Hoog verbruik

Home Forums Techniek Motorisch Hoog verbruik

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #771390

    bryanv
    Topic starter
    Berichten: 155

    Ik was afgelopen zondag aan het toeren met mijn Ciao en merkte dat na ongeveer 75km mijn tank al leeg was. (was wel bijna heel de rit volgas, weet niet of dit er ook mee te maken heeft)

    Is dit normaal?
    Mijn Ciao heeft volgende setup:
    Standaard snor blok met DR 50cc 38.4
    12/10 met sproeier 52
    Standaard luchtfilter
    Citypower uitlaat

    Het blok trekt een beetje valse lucht bij de cilindervoet en de sproeier is misschien iets te groot.
    verder rijdt de Ciao vlot en zijn er geen problemen te merken.

    Hoe kan ik het verbruik verminderen?

    #771393

    ultrabanaan
    Bijdrager
    Berichten: 139

    Ik rijd dezelfde setup met powerfilter en sproeier 56. Het verbruik lijkt me redelijk normaal bij 75 km volgas

    #771415

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    De tankinhoud van een Ciao is 2,8 liter. Ik veronderstel dat een halve liter daarvan reserve is.
    In jouw geval rij je dus ruim 1:30, lijkt me netjes toch?

    #771456

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Dit verbruik is wel redelijk normaal hoor.

    Je vroeg hoe je het verbruik kon verminderen, daar heb ik wel een goede tip voor. Een snor blok heb je al dus het enige dat je nog hoeft te zoeken is een std cilinder en een 10/7 carb + snor filter. Dan kan je ergens rond sproeier 37 gaan zitten en die laat al bijna geen brandstof meer door.

    Dat in combinatie met een echte originele uitlaat (dus geen citypower) en een niet te grote poelie zal je nog een veel zuinigere brommer opleveren. Ik heb een jaren geleden keer een Grillo met die setup gebouwd en die verbruikte bijna niets.

    #771465

    Joukel
    Bijdrager
    Berichten: 127

    Zou eerst eens die voetpakking vervangen en sproeier 50 zou mss ook kunnen.

    Je zegt dat je een snorblok hebt, als je ook een snorklok hebt zou je die kunnen vervangen voor een bromklok of een kleinere poulie. Dan draai je minder toeren wat ook weer scheelt in verbruik.

    1 op 30 vind ik nog nog wel een beetje veel voor een (bijna) std blokje. Ik heb oldtimerblokjes met een citypower en die doen 1 op 45/50.  (Bromklok met poulie 80).

    Oldtimer fanaat
    #771507

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    M’n 50 Athena zuipt anders ook als een krijger 😆 Wel op gevijld blok en met 13/13, maar desalniettemin kan een “50 snel” redelijk wat benzine verstoken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.