This topic contains 4,564 reacties, has 679 deelnemers, and was last updated by Wim 5 months, 2 weeks geleden.
-
Gebruiker
-
27 maart 2016 om 06:44 #121644
@ kaku je zult iets harder gaan met een leovince krul, en iets meer trekkracht hebben op het midden toeren gebied
dit kan je beter doen dan die 70 poelie ๐
let wel op dat de demper geen popnagels heeft maar gewoon de 3 schroefjes waar het flensje mee vast zit, het is aan te raden om de demper te controleren anders maakt het veel herrie@noetipoerker:
een goede 70/75 moet wel gaan lukken, met mn reedvalve op vario haal je ook met gemak de 75 op de gianelly city power.
het is echt een wonder pijpjeDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 maart 2016 om 10:14 #121646Florian :
jeffreykruize :
Voor de tourtjes wil ik een blokje samenstellen,
Dacht aan het volgende:
-Elektronisch blokje (heb ik liggen)
-Dr evo 43mm
-13/13 carb
-Orginele krukas
-Mallosi 43mm kop-Uitlaat nog onbekend, Denk aan een polini sp, of een simonini proline X.
Of een polini 43mm (polini 43)
Wanneer je de inlaat (en evt. spoelpoorten) bewerkt zul je doorgaans een snelheid rond de 75km/h halen.
Ik rij nu met nagenoeg dezelfde setup.
Olympia 43 mm plus bijhorende kop.
Frans/Belgisch blok, licht bewerkt.
Originele krukas.
13/13 carb met 54 sproeier..
Polini L-filter met extra gaten.
Gianelli city power.
80 poulie maar ga er vanwege overtoeren een 70 opzetten..
Kart brandstof.(Castor olie en geheim additief ๐ )Hiermee maak ik al tijdens het inrijden auto-wheelies als ik het gas een beetje te ver open draai…top weet ik nog niet maar kon op provinciale weg (80 km/u) de auto’s makkelijk inhalen..Ik ben erg benieuwd naar wat er gebeurt met een kleinere poelie en een iets armer mengsel….
27 maart 2016 om 10:33 #121647Dr Gonzo :
Hiermee maak ik al tijdens het inrijden auto-wheelies als ik het gas een beetje te ver open draai…
Hoeveel weinig weeg jij dan wel niet? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand met een 43mm autowheelies met poelie kon maken:?
27 maart 2016 om 11:21 #121648ach beetje naar achter hangen trek ik hem ook met alle setups op zijn achterwiel.
Met mijn goddelijke lichaam. :pest
@Dr Gonzo sproeier 54 met die setup?? zou dat niet hoger moeten zijn?
Ik had met mijn 60cc babi pangang cilinder op een elek standaard bromblok, polini-filter zonder extra gaten, 13/13, poeli 80 en citypower al een 56 en daar reed hij goed op. ๐27 maart 2016 om 16:23 #121649Ik weeg precies 99 kg, en idd wat MCBoss al zegt, een wheelie maken is niet zo moeilijk als je maar ver genoeg naar achteren gaat zitten…
Over de sproeier: ik realiseer me eigenlijk nu pas dat ik de originele carb die op dat franse blokje zat niet verwisseld heb en er dus nog een 10/12(correct me if I’m wrong) opzit..(dat krijg je als je met 4 Ciao’s tegelijk bezig bent ๐ ) maar daar heb ik wel dus die 54 sproeier ingedraaid omdat me dat icm de mix die ik gebruik erg vet is (bewust)..ik rij momenteel op een Castorolie mix met een auditief en dat werkt super en ruikt nog lekker ook..
Ik ga zometeen even een sproeier ruimer halen want heb geen grotere meer in huis en dan die 13/13 eronder zetten…ik begin dan wel gelijk met een 70 poulie, want dan gaat ie denk ik helemaal als de brandweer..
Zijn alle Belgenblokken zo snel? en zijn de krukaslagers dezelfde maat als van een NL ciao?? Want daar mogen ook wel een paar nieuwe in voelde ik tijdens het plaatsen van de cilinder …27 maart 2016 om 17:40 #121650Autowheelies zijn wat anders dan gewone wheelies hรจ :pest:D De aanvoer van benzine is trouwens net zo belangrijk als de mengverhouding: met te weinig benzine wordt je cilinder niet goed gekoeldnem kun je vastnaaiers krijgen….
29 maart 2016 om 16:38 #121640Pinasco DEPS 43mm
SE + 16 mm
snor-/bromkruk ? (Ik lees verschillende dingen over de snorkruk in een SE?)
Gianelli Fire / Simo Racing
1:10,5 vertanding
Polini voorvario
90mm schijfkes
17″ wiellekesMvg
Jeroen30 maart 2016 om 08:36 #121658Ik heb net een blok en vario aangeschaft, en ben benieuwd hoe hard dit zal gaan om een Ciao.
Set-up is;
Malossi Reedvalve met 19mm cabr
Malossi krukas
75cc Pinasco cilinder met 80cc Malossi kop
Afgedraaid vliegwielVario;
Malossi voorvario
90 of 100mm schijven(durf zo niet te zeggen of het 90 of 100mm schijven zijn, dit heb ik nog niet op gemeten)
Malossi vertanding31 maart 2016 om 11:23 #121661Vespaatje :
snor-/bromkruk ? (Ik lees verschillende dingen over de snorkruk in een SE?)Qua timing komt een snor kruk het mooist uit.
Die legt de timing op de ”max” wat zou moeten betekenen dat hij z,n koppel pas op hoge toeren krijgt.
De timing ligt zelfs zo strak dat het eigenlijks overkill zou moeten wezen gezien onze Vespa,s geen echt hoogtoerige cilinders hebben die deze timing zou kunnen waarderen.Echter de speedengine met snor kruk die ik getest heb had tons of power onderin, maar de toeren op top liet te wensen over.
Terwijl het qua timing matig zou moeten optrekken en op top veel toeren zou moet maken:?
Ik heb dit nog niet 100% getest omdat de speedengine als ie warm werd erg snel in kracht afnam, en er zit een 46mm euro onder die ik niet wil vast naaien.Ik ga hier in de toekomst nog mee verder testen met een 43mm gezien ik daar de exacte afstelling ook van weet.
Maar ik raad in de 1e instantie een brom kruk aan.
(ook al geeft de timing waardes anders aan)28 juli 2016 om 12:48 #122090Ruim 75km per uur.
Op de rollebank is dat niet verder rijden en je kan roer bakken.
Op de weg is dat โฌ 262,- boete, De wok krijg je er gratis bij.
En om dat jij het bent, melden ze je aan bij het CBR, voor een cursus hoe gedrag ik me in het verkeer, 1000,- Euro ๐28 juli 2016 om 13:03 #122091Ik rijd momenteel met een 42 pina black op mijn evo carters en bij mij zit er geen snelheid in.
Ik rijd met de evo carters en Leo sp maar net een 60 a 65 en dat met poeli 60.
Mijn bevinding tot nog toe zijn dat dit een echte koppel cilinder is. Want het vrij komen van de boost begint ook al ergens bij de 30kmph.
Ik persoonlijk vind het daarom ook een bagger cilinder want het geeft een rij beleving alsof je snaar slipt.
Check dit filmpje met poeli65.
(let wel snaar staat hier strakker dan dat ik ooit gezet heb)
27 februari 2017 om 11:15 #122623Hoe hard zou dit gaan
43 polini
43 polini kop
elc Carter bewerkte inlaat en spoel porten
13/13 @ 65
Poelie 80
Leo HM
Kruk ???
brommer citta8 april 2017 om 15:13 #122619-46mm Polini (Inclusief HD kop)
-Inlaat bewerkt
-Vario Malossi (voorvario) (100mm schijven) 1:13
-Leovince Krul
– 13-13 @Malossi filter
– Brom krukas๐
11 april 2017 om 18:28 #12267765cc Dr
Std Carter
13/13 dellorto
Polini kop
Poelie 8011 april 2017 om 19:37 #122679chris zijn citta :
Hoe hard zou dit gaan
43 polini
43 polini kop
elc Carter bewerkte inlaat en spoel porten
13/13 @ 65
Poelie 80
Leo HM
Kruk ???
brommer cittaNiet hard, te grote poelie in verhouding tot de wielen.
Citta-ciao :
-46mm Polini (Inclusief HD kop)
-Inlaat bewerkt
-Vario Malossi (voorvario) (100mm schijven) 1:13
-Leovince Krul
– 13-13 @Malossi filter
– Brom krukas๐
Ik denk max 50 km/h?
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.