Houdt in bij half gas

Home Forums Techniek Afstellen Houdt in bij half gas

This topic contains 19 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Semmad 4 days, 23 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker

big_f00t_72
    Topic starter

Mijn standaard snor Ciao MIX houdt in bij half gas. Als je gas verder open draait gaat het wel goed. Loopt ongeveer 30-35 km per uur. Hij heeft voorheen goed gelopen. Dit is min of meer erin geslopen. Gewoon door rijden totdat je denkt ik ga er wat aan doen. Recentelijk de uitlaat (city power) gelast bij de aansluiting met de cilinder. Hier zat een scheur in. Kan het zijn dat de uitlaat vol zit. Dit had ik vroeger bij mijn Honda MB-5.

Vandaag de carb eraf en schoongemaakt (sproeier 38) Het luchtfilter zat een metalen rondje/filter in die ik ook schoongemaakt heb. Waar de afsluitring omheen zit was het wat gescheurd maar volgens mij dicht hij nog genoeg.
    Hebben jullie tips? Revisie setje voor de carb? Of zal het toch de uitlaat zijn die vol drab zit?

zevenenergie
    Forum Goeroe

Beste grote voet,
    Ik denk dat hij viertakt.

Als je uitlaat dicht zit en/of je uitlaat poort dicht gekoold zit, kan dat ook gebeuren bij de juiste sproeier bezetting.
    Je kan even in de uitlaat blazen, en zo vast stellen of hij dicht zit. maar ik zou zeker ook even de uitlaatpoort controleren.
    Je luchtfilter moet natuurlijk ook schoon en open zijn.

big_f00t_72
    Topic starter

Hoi,

Moet de cilinder eraf voor de uitlaatpoort controle?

Groeten

big_f00t_72
    Topic starter

UItlaatje ff eraf en gecontroleerd. Is gewoon open. Tijdens het stationair draaien wat remreiniger gespoten tussen carb en luchtfilter en toen sloeg hij af. Moet denk ik toch een nieuw luchtfilter op dan.

Semmad
    Bijdrager

Laat maar eens horen hoe die klinkt, plaats hier maar een link van een filmpje.
    Dus van het starten, wegrijden en op top. Zorg voor goed geluid, geen windgeruis.
    Vaak is het wel te horen.

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 days geleden door Semmad.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Citta1987
    Bijdrager

Tussen je carb en luchtfilter remreiniger spuiter is logisch dat hij afslaat. Dat is 100% niet helemaal luchtdicht. Waar je wel remreiniger moet spuiten is tussen de carb en je inlaatspruitstuk. Weetje wel dat buisje waar je carb overheen schuift.

big_f00t_72
    Topic starter

Hoi, Testje gedaan. Loopt hij iets omhoog kwa toeren. Vandaag nieuw luchtfiltertje geplaatst. Loopt sowieso beter maar na stukje tuffen en stationair laten draaien valt hij uit. Als ik op het moment van uitvallen 2 van de 3 gaatjes van het luchtfilter dicht hou blijft hij lopen. Twee gaatjes dicht geplakt met Ducktape. Binnenkort langer stuk rijden. En filmpje maken.

kunnen deze klachten ontstaan indien de uitlaat iets lekt bij de aansluiting met de cilinder. Collega heeft daar een nieuw stuk op gelast. Klinkt of hij iets lekt. Geen olie oid te zien.

SuperSi
    Bijdrager

Welk luchtfilter heb je nu?
    Door 2 gaatjes af te plakken creeer je een lucht tekort. Dat wil je niet met ducttape want als dat er tijdens het rijden af waait loopt je brommer te arm en kan je een warm/vast loper krijgen. Beter om goed af te stellen en je sproeier te veranderen (omhoog)

Uitlaat kan je testen door je brommer te starten, stationait te laten lopen en dan je uitlaat dicht houden met je vinger, schoenzool, aardappel oid. Als je brommer afslaat is hij goed dicht, blijft hij lopen lekt er ergens uitlaat gas uit. Nu is dit over het algemeen geen ramp, zolang er maar geen grote gaten in zitten.

big_f00t_72
    Topic starter

Vandaag stukje gereden en bij volgas was het een drama. Tape eraf gehaald en liep voor geen meter. Ik ga de carb eraf halen alles opnieuw schoonmaken. Extra aandacht voor de vlotternaald. Wat ook kan zijn is dat de inlaatbus niet lekker zit of versleten is. Jullie gaan het horen.

Groeten.

Ps ik heb gewoon het standaard luchtfilter gekocht voor nog geen 7 euro bij jmpb gekocht.

Semmad
    Bijdrager

Ook niet vergeten dat deze motorblokjes allemaal 20jaar en soms het dubbele oud zijn.
    Problemen blijven komen, het ene na het andere is versleten, of een samenloop van kleinere mankementen maken een grote enz enz.
    Dus een complete motorrevisie is vaak eerst op zijn plaats.
    Eigenlijk is dan alles meestal weer nieuw en kan je 10jaar rijden.

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 days geleden door Semmad.

big_f00t_72
    Topic starter

Carb eraf gehad en helemaal schoongemaakt. Zit trouwens sproeier36 in. Loopt bijna goed. Soms bij gasgeven iets trage reactie maar met gas erop trekt hij door. Als ik remreiniger spuit tussen carb en blok slaat hij af. Dat zal dan die bus zijn in de carb die wat versleten is. Toch? Of is het logisch dat dit gebeurd.

Semmad
    Bijdrager

Ja als je ook zeker weet dat je luchtfilter de remreiniger niet opzuigt(zit allemaal erg dicht bij elkaar voor zo’n test vind ik hoor).

Maar verder lees ik:  je hebt een nieuw luchtfilter gekocht bij jmpb.
    Er vanuit gaande dat de nieuwe waarschijnlijk een bromfiltertje is en er hier voor
    waarschijnlijk wel een snorfilter gemonteerd was, denk ik dat je wel wat groter in sproeier kan.
    Dus 38-40-42 proberen.
    Het is maar een idee.

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door Semmad.

big_f00t_72
    Topic starter

Hoi Wim,

Hij loopt nu goed (goed genoeg) De top is 35 en soms zelfs 40. Dat is prima.
    Bedankt voor alle berichtjes. Ik kan weer naar mijn werk tuffen op de snor 🙂

big_f00t_72
    Topic starter

Vandaag naar mijn werk op de snor. Toch wat pruttelen in laag toeren. Als ik de choke iets indruk merk ik dat het gepruttel weg is en hij prettiger rijd. Minder benauwd. Ik ga dan toch maar een grotere sproeier proberen. Komt denk ik door dat andere luchtfilter. Verder kun je toch niet veel afstellen aan de carb behalve het stationaire deel?

Ik heb nu maat 36 die ik trouwens nergens tegenkom. Standaard zit er al 38 in volgens de database. Ik zal jou geadviseerde maten kopen Wim.

Groeten.

SuperSi
    Bijdrager

Dan is je sproeier waarschijnlijk nog steeds te klein.
    Je choke blokkeert een deel van je luchtstroom wat je mengsel rijker maakt.
    Ik heb een vaste manier van afstellen.
    Ik begin altijd met een sproeier waarvan ik bijna weet dat hij te groot is.
    De brommer zal dan stotteren/4takten omdat je mengsel te rijk is.
    Vanaf daar bouw ik af in sproeier tot het 4 takten weg is.
    Dan stop ik, misschien loopt hij dan een beetje te rijk, maar liever te rijk dan te arm met alle gevolgen van dien.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.