Framenummer matchend met bloknummer

Home Forums Algemeen Framenummers Framenummer matchend met bloknummer

This topic contains 9 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Semmad 1 year, 5 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker

RMCiao
    Topic starter

Beste leden,

i.v.m. een wokmelding op mijn ciao zal ik moeten zorgen dat het bloknr matcht met het framenr. Maar waar kan ik dit vinden?

zevenenergie
    Forum Goeroe

frame nummer is 4-2 euuu…. ik bedoel te vinden achter de rechter kap en het bloknummer is zichtbaar als je aan dezelfde kant kijkt.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Moet dit echt matchen dan? Lijkt me dat het alleen aan de eisen moet voldoen qua snelheid, veiligheid, etc.

Wilk1985
    Moderator

DIt hoeft ten eerste niet te matchen want ik heb er nooit problemen mee gehad in al die keren dat ik bij de RDW heb gestaan. Ik heb er zelfs een keer gestaan met 2x hetzelfde frame en 2 verschillende blokken, het viel ze wel op maar was geen probleem.

Overigens zit er af fabriek geen logische correlatie tussen het frame en blok nummer, maar ik neem aan dat je dat ook niet bedoelde.

RMCiao
    Topic starter

Oke, bedankt!
    Ik bedoelde wel de correlatie tussen blok en framenummer fabrieks af!
    Nog andere dingen waar ik op moet letten?

RMCiao
    Topic starter

Heb namelijk al eens een herkeuring gehad met een scooter omdat er hetzelfde blok onder lag, eerlijk, maar met een ander typegoedkeuringsnummer en werd hier op afgekeurd.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Met een Ciao heb je hier dus geen last van.

En je moet er gewoon opletten dat alles op orde is.
    Toen je die wok kreeg, heeft oom agent je verteld waarom je die kreeg. Het is dus belangrijk dat je dat punt hersteld zoals het hoort te zijn. Want de kans is groot dat de keurmeester het ook niet goed vind dat je ciao op dat punt niet aan de gestelde eisen voldoet. Wat dat betreft zitten ze aardig op dezelfde lijn.

Dus als je ciao te hard reed en je haalt de alleen de speling uit je wielen dan word hij afgekeurd. Zo heeft het ook geen zin als je aangehouden werd voor een lawaaiige uitlaat en dat je alleen je remmen na kijkt. Of dat je aangehouden werd om dat je droogte scheurtjes in je banden hebt en je repareert alleen je verlichting.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, en alle punten opnoemen, maar ik denk dat je het principe nu wel snapt.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Kilometerteller of afdekplaatje en bel of claxon zijn 2 dingen die nog wel eens vergeten worden.

Pastoortje
    Bijdrager

Is dat toen goedgekomen met de keuring?

Ik ben van plan over anderhalf maand mijn SI ook te laten keuren (eerste registratie) bij het RDW. Op mijn blok staat een nummer die ik niet lijk te kunnen matchen met een nummer op mijn frame, maar dat zal misschien ook wel niet nodig zijn.

Je moet ergens beginnen

Semmad
    Bijdrager

Dat is niet nodig.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.