Gates vario snaar

Home Forums Mening & ervaring Vario Gates vario snaar

This topic contains 7 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by beunhaaz 12 years geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #149040

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3430

    post hier de ervaringen met de gates getande riem:

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #154812

    olliegasselt
    Bijdrager
    Berichten: 592

    Ik gebruik altijd de getande riemen van Gates .

    Prijs kwaliteit verhouding is goed en de riemen
    gaan lang mee .
    Verder zijn de getande riemen niet zo stug als
    de normale V-snaren .
    Dit komt de levensduur van zowel de poulie ,
    koppeling alsook de Vario ten goede .
    Ook verlies je minder vermogen doordat de getande
    riem makkelijker rond de poulie loopt .

    Een echte aanrader dus

    #154813

    Steven
    Donateur
    Berichten: 977

    Ik ben het helemaal met het professionele verkoop praatje van Olaf eens 😛 Ik heb zo’n snaar ooit eens bij een pompen fabrikant gekocht, en deze gaat al langer mee dan ik ooit met een goedkoop snaartje heb gedaan.
    Overigens was die wel aan de dure kant, ik geloof dat ik er toen 25,- voor heb betaald. Maar elke cent waard
    gebleken.

    Ik rij dus met een gates snaar op poelie, niet op vario. Maat 1077 type XPZ, poelie 55 op een Si brug.

    #154814

    superindo
    Bijdrager
    Berichten: 629

    Voor mijn Ciao gebruik ik snaren voor vrachtwagens.
    Werkt ook dikke prima:thumb

    #154804

    -RobinvS-
    Bijdrager
    Berichten: 1047

    Bij een automaterialenzaak zijn vaak Gates snaren verkrijgbaar.

    Ze werken wel, maar zijn niet aan te raden, bij mij begon hij al te slippen na 50km, de poelie snaren zijn wel van prima kwaliteit.

    #154818

    xinix
    Bijdrager
    Berichten: 148

    Gatessnaren zijn in principe van goede kwaliteit, maar zeker niet voor vario systeem, slippen binnen 100 km, de malossi is ook geen optie, duur en gewoonweg troep, de beste snaar in mijn optiek is de pirelli 13 x… fijn getand en oersterk, nu al zo een 800 km, is even zoeken alleen, een autoboer in de buurt had ze liggen, even zoeken op internet en je zal ze wel vinden.

    #154835

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    Mijne is al naar 200-250km gespronge. Mag toch hopelijk genoeg zeggen. En die van mun broer naar 300km slipt die zodanig door dat je hem niet meer krijgt gestart. Maar met boormachine wel weer.

    #154773

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    heb zelf (na wat research) gereden met een Gates 13x950La snaar. Deze zijn verstevigd. Zit nu al bijna 2 jaar met dezelfde snaar, en is nu wel aan vervanging toe. Gok zo’n 1500Km dat ie gemaakt heeft ;).

    Sinds kort zijn andere er ook over te spreken. (dacht ik). Snaren zijn te herkennen aan het groene opdrukje, in plaats van het standaard witte opdrukje.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.