Graag jullie mening gevraagd remmen

Home Forums Techniek Overige techniek Graag jullie mening gevraagd remmen

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by niek1992 3 years, 11 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #795949

    Michael.S
    Topic starter
    Berichten: 25

    Goedendag allen,

    ik zat zo eens te kijken en te denken. Nu krijg ik morgen alle kabels binnen om te vervangen. Alleen nu wou ik iets toevoegende het remsysteem. En dan wel een stelnippel.
    E2C4D2D2-241B-4934-8FC5-DAA568F31104

    deze wil ik dan voor zowel voor als achter toepassen.

    idee van hoe.
    D42F4A33-2A99-4286-A7D1-C7D8068BA21753724A45-C0B8-4CB6-921E-E17980201048

    zijn er mensen die dit al hebben of ervaring mee hebben???

    #795951

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ik zou de stelnippels bij de remhendels houden. Niet een dubbele (boven en onder). Je kan namelijk prima je rem goed afstellen.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #795952

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 498

    Ik heb het altijd voor mijn achterrem gedaan. Werd doodziek van de binnenmantel in dat “ding” te frotten dat je aan de rem haak aan je cardan. Dubbele stelschroef lost dat op. Nooit geen problemen mee gehad. Alleen maar voordelen.

    Voorrem heb ik nooit gedaan. Kwam nooit los.

     

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 11 months geleden door Gratje.
    #795955

    Michael.S
    Topic starter
    Berichten: 25

    Okee alvast bedankt allebei
    het heeft dus niet echt waarde maar….
    Het is wel voor de afwerking ziet er er mooier uit. slijten en wrotten zoals @gratje het zegt. En beetje draad tappen stelschroef erin en het is gelijk netjes afgewerkt.

    #795956

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 498

    @michael-smit niet eens draad getapt. Gewoon de hele kabelstelbout door het gat met een plastic ring er tussen.

    #795968

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Ik heb bij mijn ciao de achterrem ook voorzien van een extra stelschroef. Leuk idee als je brommer alleen pakt als het droog is buiten, maar na een wintertje is die stelschroef helemaal vastgerot. Nu was het geen kwalitatief hoogstandje en als ik er eentje had gekozen van RVS zal hij het vast langer uitgehouden hebben maar goed.

    Mocht ik ooit nog is m’n ciao uit elkaar halen om deze opnieuw te spuiten zal ik het laten. Nieuwe kabels zijn buigzaam genoeg en alhoewel de kabel wat kan oprekken is het nooit zoveel dat je de kabel opnieuw in zijn klem moet doen achter. Dit kan je makkelijk stellen bij je remhendel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.