Elektrisch carter ontgrenzen

Home Forums Techniek Opvoeren Elektrisch carter ontgrenzen

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Ezasta 6 dagen, 19 uur geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

Ezasta
    Topic starter

Beste Forumleden,

Na het uit elkaar halen van het blokje van mn citta kwam ik erachter dat ik een begrensd blokje heb. Ik heb het dan over het gat waar het hemd vd cilinder in valt. Deze is bij mij zo’n 45,7mm. Nou wilde ik graag een 43mm DR of 43mm Polini erop zetten ipv de Pai Wai die er nu op zit. Helaas is deze dus te klein voor de 46mm die de 43mm cilinders als buitendiameter hebben.
    Hoe kan ik dit het beste en/of mooiste vergroten?
    Met de dremel lijkt het me iets te ”beun”. Als in het gaat iets te ongecontroleerd. Ik las ergens dat het beter is om met een lamellen schuurrol te doen. Weet misschien iemand iets beters?

Magnus01
    Bijdrager

Het schijnt dat de 43 mm malossi wel past maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen, ik had van iemand gehoord dat iemand anders het getest had en het er op paste.

SuperSi
    Bijdrager

Carters op elkaar, zonder krukas natuurlijk, en dan met een schuurrol.
    Zo krijg je een gelijkmatige vergroting van je carter opening en je kan af en toe even je cilinder passen

Ezasta
    Topic starter

Het schijnt dat de 43 mm malossi wel past maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen, ik had van iemand gehoord dat iemand anders het getest had en het er op paste.

Ik heb meerdere slechte ervaringen gelezen betreft de malossi cilinder. Schijnt snel te slijten. Vandaar dat ik voor de DR of Polini heb gekozen.

Carters op elkaar, zonder krukas natuurlijk, en dan met een schuurrol. Zo krijg je een gelijkmatige vergroting van je carter opening en je kan af en toe even je cilinder passen.

Welke maat schuurrol moet ik aan denken? En moet het met een grove korel 80 bvb?
    Hoeveel speling moet ik het hemd geven ivm het uitzetten vd cilinder en carters?

Semmad
    Bijdrager

Aluminium zet sneller en meer uit als het gietijzer van de DR cilinder,
    dus de opening mag gewoon precies pas gemaakt.
    Of ietsjes groter.
    Als het past is het goed.
    Maakt niet veel uit.

Gr. Wim.

Ezasta
    Topic starter

Bedankt voor de antwoorden. Ik zal er mee aan de slag gaan!

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 19 uur geleden door Ezasta.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.