Gebruikte krukas reinigen

Home Forums Techniek Motorisch Gebruikte krukas reinigen

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Chaos824 3 months, 3 weeks geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

Chaos824
    Topic starter

Hallo allemaal.

Hoe zou je het vinden om deze mazzucchelli met volle wangen klaar te maken om in nieuwe carters te monteren?

Ik denk eraan om een ​​doek om het grote uiteinde te wikkelen en er een schuursponsje op te doen.

Zou u een roestomvormer of iets dergelijks overwegen, of gewoon licht schuren met korrel 400?

Bedankt
    20210922_15540420210922_155415

Chaos824
    Topic starter

Lager wordt vervangen😅

Mikey
    Bijdrager

Ik denk dat als je wd 40 gebruikt en een goeie schone poetslap, je er al heel wat van afkrijgt.

Semmad
    Bijdrager

Ja precies, ik zou niet veel doen hoor, er is bijna geen roest.
    Schuurmiddel/korrel/ontroester, noem maar op, enz. komt allemaal in het big-end lager.
    Daar wil je eigenlijk helemaal niets in hebben, alleen een druppel olie.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Crullie
    Donateur

Pannenspons dus geen staalwol of schuurpapier, pannensponsen worden gebruikt in de keuken en krassen beslist niet en hebben zelf een licht polijst effect ! en met 2Takt olie.
    Dus kruk licht insmeren en dan poetsen met pannenspons, gegarandeerd perfect resultaat. :thumb
    En natuurlijk wat ellebogen smeer maar dat is ieder voor zich 😛
    Met schone droge doek  de kruk als een wijnglas schoon masseren en warm poetsen 😉
    Nu met lucht en olie Big-end schoon spoelen en dat geld ook als je de krukas lagers laat zitten en niet vervangt.
    Goede belagering geeft de kruk optimale werking.

Na iedere lager spoeling wijnglas behandeling toepassen zodat je duidelijk kunt zien of er bij de volgende spoeling nog vuil uit het lager komt 😎

TICKLING BARN

Chaos824
    Topic starter

veel schone vodden en wd40 hebben de overgrote meerderheid van de oppervlakteroest verwijderd. Ik was bijzonder voorzichtig met het wrijven van de hengel. Ik had geen olie in huis, alleen in de werkplaats, dus heb ik ’s nachts een laag wd40 gelaten. Vandaag zal ik het schoonmaken en spoelen met wat olie en premix afronden en een paar keer met lucht stralen totdat ik zeker weet dat er geen roestdeeltjes in het grote uiteinde zijn (ik heb dit in meer vodden gewikkeld om te beschermen)

Hopelijk kan ik dan de lagers monteren en het blok vandaag bouwen als mijn 3-jarige zoon het toestaat😅. Ik ben terughoudend om er een nieuwe 47 DEPS op te zetten, voor het geval er restmateriaal in het grote uiteinde is … mogelijk een gebruikte 46.5 mm malossi of gebruikte 43 mm malossi deps.  respectievelijk 15 mm sha of 19 mm malossi.

Erg bedankt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.