Docs911

Home Forums Perso’s Projecten Docs911

This topic contains 708 reacties, has 89 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 3 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 709)
  • Gebruiker
  • #489043

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Dankje ๐Ÿ™‚

    Die van ziet er anders ook super uit 8) Vooral als je op de details gaat letten. Elke keer als je er omheenloopt zie je weer een ander detail extra ๐Ÿ˜›

    #489083

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Zo eerste update ๐Ÿ™‚

    Al weer veel gebeurt in de paar dagen na de VCM ๐Ÿ˜›

    Allereerst heb ik een 1:6,71 vertanding op de kop weten te tikken 8) Heeft Tonni ooit eens gefabriceert. Heb ik geruild tegen mijn 1:10,5 vertanding.

    Daarnaast heb ik mijn eerste 2 bestellingen gedaan. Zondagavond bij JMPB besteld, nu net al in huis ๐Ÿ™‚ Doen ze goed ๐Ÿ™‚

    Beetje vaag dat ik van JMPB vellen membraan “papier” heb gekregen, op de site staan ze als kant en klare membraanplaatsetjes… Maar ff mailen.

    En er is, als het goed is, een gasnaald W12 naar mij opweg. Beetje vage toko, dus hoop dat het goed komt.

    Binnenkort meer ๐Ÿ™‚

    #489084

    MHR
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Plaatjes zijn vrij makkelijk na te maken, mocht JMPB ze niet meer hebben ofzo..

    Ik vraag me alleen af wat je met een W12 gasnaald van plan bent?

    #489085

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Ik ga eerst kijken of JMPB die andere nog heeft, maar lijkt me niet, anders sturen ze deze niet op. Dan ga ik ze idd gewoon maken.

    Was een tip van Waarom?. Heeft hij ook, anders was de boel niet af te stellen.

    #486775

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    De membraanvellen waren inderdaad verkeerd geleverd. Binnenkort krijg ik de complete binnen ๐Ÿ™‚

    Vandaag is mijn 1:6,71 vertanding gearriveerd 8) Binnenkort maar ff kijken hoe dat loopt.

    #488799

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Na een tijdje niet thuis te zijn geweest vond ik weer een stapel pakketjes thuis ๐Ÿ˜› Meteen maar ff uitgepakt. Voelt net als kerst ๐Ÿ˜›

    Allereerst mn nieuwe variovertanding. 1:6,71 =) Tonni heeft deze ooit gefabriceerd. De laatste eigenaar had hem te koop/ruil staan en dit leek mij wel een mooi zware vertanding voor de Citta :). Het enige vage, het “gat” voor de spie is niet zoals standaard. Ff kijken wat ik hier voor ga maken.

    Verder nog een CPVV en een blokje voor de lichtspoel. Dit laatste omdat de spoelen tegenwoordig zonder oogjes en blokjes worden geleverd… Als ik het “probleem” van de vertanding heb gefixt ff testen of de CPVV het ook doet. Dan heb ik er inmiddels 3 ๐Ÿ™‚ Dan kan ik wel weer een mooi tijdje vooruit ๐Ÿ˜›

    En nog een zakje vol spul van JPMB ๐Ÿ™‚ Ook nu de goeie membraan plaatjes. Was inderdaad een foutje van hun.

    #489223

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Hehe spullen die tonni verkoopt eindigen altijd weer in de provincie Groningen :lol

    Ben benieuwd bartje, op de meeting klonk het wel goed. Het uiterlijk vind ik wel echt vet, zonder kappen staat hem goed.

    #489225

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Daar horen ze ook ๐Ÿ˜›

    Dankje ๐Ÿ™‚ Hij wordt nog wel een stuk minder kaal denk ik ๐Ÿ˜› Dat was in ieder geval wel de planning. Wat de vertanding betreft, ik heb zelf maar een spietje gemaakt. Net zo lang een stukje van de bolle kant geslepen tot hij perfect paste. Ik denk dat dat de beste oplossing is. Ik wacht nog even op antwoord van de verkoper hoe hij dit deed.

    Ik heb nu wel dat de schaal heel erg aanloopt aan de segmenten ๐Ÿ˜ฎ Dat had ik eerst met de “oude” vertanding niet. Maar ik begreep dat dit “hoort” bij de Ivano schalen.

    Momenteel ook met de brom Ciao bezig. Ik heb de SE verkocht en ga hiervoor in de plaats een kick SE installeren :). Tot ik dat blok helemaal klaar en compleet heb ga ik weer standaard rijden ๐Ÿ˜› Het enige nadeel…. Het blok moet dus uit elkaar. En mn branders/verstripper is overleden….. Zo maar ff wat anders verzinnen daarvoor.

    #489226

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Volgens mij loopt de schaal niet alleen aan op de segmenten maar op de bovenkant van de variokoppeling.
    Tenminste, dit is bij Max en mij en volgens mij citta89 ook het geval.

    Voor de rest ben ik benieuwd hoe die vertanding gaat lopen. :thumb
    En zoals Hansieb zegt, zonder kappen staat hem zeker goed.

    #489227

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Dankje ๐Ÿ™‚ En toch komen er kappen op ๐Ÿ˜› Als ze een keer gespoten zijn… Tot die tijd blijft hij gewoon zo ๐Ÿ™‚

    Bij mij deed hij dat niet met de 1:10,5 vertanding. Dat vind ik wel een beetje appart. Maar nu doet hij dat nogal behoorlijk ๐Ÿ˜ฎ Ik ga eens even kijken wat ik daar aan kan doen.

    #489228

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Als die op de koppeling zelf aanloopt, zie je wel een spoortje lopen in je schaal.
    Je kan de koppeling makkelijk ietjes vlakken op een plaat en wat schuurpapier. ๐Ÿ˜›
    ( Het is het deel waat je strartsegmenten invallen. )

    #489258

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Even een miniatuur update, de gasnaald is binnen ๐Ÿ™‚

    @Jarco, hij loopt inderdaad door de segmenthouder aan ๐Ÿ˜‰

    #489264

    MHR
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Docs, kan je niet een ringetje tussen koppeling en schaal doen, dan komt het huis wat naar voren ten opzichte van je koppeling.

    #489265

    misterd11
    Bijdrager
    Berichten: 665

    dan zit je met de groef voor het spietje, je kan misschien de shimring voor de onstekekingsnok van een cp blokje er tussen doen, want dat ringetje heeft een spiebaan!

    #489268

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Qua spie maakt dat niets uit. Dat ringetje zou prima kunnen aangezien de spiebaan niet loopt tot waar de schaal tegenaan komt. Het moet alleen niet te dik worden omdat er anders geen ruimte is voor een moer.

    Bedankt Hans :thumb Dat ga ik ff proberen ๐Ÿ˜‰

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 709)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.