zeker rond kerst. 😉

    Ik zie dat je de blokspoilers ook binnen hebt. Kan jij nu ook met enig inzicht zien of deze makkelijk op een Si brug te monteren zijn?

    #466959

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1834

    Ja die zijn wel pas te maken op een Si brug, tenminste, wel als die Si brug onder een citta hangt want dan kan je hem vast maken aan je treeplankjes.
    Ik weet niet hoe het zit als je hem echt op een Si wilt zetten.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 874)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.