Faco Eagle

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Faco Eagle

This topic contains 9 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 7 years, 6 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #149276

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Aangezien ik zelf nog niet heb gereden of getest met deze uitlaat. Is het misschien vreemd er een mening over kwijt te willen. Het volgende ondervond ik namelijk.

    Jarco en ik spraken elkaar namelijk over de prestaties van deze pijp. En hij vond deze zeer slecht te noemen.
    Ik kreeg een foto te zien van een zeer slechte lak die hij ook nog eens heeft mee grekegen, maar de prestaties zijn gewoon slecht. Via het filmpje hoor je hem ook gewoon niet op toeren komen.

    Nou zijn er 2 versies van deze uitlaat bekent. De ciao(linksom) en Si(rechtsom). In de Ciao versie is vaak een begrenzing te vinden in het begin van je uitlaatmond. Deze is in de Si versie niet aanwezig, maar waarom zulke slechte prestaties bij de test van Jarco?

    Ik zag op het expansiegedeelte net na de belly wel twee heel vreemde lasjes zitten en vroeg mij af wat dit nu heeft te betekenen. Vervolgens een snoer met zwaarder gewichtje in de uitlaat gehangen. En jawel, ter hoogte van deze lasjes word het gewichtje tegen gehouden. Wat dus duid op een schot/begrenzer in de Si versie.

    Voorbeeldje van de uitlaat waar je 1 van de 2 mysterieuze lasjes ziet zitten.

    Wie heeft er zin deze zeldsame uitlaat open te lassen om vervolgens de begrenzer eruit te halen? 😀
    Ik persoonlijk ben wel benieuwd dus ga dit maar eens proberen denk ik.

    Met dank aan Jarco voor het beeldmateriaal

    #154553

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Bij deze een aanvulling op het verhaal.

    Ciao versie links op foto, Si rechts. ( Laspuntje op de belly zichtbaar. )

    De staat van de lak na wel 4 hele minuuten rijden, best om bedroevend te noemen.
    Je kan de verbrande lak er wel zo afhalen en laat gelukkig geen sporen achter maar dan is ook echt het enige beetje bescherming weg.
    Nu lijkt het er wel op dat de lak van beide versies verschilt gezien de Si versie al behoorlijk gesprongen was omdat deze erg hard is.

    #154381

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Beetje raar om op 1 bevinding meteen een complete pijp af te branden.
    Zoals in de tunings sectie te zien is heeft het ”oude type” eagle die las puntjes niet, en ook ondanks z,n leeftijd is de lak nog vrij netjes en strak:thumb
    Ook waren de prestaties van deze eagle echt niet slecht te noemen of je moet bijna iedere vespa uitlaat slecht noemen:D
    Want hij presteerd heel gemiddeld in het vespa assortiment.

    En zelfs schotten in een uitlaat hoeven niet altijd negatief te zijn, zo heeft een yasuni Z ook 2 scotten erin toch rijd dat in combo met een MHR replica cilinder hard genoeg om je scooter een dik jaar kwijt te zijn.
    Liep 98km gemeten over een tracject van 2,8km:|
    En ding trok als de brandweer dus schotten zijn niet altijd slecht.
    Maar heb dus wel geleerd hiervan dat ik mijn eagle niet even ga testen:D:|

    #152953

    CittaKlaas
    Bijdrager
    Berichten: 338

    Off @ Jarco,
    Zou je die Faco Eagle van je niet in de afbijt zetten? Dan veeg je alle lak eraf, en kun je hem voorzien van een verse nieuwe laag, met behoud van de lasnaden 🙂

    #154515

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Beetje raar op te vatten dat Jarco of ik een hele uitlaat met bovenstaand verhaal af zou branden, maar goed bedoeling was dus dat jij Speedbuxy misschien eens deze pijp ging testen. 😀 Omdat jij de versie zonder schot erin hebt liggen.

    Deze laspunten waren mij al eerder opgevallen en begreep de bedoeling er al niet van. Zeker omdat dus niet elke Eagle deze heeft zitten. De foto van de uitlaat in de tuningssectie is dus ook een Ciao versie die deze sowieso al niet heeft.

    Maar nog beter zal zijn als we beide versies uitlaten eens op eenzelfde setup testen op de roller.

    #154513

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Idd, ik brand helemaal niks af. 😛

    Zie het meer als een waarschuwing voor degene die denken met een ‘begrensde’ versie te gaan rijden. 😀
    Het enige wat mij tegenviel was de lak na 4 minuten rijden en aangezien het meningen en ervaringen is, is mijn mening dat die zuigt. 😉

    Als er iemand is die er van overtuigd is dat hij goed kan lassen ben ik wel bereid om mijn eagle doormidden te zagen.
    Ben immers wel benieuwd wat voor schot er in zit. :thumb

    @ Cittaklaas.

    Dit is idd. een optie en zal hem er ook zeker niet zo bij laten liggen. 😉

    #154379

    MHR
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Je kan ook eens proberen om hem schoon te maken met aceton. Als die lak echt zo slecht is krijg je het er met aceton wel af.

    Dit heb ik bij mijn Fabrizi toendertijd ook gedaan, omdat de lak van de Fabrizi ook om te huilen was.

    #154554

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Jarco :
    ik brand helemaal niks af. 😛

    Nou daar zijn de meningen dan over verdeeld:haha
    Maar zonder gekheid ik noem het geen stukje reclame deze post, terwijl 1 testje te klein is om hem meteen op af te schrijven.
    Dan kunnen we wel meer pijpen als bagger weg zetten want er zijn nog wel een paar pijpen die op bepaalde setups en situaties bagger presteerden.
    (denk bv aan summit boven en onderlangs)
    Maar mijnes ga ik dus niet meer testen gezien ik die op gebrande lak toch minder leuk vind:D:|

    @jarco
    Jij hebt een lasser die al 30 jaar pijpen last op steen worp afstand zitten.
    Dus zou daar toch echt eens gaan kijken, want die kan hem mooier voor je dicht lassen dan meeste pijpjes vanuit de fabriek zitten.
    Hier moet ie ergens zitten KLIK

    #154555

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Dat was ik alweer compleet vergeten. :S
    Goed punt bux! :thumb

    Maar uit mijn bevinding voel je ook wel dat het pijpje wel wil maar simpelweg niet gaat.
    Op de laatste sec. van het fimpje merk je dat hij iets meer toeren wil doorlaten dus ergens heb je gelijk dat het nog iets te vroeg is.
    Maar ik durf dit pijpje inmiddels wel opnieuw te testen of doormidden te zagen… 🙁

    Edit:

    En nu het meest beschamende moment van 2011.
    En met meest beschamende moment bedoel ik niet dat deze pijp om te janken is maar dat deze jongeman zijn CDI begrenzer had aanstaan tijdens de eerste test….:bloos

    Dingetje rijd dus lekker, trekt lekker door in 1 ruk naar de top en die ligt ongeveer gelijk aan de Gianelli Mega.
    Daarnaast is het geluidje ook erg dof en klink als muziek in de oren. ( Komt er op het filmpje niet helemaal uit. )
    Kortom niks mis dus met deze pijp. :thumb

    #154711

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Hier dan ook maar even een post doen. Want heb in de tussen liggende tijd beide Eagle uitlaten getest.
    Prestaties van zowel het oude type (zonder schotten) als nieuwe type (met schotten) zijn beide vrij gemiddeld.
    (let wel ik heb het alleen getest op de Evo met 43mm Euro)
    En op deze setup presteerden ze erg gemiddeld of matig.

    Optrekken – Matig
    Boost – Haast geen
    Top – Matig

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.