Houdt in bij half gas

Home Forums Techniek Afstellen Houdt in bij half gas

This topic contains 24 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by big_f00t_72 2 weeks, 5 days geleden.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker

Semmad
    Bijdrager

Ah, ik draai dat precies om.
    Al bij een te kleine sproeier.
    Steeds een grotere er in, zodra die bij een volgende sproeier 4takt ga ik één sproeier terug.
    Zelfde eigenlijk. 😎

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

SuperSi
    Bijdrager

Eigenlijk hetzelfde inderdaad.
    Alleen ga ik vanaf boven met een reden.
    Hier mee voorkom je dat iemand die niet zo veel verstand heeft van brommers denkt bij een misschien te kleine sproeier “oh op deze sproeier rijd hij goed, dit moet hem zijn”
    Nou zie ik je regelmatig voorbij komen dus jouw kennis trek ik niet in twijfel 😉

big_f00t_72
    Topic starter

Ik ga ff knutselen met diverse sproeiers.

wederom 🙏

groetjes.

Royalqwerty
    Bijdrager

Wat bedoelen jullie met “ viertakten”, hoe klinkt dat?

Semmad
    Bijdrager

Doe maar op twee gaatjes van je luchtfilterhuisje een plakbandje.
    Starten, rijden, en dan “viertakt” ie.

Gr. Wim.

big_f00t_72
    Topic starter

Het heeft even geduurd maar ik heb er een andere sproeier in. maat 40. Als hij warm is rijdt hij prima maar de koude start is lastig. Sowieso met de chocke in kan ik geen meter rijden. Dus laat hem even staionair draaien met de chocke (1 minuut) dan gas vol open zodat de chocke uitgaat en ik weg kan rijden. De Ciao gaat er als een malle vandoor maar dat duurd niet lang. Na ongeveer 15 seconden houdt hij in en moet ik even bij chocken zeg maar. Al rijdend druk ik even op de chocke zodat de motor weer goed oppakt. Dan weer uit en rijdt hij bijna goed. Misschien nog een keer herhalen en dan blijft hij goed.
    Vraag:
    Is het normaal dat je bij de koude start met chocke niet rustig kan weg rijden?

Sime
    Bijdrager

De choke is alleen bedoeld om de brommer te starten en niet om mee weg te rijden.
    Ik hoef zelf eigenlijk nooit mijn brommer te starten met de choke.
    Heb je ook al gekeken naar de brandstof toevoer ik heb ooit een zelfde probleem gehad, toen was mijn vlotternaald losgekomen van het vlotterbakje..

Sime

big_f00t_72
    Topic starter

Vlotternaald zit goed, het zou nog kunnen dat deze niet goed sluit. Ik zag trouwens voor 15 euro een hele nieuwe carb bij Ali. Wellicht moet ik dat doen. Zag namelijk pittig wat slijtage bij de gasschuif. Vlotternaald kost niet zoveel maar met bezorgkosten….

Semmad
    Bijdrager

Als ie met “bijchoken”  wel weer lekker gaat moet er nog een grotere sproeier in.

Gr. Wim.

big_f00t_72
    Topic starter

Vandaag mijn nieuwe luchtfilter vergeleken met de oude en toen zag ik dat de 3 gaatjes groter zijn van de nieuwe. Dat verklaard het benzine te kort (denk ik) Luchtfilter geplaatst met kleinere gaatjes (wel voor de snor uitvoering) en hij rijdt stukken beter. Na de koude start duurd het inhouden en dus bij- chocken veel korter. Ook trekt hij beter. Volgens mij is het probleem opgelost.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.