Eidos Perso

Home Forums Perso’s Projecten Eidos Perso

This topic contains 145 reacties, has 48 deelnemers, and was last updated by Martino 7 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 146)
  • Gebruiker
  • #284234

    eidos
    Topic starter
    Berichten: 826

    Ik ben Marten, Ben in 1993 geboren. Ik kom uit Groningen en heb sinds mijn 15e een Citta.

    Heb de citta helemaal opgeknapt, Is alweer een tijdje geleden.

    Heb al een wit zadel gekocht, Witte buddy vandaag (19-03-10) besteld. Nieuw voor 17,50 incl verzending. (www.CityParts.nl)

    Heb verschillende setup’s onder mijn brommer gehad. Van 50cc tot 80cc. Liepen allemaal erg leuk.

    (10-07-11) Update!

    Sinds begin winter niks meer met de brommer gedaan. Hij was niet mooi meer door alle pekel en beschadigingen. Blokje was op een aantal punten versleten. SI brug was ook krom getrokken. Motivatie was toen dus wat minder geworden. Werkt ook niet echt fijn met een in slechte staat verkerende brommer. Toen maar alles uit elkaar gehaald en laten stralen door Javad. Die heeft het bij Venema Automations gestraald. En sindsdien loop ik daar nu zelf ook een stage periode van 20 week. Martino van het forum heeft mij toen aangeboden om met hem te gaan poedercoaten. In ruil voor een aantal diensten en hulp bij het realiseren en testen met het poedercoaten. Dit heeft allemaal wel wat lang geduurd, maar geduld is een schone zaak. Oven moest nog geregeld worden evenals de poeders voor het coaten. Vorig weekend en doordeweeks begonnen met poedercoaten. Gelijk maar rustig aan begonnen met monteren in de avond uurtjes na werk. Alles netjes en degelijk in elkaar gezet. Nieuwe Veren,Kabels,Rubbers,Inbus,kabelboom etc. Mechanische dingen gereviceerd. Nieuwe SI Achtebrug gekocht en die best wel extreem verstevigd. U beugel in het midden en 2 strips hoekijzer aan de zijkanten in de brug. Ook is alles doorgelast.

    De eerste onderdelen waren gepoedercoat:

    Resultaat na een avond werk: (Frame was al 2 jaar geleden gepoedercoat)

    Een paar dagen daarna in de avond bij Maarten langsgeweest om de velgen en standaard nog te gaan coaten. Gelijk maar de banden om de velgen gemonteerd toen ik thuis kwam na werk.

    Kleur was iets anders uitgevallen, maar was er zeer zeker tevreden mee. De laklaag is ook superhard:) Avond daarna de velgen en voorvork gemonteerd. Alles vers met nieuwe inbussen en moertjes/ringetjes etc. Netjes ingevet voor langdurig behoud. Dit was toen het resultaat:

    Blok was gereviceerd in de tussentijd met het poedercoaten. Daar had ik dus ook mooi de tijd voor en heb niks overhaast. Toen ook nog een 43mm DR cilinderkop van Virgil kunnen kopen om het DR blok compleet te maken. De setup is nu:

    43mm DR cilinderkop.
    43mm DR 65cc Evo (Uitlaatpoort verbreed en verhoogd)
    DR Race Krukas.
    Elek. Carters bewerkt. (Inlaat en poorten bewerkt)
    Afgedraaid Elek. Vliegwiel.
    13.13 + Malossi Filter @ 69.
    Polini Top One SX.

    Blok gisteren gemonteerd. Vario in de tussentijd ook nagekeken. Bronzenbus van de Achterschijven waren versleten. Heb hier een zgan setje 100mm voor gekocht. Verder alles schoongemaakt evenals de varionaaf. Nieuwe olie en pakking. Nieuwe v-snaar en een nieuw Malossi Variohuis. Dit zit nu allemaal gemonteerd.

    Zoals jullie weten heb ik ook nog een zij-inlaat blok. Deze was vorige zomer 1x gemonteerd. Na wat lekkages bij het membraam en de originele inlaat weer gedemonteerd. Sindsdien niet meer geprobeerd. In de tussentijd wel alle problemen daarmee opgelost. Een mooie dop voor de originele inlaat af te sluiten. Pakkingen + Vloeibare gemonteerd en het membraam nog wat beter geflowed. Ook nog een Polini Top One SX gekocht in Italië via Maarten. Zo staat het blok er nu bij:

    En hier nog wat foto’s hoe de Gilera Citta er nu bij staat. Moet nog veel aan gedaan worden. Licht moet nog aangesloten worden evenals de elektronische begrenzer. Voorvork olie moet er nog in. Buddy moet er nog op. Kappen moeten nog gemonteerd worden en gewoon de puntjes op de i!

    Binnenkort nog wel wat filmpjes en foto’s van het eind resultaat. Aankomende vrijdag ga ik 3 week op vakantie, Dus misschien nog daarvoor of pas daarna. Dat hangt even ervan af hoeveel tijd ik ervoor heb en of het weer mooi is.

    Na de 3 week vakantie ben ik nog 3 week vrij. Dus dan komt ook het zij-inlaat blok eronder.

    Groeten,

    Marten

    #452739

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Leuke citta, ziet er netjes uit! Ik zou de uitlaat verkopen en een fatsoenlijke kopen voor je citt;) Ten eerste denk ik dat deze lelijk zal staan en ten tweede zal ie niet zo goed rijden als een echt citta uitlaatje.

    #452740

    eidos
    Topic starter
    Berichten: 826

    Die optie dacht ik ook, Wat is voor topsnelheid een lekker uitlaatje?

    Zoon simonini racing uitlaat lijkt mij wel wat.. Of is die niet geschikt voor mijn setup?

    #452741

    tompiebozzel
    Bijdrager
    Berichten: 571

    is wel geschikt, maar een top one zou het ook goed doen:thumb

    #452743

    RiPe
    Bijdrager
    Berichten: 812

    Ik zou er een bocht op lassen, gewoon proberen. Wel even kijken hoe lang een goede citta uitlaat ongeveer is, en dan deze zo aanpassen dat hij ongeveer even lang is, misschien loopt het wel geweldig 😉

    wel de stinger recht maken, teruglopers vind ik niet echt mooi op citta’s

    #452755

    eidos
    Topic starter
    Berichten: 826

    Gaat em niet worden, Stel dat et niks is.. Heb ik de uitlaat mooi verkloot..en de Stinger kan ik niet recht maken..

    Gaat mooi de verkoop in! Mijn DR heeft ook niet zoon stevige uitlaatpoort.. Dus zoon zware uitlaat word em niet!

    Toch bedankt mensen over de meningen:)

    #452759

    niceVespa
    Bijdrager
    Berichten: 656

    heb een NRG wat vraag je ervoor?

    GTZ NV

    #452760

    eidos
    Topic starter
    Berichten: 826

    @ NiceVespa:

    Hij komt ook onder een NRG weg. Heb een markplaats advertentie aangemaakt! http://link.marktplaats.nl/259804860 Daar staat veel informatie. Onder andere dat er op geboden mag worden!:)

    #432155

    eidos
    Topic starter
    Berichten: 826

    Update! Beginpost

    #438605

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Leuk cilindertje Marty! ben benieuwd hoe die loopt met je speedmotor en simo uitlaatje.
    Straks blaas je me r nog dik uit ook, al heb ik straks wel een leuk setupje met de Ninja,..;)
    Moet jij ook niet eens gaan denken aan een variootje?..

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #437808

    eidos
    Topic starter
    Berichten: 826

    euj, bedankt. Gaat zeker wel blazen denk ik. Vario vind ik niet zo lekker rijden. Beetje opgefokt. Rijd liever met poulie. Mischien komt het er later een keer van.

    #432782

    eidos
    Topic starter
    Berichten: 826

    Update beginpost! 7 Sept. 2009.

    #454234

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    zeer netjes:)

    Mike
    #454354

    eidos
    Topic starter
    Berichten: 826

    Update 12 sept. 2009!

    #454355

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Chrome on black racertje,..8):)

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 146)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.