Guus Boxermotor Citta

Home Forums Perso’s Projecten Guus Boxermotor Citta

This topic contains 13 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by goedguus 7 years, 6 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker

goedguus
    Topic starter

Ik zal de vorderingen ook maar eens bij gaan houden in dit topic.

Vorig jaar heb ik een tussencarter voor de boxermotor kunnen kopen. Vanaf dat moment ben ik onderdelen bij elkaar gaan zoeken en zo langzaam aan ben ik al redelijk ver.

Setup:
    Carter: Electronisch groot
    Cilinders: 2x 43mm DR
    Carburateur: 24mm, Ga waarschijnlijk voor een phbg of mikuni
    Uitlaat: Leo sigaar? Calibrata’s? Of Leovince circuit ingekort (ArvidW style)
    Krukas: 2x Standaard, Gemaakt door TwinBoxer :thumb
    Poelie: Belgenkoppeling met welke poelie nog niet bekend

Op dit moment is KTMgek voor mij bezig met een remschijf pas maken op een 3 spaaks grillo voorvelg

Dat loopt allemaal vlotjes alleen nu zit ik met het volgende probleem.
    Het membraan dat er op met komen en het membraanhuis dat nogal groot/lomp is.

Ik zat zelf aan een soort wigje als de onderste foto te denken alleen dan word het natuurlijk ook weer hoger..
    Iemand tips of ideeën? Ik wil graag met een 24mm carb gaan rijden dus dat moet het membraan wel door kunnen laten.
    Als er een ander membraan is welke beter zal gaan passen hoor ik dat graag!

Lennaert
    Bijdrager

Ha die KTM is wel weer druk bezig zo te zien ik hoorde al dat hij een aantal orders had te doen leuk om te zien en je kan er vanuit gaan dat het goed in orde komt ;)!

Ben benieuwd en zie ook graag verdere foto’s met bijvoorbeeld de brugdelen!

twinboxer
    Bijdrager

He, daar heb je die krukas ook weer. Wat een werk he, en dan inderdaad nog de brug.

Heb je al uitgevogeld hoe je die krukas(drijfstangen) door het tussencarter krijgt?:whistle

Heb je al geprobeerd of je wel 2 vonken krijgt met jouw schakeling?

En een belgenkoppeling is inderdaad een goede keuze, waarschijnlijk een noodzaak met citta weilen.

Mooi om de vorderingen te zien.:thumb

AA-T
    Sleutelbeheerder

Weer een leuk project!
    Benieuwd hoe alles straks draait en rijd, succes! :thumb

Edjuh
    Bijdrager

Joepie, een nieuw boxermotor-project : -)

Ik ben blij dat jij er wat moois van maakt! Bij mij zou het toch maar blijven liggen.

DinoH
    Donateur

Hee dat is leuk! Enne dubbele calibratas staat toch wel ziekelijk!!

Citta-ciao
    Donateur

Lekker bezig Guus,
    Aan wat voor snelheid had je in gedachte dat dit gaat lopen?

goedguus
    Topic starter

@Twinboxer De krukas heb ik aan 1 kant al ingekort en dat past er nu prima door heen :thumb
    De ontsteking heb ik ook al getest en ik krijg op beiden een mooie blauwe vonk 😀

@DinoH Klopt wel vet maar ook duur.. helemaal omdat je er nog 1 moet gaan omlassen..

@Citta-ciao Geen idee maar het gaat me niet zozeer om de snelheid, vind voornamelijk de techniek er achter en het idee super vet! maar de 100 moet toch zeker mogelijk zijn! ik kan altijd de cilinders nog bewerken mocht ik sneller willen.

Maar zijn er nog mensen die ideeën hebben voor het membraan? Welk membraan zou ik kunnen gebruiken die wel een doorlaat van 24mm heeft maar ook redelijk compact is?

eidos
    Donateur

Leuk project goedguus, Ga dit zeker volgen.

Misschien voor een am6 membraam + spruitstuk gaan en hier dan zelf een membraamhuis voor maken?

Ze zijn vrij langwerpig en niet heel breed: AM6 (Bovenste in de link)

Ga je de krukas/vliegwiel nog op elkaar laten uit balanceren?

Hiermee kun je de originele inlaatjes netjes mee afdichten: Inlaat dopje

Succes! Ben benieuwd:thumb

goedguus
    Topic starter

Hier maar weer een update:

Inmiddels al weer 2 á 3 weken geleden van KTMgek de onderdelen terug gekregen 😀
    Hij heeft voor mij een adapter voor een remschijf gemaakt en een soort wigje dat ik het membraan kan plaatsen op het middencarter :thumb

Niet lullen maar foto’s:

Als ik binnenkort tijd heb gaat de krukas er in en zullen er weer foto’s gemaakt en geplaatst worden. 😀

Nogmaals alle credits voor KTMgek!

Edjuh
    Bijdrager

Uiterst sexy guus!

Crullie
    Donateur

Heel mooi Blokkie, Boxer 2-Takt, als je het goed aanpakt gaat het op zeker werken :thumb

Maar is het niet mogelijk om de afmetingen van het membraanhuis over te nemen en direct in het nieuwe alu tussen-spruitstuk te maken ? dus het membraan direct in het alu spruitstuk monteren, komt het membraan een stuk dichter op het carter te liggen. scheelt ruimte en gasreactie.

veel Succes :thumb Vind het super CÖÖL 8)

TICKLING BARN

speedbuxy
    Bijdrager

Je bent lekker op weg Guus:thumb
    Hoe staat het met je boxer motor op 4 wielen?

goedguus
    Topic starter

@ Crullie nee daar heb ik te weinig ruimte voor..
    @ Speedbuxy die heb ik helaas vorig jaar moeten verkopen wegens roest 🙁 Maar heb er een BMW e30 323i uit ’83 voor terug gekocht. Mooie 2.3 6-cilinder met nog geen 160k op de teller :thumb

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.