Hoe auto wheelie?

Home Forums Techniek Opvoeren Hoe auto wheelie?

This topic contains 25 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by .-{2F4OV}-. 17 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
  • #183759

    kevin_oet_vilt
    Topic starter
    Berichten: 325

    hoe kun je een citta autowheelie laten maken zonder cilinder te veranderen ??
    mvg kevin

    #193488

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Variomatic erop gooien, dan trekt hij hard.
    maar niet gegarandeerd gelijk achterover

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #193489

    .-{2F4OV}-.

    Kheb nog nooit gehoord dat iemand zn citta een autowheelie kan maken met std cilinder…

    Denk dat dit zo goed als onmogelijk is… Tenzij je er lichtere variovertanding in kunt zetten of schijven groter dan 100mm;)

    #193490

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    kevin_oet_vilt :
    hoe kun je een citta autowheelie laten maken zonder cilinder te veranderen ??
    mvg kevin

    Niet….. 50cc is gewoon niet krachtig genoeg.

    Met een 70cc en variomatic komt het voorwiel wel makkelijk omhoog.

    #193491

    murkus
    Bijdrager
    Berichten: 182

    gewoon achterover trekken vriend vna me deed ut de hele straat uit voetjes van de grond en voorwiel omhoog gaan met die banaan dat is pas vet met gewoon 50c….citypower…..dus niks is onmogelijk

    #193492

    Timmetje
    Bijdrager
    Berichten: 302

    @murkus

    dat is geen autowheelie, dat is evenwicht houden, een autowheelie is als je voorwiel bij volgas geven omhoog gaan zonder zelf iets te doen.

    Maarja Kevin, denk dat het vrijwel onmogelijk is, gewone wheelies moeten zeker wel lukken met een gewone citta, lukt me nu ook al bijna met std ciao.

    #193493

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Heb je trouwens alleen autowheelies in het begin bij het stilstaan en dan optrekken of kan het ook lukken tijdens het rijden?

    #193494

    J3sp3R
    Bijdrager
    Berichten: 754

    Autowheely is als je stilstaat, je gas opentrekt, en je op het achterwiel het eerste stukkie rijdt zonder zelf aan het stuur te trekken..
    Dat andere, is een wheely.
    Of nog nooit scooterraces gezien? Dรกt zijn autowheelies bij de start.
    Maar met std cilinder wil dat niet lukken denk ik.. Of misschien met vario 100mm en Multivar en een trek-uitlaatje.

    #193495

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Kijk dit ben ik op mijn citta :

    50cc
    Snor carter
    12/7 carb
    Citypower
    Poelie 95

    Wheely was super simpel……. je hebt er totaal geen dikke setup voor nodig ofzo.

    #193497

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Je moet dit wel nuchter doen he Hansken whhahahahahahah.
    Heb je nog wat gehoord van je gestolen citta??????(sorry voor off-topic)

    #193498

    J3sp3R
    Bijdrager
    Berichten: 754

    hansieb :
    Kijk dit ben ik op mijn citta :

    50cc
    Snor carter
    12/7 carb
    Citypower
    Poelie 95

    Wheely was super simpel……. je hebt er totaal geen dikke setup voor nodig ofzo.

    AUTOwheely..!
    En noem je dรกt een wheely? ๐Ÿ˜ก

    #193499

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    ๐Ÿ™‚ had ik boven al getypt jasper dat je minimaal een 70cc + vario nodig hebt om het voorwiel een beetje boel makkelijk omhoog krijgt.

    Maar met een 50cc citta en beetje getrek aan het stuur kan je ook wheelys trekken als comment bij dat filmpie van mij staat ook :

    iffuk (3 months ago)
    haha trekt wel makkelijk wheelies die ja, wat voor setup zat er ook alweer onder

    #193500

    hansje
    Bijdrager
    Berichten: 40

    een pow pow wheelie (auto wheelie/power wheelie) met een std citta lukt wel hoor.
    Gewoon achterop je rekje gaan staan en weg rijden, door het gewicht achterop klimt ze wel.
    Oke het is vals spelen maar je wiel komt omhoog. =)

    Voor echte balanspunt wheelie’s heb je zo i zo geen snelle brommer nodig, lukt met echt elke brommer/motor.

    #193501

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Je zadel achter je achterwiel monteren….
    Een blok beton op je bagagedrager zetten….

    Okey, ff serieus ๐Ÿ˜› Waarom zou je veel moeite doen om met 50cc te gaan weelyen terwijl als je een polini 80 koopt het veel makkenlijker gaat. ๐Ÿ˜•

    Snorklok, pully 105, 50cc std, inlaat behoorlijk uitvijlen, snorkrukas, cittypower 25mm bocht, 13.13 , malossie filter, polini blauw trekveren, hoge drukkop. Daarmee verwacht ik dat je met een citta zeker autowheely kan maken, hij zal alleen niet harder dan 20 rijden……. :con

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #193502

    Kelvin
    Bijdrager
    Berichten: 612

    ik heb nu een citta zadel erop gezet, als ik iets meer naar achtere ga zitten moet ik uit kijken anders lig ik achterover:p

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.