Hard schrapend geluid koppeling ?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Hard schrapend geluid koppeling ?

This topic contains 6 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Wim V8 2 years, 9 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #210246

    Carphunter
    Topic starter
    Berichten: 291

    Ik heb me vorige week een Vespa Ciao mix Snor aangeschaft.

    Echter komt er een schrapend geluid uit de buurt van het vliegwiel/koppeling.

    Ik heb nieuwe segmentjes/grondplaat/andere koppeling geprobeerd, maar het blijft schrapen (het is wel iets minder geworden) Ik merk geen duidelijke slijtring tegen het frame op,ook zit de ring tegen het vliegwiel ‘goedom’ gemonteerd.

    Ook flikkert de brommer stationar bijna gelijk uit. Als ik de brommer start met de boormachine (dus zonder koppeling) loopt het zooitje gewoon stationar.

    Iemand dit vaker gehad/hoe los ik dit op ?

    #230328

    olliegasselt
    Bijdrager
    Berichten: 592

    Heej Carphunter heb jij de afstandsring wel tussen je vliegwiel en koppeling ?

    Het klinkt namelijk of dat je koppeling tegen je frame aanloopt .

    Dit is de ring die ik bedoel :

    deze moet met het dunne randje richting de koppeling gemonteerd worden .

    Succes .

    #230329

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    @ olliegasselt; volgens mij zegt Carphunter dat de deze ring juist goed zit gemonteerd.

    Aangezien je een SE carter hebt kan het misschien ook zijn dat je vliegwiel tegen een van je spoelen aan komt. Dit geld alleen voor de elec. versie en schijnt vaker voor te komen.

    #230331

    Carphunter
    Topic starter
    Berichten: 291

    Tja, Ik heb vanmiddag nog even zitten prutsen met de ciao, een 4 maten grotere sproeier (terwijl de bougie netjes bruin/zwart was) bleek al erg te helpen bij het stationar lopen, hij loopt nou veel beter.

    Alleen nog dat schrapende geluid. Het is niet regelmatig, je hoort het dan weer kort, dan weer lang etc….
    Het is echt de koppeling, want als de koppeling aan is gegrepen, hoor je het niet meer.

    Ik denk dat de rand aan de onderkant van de grondplaat van de koppelingssegmenten de oorzaak is, volgens mij raakt die het huis.
    (Je ziet de koppeling ook een beetje heen en weer gaan in de lengterichting van de krukas)

    #230334

    olliegasselt
    Bijdrager
    Berichten: 592

    Martino ,

    idd ik heb er volkomen overheen gelezen , Excuses voor de onzinnige post .

    #810971

    Bramstoop
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Hallo ik heb denk ik het zelfde schapende geluid dat de segmenten het huis raakt maar hoe los ik dit op

    #810972

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2646

    Komt vaker voor hoor.
    Sleept het al aan als je met de hand draait of alleen met motor aan?
    Is niet heel erg als de segmenten lichtjes tegen de trommel aantikken/slepen.
    Draait ie niet te snel stationair?
    Waardoor de segmenten al naar buiten willen.
    Vaak slijt het wel weg als er nu nog redelijk nieuwe segmenten in zitten.
    Je kan een keer de boel demonteren, controleren, en weer monteren.
    Je hebt wel veertjes aan de startsegmenten?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.