Frank80cc Perso !

Home Forums Perso’s Projecten Frank80cc Perso !

This topic contains 202 reacties, has 34 deelnemers, and was last updated by Frank80cc 12 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 203)
  • Gebruiker
  • #486832

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1378

    Goed dat die aan de praat is Frankieboy.
    Ik ga morgen die van mij weer opbouwen….zondag stukkie touren..??

    #486906

    Frank80cc
    Topic starter
    Berichten: 820

    Nou ben er ook beetje klaar mee MAX niks wilt lukken hier

    #486908

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Het zit daar in midden nl niet echt mee de laaste tijd zeg:(
    Maar gelukkig is dit met een nieuw vliegwieltje wel weer te fixen:thumb
    Verder geen schade toch?

    #486907

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Het is daar niet goed toeven in Midden NL op het moment. Maar goed dat er een friesland toer voor de deur staat. 😉
    Vliegwieltje is toch niet zo erg als max zijn probleem. Heb anders nog wel een wieltje voor je liggen voor de toer.

    #486895

    Frank80cc
    Topic starter
    Berichten: 820

    Moet wel aan de onderkant stuk afgedraaid zijn…

    #486909

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Zaten er ook al losse brokken aan dat vliegwieltje Frank?
    Die onderkant kan ik eventueel nog begrijpen (er is erg weinig marge om de onderkant van een elec. vliegwiel af te draaien, is normaal immers ook niet nodig). De zijkant vind ik erg vreemd, daar was immers bijna niets vanaf gedraaid.

    Maar aan de andere kant, Arvid heeft al twee keer een ‘exploderende’ buitenkant van vliegwiel gehad, en die waren niet eens afgedraaid.
    Zoals zoveel bij vespa, zijn ook deze (klote)vliegwielen niet berekend op hoge toerentallen.
    Meestal gaat het dus goed maar af en toe zit er een exemplaar tussen dat niet wil meewerken aan een opgevoerd blokje..

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #486910

    Frank80cc
    Topic starter
    Berichten: 820

    Is een pinasco vliegwiel een oplossing? kan je daar wel veilig onderkant van afdraaien?

    #486914

    Waarom?

    Zit je ook niet mee Frank:knuffel. Ik rijd zelf met een pina wieltje maar de vonk is zwak en verlchting ook. Ook hoor ik steeds meer mensen dat de wieltjes trillingen veroorzaken maar heb zelf tot nu toe niets gemerkt. De Pinasco wieltjes zijn wel iets minder diep dan een orginele maar toch zul je ook hier nog wat moetten afdraaien om te passen op de nieuw type Malossi carters.

    Als je evt een orgineel wieltje regelt voor donderdag, wil ik deze wel even voor je afdraaien.

    Anders heb ik nog wel een Evo blokje liggen die je mag lenen voor de Friesland tour:D:haha

    #486960

    Frank80cc
    Topic starter
    Berichten: 820

    Update: MAx bedankt voor het afdraaien/ schuren van me vliegwiel whahah.

    Heb zonet nog het blok eronder geprakt en met het blok is niks mis, maar hij blijft zwaar lopen en trekt niet normaal door..aangezien ik alles van me ciao wat goed liep naar de citta heb overgezet hij loopt ook nergens op de brug aan 100% Dus snap ik er geen kloot meer van!!Net nog poeli klok erin gegooid en nu loopt hij soepel probleem weg…

    Dus even goeie snaren bestellen voor poeli en misschien dat ik dan ook op ze fries ga rijden, alleen heb het idee dat 21 mm beetje overkill is op poeli 😛

    #486961

    Waarom?

    Gelukkig niet die foto:nerd Ik ben je zo dankbaar:swinging

    #487006

    Frank80cc
    Topic starter
    Berichten: 820

    UPDATEE!!!!! Rv blok gaat even in de wacht, hij loopt wel maar heeft gewoon meer tijd nodig die ik nu niet heb. Ik heb vandaag me blauwe ciao in orde gemaakt. Setup bewerkte Evo + bewerkte Polini 80cc Calibrata en moet zeggen na uur afstellen dat hij loopt als de brandweer. Vraag maar aan evert ^^

    #487007

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Dat is weer goed nieuws Frank! Overhaast een blok in elkaar prakken is inderdaad nooit goed. Lijkt me een prima keuze om daar even rustig de tijd voor te nemen 😉 In ieder geval top dat je een goed presterend blokje hebt:thumb

    #487008

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1378

    Enof die als de brandweer loopt maat=)
    Gilt erover heen..!!

    Misschien blazen we van het weekend nog even een stukkie;)

    #487041

    Frank80cc
    Topic starter
    Berichten: 820

    Hier even filmpje in top kwaliteit 😀

    #487052

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Hey Frank, deze klinkt weer heerlijk ook een beter uitlaatgeluid. :thumb

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 203)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.