FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

This topic contains 839 reacties, has 120 deelnemers, and was last updated by Crullie 11 months, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 840)
  • Gebruiker
  • #455215

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    haha chille 😛 ik kom wel binne kort eens kijke:D

    ziet eg vet uit.

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #455220

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    FonS :
    Ik ben er toch gauw 4 uur mee bezig geweest, en ik heb er nu geen materiaal meer voor. Ik vroeg me laatst af hoe ik zo’n vork kon verlengen en toen kreeg ik dit idee. Bleek dat ik toevallig nog 2 stukken rond alu had ervoor 🙂
    Ik moet het eerst ook maar eens testen he… Het lijkt erg stevig in ieder geval, voor weg-gebruik lijkt het me zeker geschikt, hoe het zich houdt tijdens echt crossen, kom ik vanzelf wel achter.

    Ik hoop dat je er wel veilig achter gaat komen?:D

    #455225

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Ik denk dat het de staaf van de vork gewoon niet sterk genoeg is om de kracht erop te kunnen houden. Nu die zo lang is is het moment in de staaf bij de onderste kroonplaat gewoon nog groter als eerst. Weet niet of de staaf die buigkrachten daar gaat houden…

    Het verlengingstuk komt echter niet veel kracht op. Wel komt er een trekkracht op de bout.

    Ãls hij het houd, is het goed. Als hij het niet houdt, is het of de schroefdraad wat kapotgetrokken wordt, of de bout wat kapotgetrokken wordt of de voorvorkpoot die bij de onderste kroonplaat overbreekt. Persoonlijk denk ik dat je gewoon niet de juiste voorvork gekozen hebt voor te verlengen.

    Het ziet er trouwens wel best leuk uit, en is ook goed bedacht! Het enige waar ik wel voor zou zorgen is een heeeeeele hoge achterveer zodat je rake angle (lees: balhoofdhoek ten opzichte van een verticale lijn) onder de 25* blijft.

    #455226

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    Het frame staat nu weer ongeveer zoals het origineel was, op de foto heb ik hem staan zoals hij zou zijn met de 365mm vering.

    Over de ‘juiste voorvork’, ik had een bravo vork in gedachten, maar het kroonstuk daarvan stelt echt niks voor…
    Citta vorkjes zijn véél steviger, vandaar dat ik die heb gekozen (ook al was het veel werk om hem passend te maken).

    #455227

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Timo heeft het over de staven met de veren erin. De kroonstukken houden het wel. Die buizen betwijfel ik ook:con

    #455229

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Voorvorkpoten

    glimmende hele harde stalen buizen die graag knak zeggen 😛

    Nee oke, over het algemeen betrap ik me er zelf altijd op dat ik materialen onderschat. Dan denk ik dat ze maar een bepaalde kracht of temperatuur aankunnen terwijl ze in werkelijkheid wel een stootje kunnen hebben. Maar ik neem liever het zekere van het onzekere (vooral met een voorvork).

    #455230

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Ja zo heten die dingen inderdaad ja:bloos Ze zijn trouwens wel dik hoor….

    #444550

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    Aangezien m’n camera een betere flitser heeft dan m’n gsm, hier een betere foto:

    En met mij ernaast (ik ben 1m84 en kom straks dus maar met m’n tenen aan de grond, zadel staat nu in de laagste stand) :

    #455239

    sjaak trekhaak

    ziet er vet uit ,ook leuk dat je de wielbasis gaat verlengen dat ziet een stuk beter uit dan een alleen verhoogde brommer.

    #432741

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Sorry Fons, ik vind dit niet zo heel stijlvol:con

    Zie liever zoiets als dat je met je racer gedaan hebt;), al crossed dat natuurlijk niet zo goed. Al vraag ik me af of dit nou echt beter in de bossen rijdt als de originele hoogte….

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #432739

    sjbtje
    Bijdrager
    Berichten: 486

    haha ziet er wel leuk uit jha

    #432740

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    @ Arvid: Ik moet ook eens iets anders te doen hebben he, die racer zit ontzettend veel geld, tijd en werk in, en ik kan er helemaal niks mee ðŸ™
    Met deze (soon to be) rijdende stapel onderdelen kan ik tenminste nog eens lol hebben als ik er zin in heb.
    En als de hoogte niet bevalt, haal ik de verlengers er zo weer tussenuit he.

    #455241

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Das waar, en je racer het bos in nemen is ook niet echt je van het :lol

    Houdt je wel lekker bezig 🙂

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #455286

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ik vind dat cros ding fakking bruut, maar! wat echt vet zou zijn was een monoshock in het midden.
    en volgens mij is dat daar ook voor gemaakt. ik ga er sowiso iets mee doen:P

    check je laturs

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #455296

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    dat ziet er idd wel bruut uit. kun je daar wel een beetje relaxd op zitten? niet te veel remmen:P dan kom je niet met je voeten aan de grond:P

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 840)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.