Honda Camino naaldlager in drijfstang

Home Forums Techniek Motorisch Honda Camino naaldlager in drijfstang

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Magnus01 2 weken geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker

Magnus01
    Topic starter

Ik las ergens dat om een pen 10 in een oud model oldtimer pen 12 drijfstang te doen er een Honda Camino naaldlager gebruikt kan worden. Weet iemand hier iets van? En weet iemand of kan iemand opmeten wat de afmetingen zijn van de naaldlager van een pen 12 drijfstang? Mijn hele goed werkende blok uit elkaar halen om een pen 10 krukas er in te doen is het laatste wat ik wil.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Een 12pen krukas heeft geen naaldlager. Dus die afmeting is precies 12mm. Wel zit er een bronzen bus in. Als je deze eruit sloopt is hij volgens mij 14mm.

Ik heb thuis nog wel een 12p kruk liggen, dan meet ik dat even op later.

Overigens verkopen wij op VC hier (webshop is even down) wel verloopbusjes voor 12 pen zuigers, om op 10pen te rijden. Heb je die nodig?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

FonS
    Bijdrager

Pen 12 met naaldlager bestaat wel, maar ze zijn zeldzaam. De kans is zeer groot dat je een pen 12 krukas met glijlager (bronzen bus) hebt.
    Je beste optie is om gewoon een pen 12 zuiger te monteren. Vrijwel elke cilinder op de markt is in zowel pen 10 als pen 12 verkrijgbaar.

Magnus01
    Topic starter

Wel vervelend dat Vespa door de jaren heen niet 1 drijfstang gehouden heeft, ik ga maar een pen 12 zuiger zoeken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.