This topic contains 708 reacties, has 89 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 3 years, 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
2 februari 2009 om 17:34 #284159
Na een aantal maanden hier op het forum rond gezworven te hebben, wordt het ook maar eens tijd voor mij perso.
Ff in het kort wie ik ben. De naam is bart kruiger en woon in meedhuizen(uithoek van groningen). Heb sinds 2 maand een CIAO. Hiervoor heb ik 2 scooter gehad. Eerst was een Peugeot Vivacity(is me gejat:boos), en daarna een Aprilia SR.Ik ben van de scooters af gestapt omdat die dingen me veelt te duur werden(onderdelen, onderhoud, verbruik), en omdat cris mij aan de kop bleef zeuren dat ik een CIAO moest halen.:D
Heb via marktplaats ergens een CIAO op de kop kunnen tikken, en tuf daar sinds kort op rond.
UPDATE: (31-12-2009)Ik heb maar even mijn begin post aangepakt. Hier komt steeds een nieuwe foto bij als er wat veranderd. Om zo een beetje algemeen bij te houden wat er per brommer gebeurt/gebeurt is. Ik was het overzicht zelf al kwijt:D
CIAO bromNovember 2008
Hier mijn eerste Ciao. Staat naast een Aprillia SR die ik gelukkig kwijt ben. Rommel, scooter:P veel te veel gepruts en kost bakken met geld. Maar weer terug naar de CIAO. Begin staat:
-38,2PIAGGIO elektronisch blok @12/12
-standaard brom inlaatje
-meest standaard orriginele uitlaatje
-poulie 95Februari 2009
Na een aantal aankopen is de setup een beetje “verbeterd”. Aan het uiterlijk is nog niks veranderd.
-43DR elektronisch kickblok @13/13
-standaard brom inlaatje
-Proma CC (voor een prikje van cris overgenomen)
-poulie 80April 2009
Hierna heeft het frame een (eindelijk) een nieuw kleurtje gekregen.
Dit was vlak voor de eerste 11 stedentour. Mn velgen zaten toen nog niet goed in de lak, vandaar dat ze er niet op staan. Setup hier:
-43DR elektronisch kickblok @13/13
-13mm inlaat+lichtelijk geveild
-LeoVinci HandMade
-Euroclindro voorvario met 100mm achterschijf + 1:10,5 vertandingSeptember 2009
Hierna is er niet veel meer aan gebeurt, en gaat er waarschijnlijk ook niet veel meer aan gebeuren. Inmiddels is de vario overleden, maar die gaat het wel weer doen. Zo staat hij er nu bij:
Maar dan weer met kick. Setup:
-43DR elektronisch kickblok @13/13
-13mm belgisch carter(inlaatvlak onaangetast)
-LeoVinci Navigator/SP
-poelie 70Juli 2010
VERKOCHT!!!
Met pijn in het hart heb ik afstand gedaan van dit fijne brommertje :cry :cry. Hopelijk wordt hij door zn nieuwe eigenaar een beetje lief behandeld ๐CIAO project
April 2009
Na een tijdje heb ik me nog een CIAO’tje gehaald. Voor 80euries(eigenlijk veel te veel) heb ik me een framepje met blok gehaald. Blok was eigenlijk niet meer te redden, maar frame zag er nog neit zo slecht uit.
Later in april 2009
Later hier nog mee aan het prutsen geweest, beetje omgetoverd naar een test framepje. Heeft nog een tijdje een blok onder gehangen met een handmade. Heb hier ook eerst mijn vario op getest.
setup:
-43DR elektronisch blok
-13mm inlaat + geveild
-LeoVinci HandMade
-Euroclindro voorvario met 100mm achterschijf + 1:10,5 vertanding
-13/13Juni 2009
Het frame is uiteindelijk genomineerd om omgetoverd te worden naar mijn Simo project(wat inmiddels een beetje dood ligt.) Is hiervoor nog even tijdelijk in een nieuw kleurtje gestoken omdat het toch wel een beetje begon te roesten.
sorry cris, moet je er maar niet zo bij gaan staan:D:D:DNovember 2009
Inmiddels is dit frame de deur uit.CIAO snorSeptember 2009
Heb mezelf een snor CIAO aangeschaft. Hier zit nogal een verhaal achter, maar dat wil ik de vorige eigenaar niet aandoen:D:D
Setup:
-38,2 PIAGGIO cp blok @13/13
-13mm inlaat + lichterlijk geveild
-Giannelly Citypower
-poelie 70(snorklok)Oktober 2009
De snor ff flink onder handen genomen. Heb de ontsteking vervangen voor een cp vervanger, loopt als de brandweer. Ook meteen de cil vervangen voor een 38,4DR. De snorklok vervangen voor een bromklok, en poelie 80. Nou lekker snelheidje(h). De trappers er weer opgebouwd, dus kan weer fietsen. Verder komt er nog een keer een nieuw kleurtje op, dan is die ook wel weer klaar.
Setup:
-38,4DR cp blok+cp vervanger @13/13
-13mm inlaat + lichterlijk geveild
-Giannelly Citypower
-poelie 80Maart 2010
Na veeeeel nachtje slapen heb ik besloten om de snor maar weer weg te doen. Waarvoor ik hem gekocht had ga ik hem toch niet gebruiken, en ik vind de helm toch niet zo erg na een paar keer met de snor rijden.Hij zal nu kevinwol rondrijden in Delfzijl, daar komt hij beter tot zn recht dan bij mij in de schuur in een hoekje.
CITTA bromNovember 2009
Om toch een beetje bezig te blijven, heb ik een CITTA framepje gehaald. Geschouwd en al, dus das mooi om wat moois op te bouwen.
Grootse plannen, maar daarover binnenkort meer:pMei 2010
Eindelijk een beetje vordering in het projectje. Ik heb inmiddels bijna alle onderdelen om de citta helemaal in elkaar te zetten. Het blokje is ook al in aanbouw.
Het achterwiel mist alleen, want die zit in de SI brug van Cris, om de DEPS te kunnen testen.De setup waar ik nu mee bezig ben:
– CP SE met contactpunt vervanger
– Nuovo Mazzuchelli Race kruk
– 13/13
– DR43
– Malossi Vario
– Eurocilindro LC kopJuli 2010
Langzaaam wordt er verder gewerkt. Bezig met het aanpassen van de voetrem. Dit wil nog niet helemaal passen, maar daar komen we wel uit ๐ De flex en mn pa+lasapparaat zijn gewillig ๐
April 2011
Na ruim een jaar vrij weinig doen, zit er eindelijk schot in. Het frame is gecoat, het blok is binnen. Nu nog ff helemaal in elkaar zetten:P Even een tussenplaatje.
Oktober 2011
Na veeeel geknutsel dit jaar is dit bijna het eindresultaat. Op de kleuren na gaat er niet veel meer veranderen aan het uiterlijk. Motirisch moet er ook nog wat geknutselt worden. Waarschijnlijk worden de kappen in het voorjaar van 2012 gespoten.
Maart 2015
Na veel wikken en wegen toch maar besloten om de brom te verkopen. Er zitten vele uren werk in maar er kwam niet echt een eind aan. Er waren nog veel kleine dingen die ik aan zou willen passen maar kwam eigenlijk nergens aan toe. Daarnaast heb ik nog een Bravo staan en die zit nog een stuk beter ๐ Eens kijken of we die wel af krijgen..
Nog even een laatste fototje voor het archief.
CIAO bromApril 2010
Ik heb voor 40 eurotjes een CIOA brom in de buurt op kunnen halen MET kenteken. Wat ik hier mee ga doen weet ik nog niet, staat nu iig geschorst voor een jaar. Eerst maar de citta afbouwen.
Juli 2010
VERKOCHT!
Eindelijk weer ruimte ๐Brom CiaoJuli 2010
Nieuwe Ciao gekocht. Was van Cris zijn pa geweest. Hier gaan we dus helemaal niks aan doen. Nouja, het enige dat gaat gebeuren is dat de Leo SP er onder komt. Maar die wil ik eerst gaan opknappen, want door de pekel van afgelopen jaar is die al weer lekker beschadigd ๐ฎ
April 2011
Eindelijk is de Ciao helemaal naar wens. Het kan zijn dat er motorisch ooit nog wat veranderd maar dat denk ik niet.
Setup:
43DR
Standaard brom carters
LeoVinci SP
Poelie 80En nog even een plaatje:
Juni 2011
De Ciao is nog weer wat aangepast. Huidige setup:
SE elektro met 4 spoels ontsteking
43DR
Standaard bromkruk
13/13
Leovinci SP
Poelie 70
Oktober 2011
De Ciao is “klaar”. Waarschijnlijk gaat er niks meer aan veranderen. Misschien volgend jaar naar de coater, want hij begint te roesten ๐ Worden dan wel exact deze kleuren ๐ Huidige setup:
Kick SE elektro met 4 spoels ontsteking
43 Polini
Standaard kickbromkruk
13/13
Leovinci SP
Poelie 70
Ergens 2014
Deze is verkocht aan HansieBBrom BravoOktober 2012
Niew projectje voor de toekomst. Hij wordt helemaal standaard en origineel. Wat ik met de kleur ga doen weet ik nog niet. Eerst laat ik hem nog wel even zo, want de staat is best redelijk tot goed.
Oktober 2015
Ennnn, deze is weg ๐ zoals bij de lijn hierboven te zien is heb ik hem 3 jaar gehad, en er is nagenoeg niks gebeurt. Alleen andere velgen er in gehangen en dat was het wel. De brommer is weggegaan(naar Tonni) en er is weer een Ciao voor terug. Daarover hieronder meer ๐Snor CiaoOktober 2015
Ik heb mijn Bravo met Tonni geruild voor zijn oranje snor Ciao. Na tijden dus weer eens een Ciao ๐ en nu voor het eerst een snor. Opzich niet veel bijzondere plannen mee, voornamelijk gewoon zorgen dat rijd zodat ik hier in Emmen een beetje kan rond toeren.Setup:
Standaard brom kick carters
Standaard Piaggio cilindertje
12/12 carb
Standaard Vario
Cittypuffer
December 2015
Een aantal zaken aangepast. Onder andere de voorvork en het spatbord weer passend oranje gemaakt, RAL 2004.
Daarnaast zijn/gaat het volgende gebeuren:
-Nieuwe kabelboom voor remlicht
-Claxon
-Spiegel
-Vario weer wat netter maken
Juni 2017
De brom weer redelijk standaard gemaakt voor dagelijks gebruik.
– Standaard kick blok
– 12/12 met standaard filter
– Koppeling met 94 poelie
zogauw ik updates heb, post ik ze
docs911
2 februari 2009 om 17:42 #437039:DMooi ciaotje
Lars
2 februari 2009 om 18:04 #437042ckers:D
komt door de goede kwaliteit van de foto:con:lol
waar blijft jou perso?docs911
2 februari 2009 om 18:24 #437044Zonde dat ej em helamaal op gaat voeren enzo ๐ hij is nu nog zo lekker in originele staat haha
Maar achja ik hoop dat ie mooi word.2 februari 2009 om 18:28 #437045leuk, maar zou de spiegel zowel van je Ciao als SR afhalen man…;)
voorderest laat je de kleuren combo zo? of ga je nog hem vlink onder handen nemen?GTZ NV:P
2 februari 2009 om 18:37 #437046@roger102 ik woon in the middle of nowhere:P ik ben zo 10km verder voor ik in de bewoonde wereld ben:P dus schiet niet op met standaard setup:s
@niceVespa die sr is inmiddels verkocht. die spiegel laat ik mooi zitten:P misschien komt er wel een ander op, maar deze had ik toevallig liggen. als ik hier s’nachts rijd, is de kans vrij groot dat wat achter me rijd politie is:P die wil ik wel graag zien aankomen. ben 1 keer aangehouden, en dat was net op de eerste dag dat ik mn spiegel er af had:P
de kleuren worden behoorlijk veranderd. is misschien niet goed te zien, maar hij is nu heel donker paars. ben er nog niet helemaal uit wat het wordt. denk groen/zwart en witte velgen
18 februari 2009 om 19:27 #437590update: vandaag ff bezig geweest. geprobeerd de DR op mn kickblok te zetten. maar er ging natuurlijk weer van alles fout :P. heb de onsteking van mn elektronisch blokje naar mn kickblok overgezet. tijdens het monteren van de cilinder kwam ik er achter dat 1 van de zuigerveren half was afgebroken ๐
later zag ik ook nog dat de ringen die bij mn kickstart as zijn geleverd(die de boel op zn plaats moeten houden) 4 mm te klein zijn:(
dus, ging wel weer lekker:P binnenkort meer;)
18 februari 2009 om 21:53 #437597Heeej El Bartos,
je zou ook eens een keer mazzel hebben he met je cioa of je onderdelen!! hahah
nou jah is niet anders, het komt vast allemaal wel weer goed.Veel succes ermee, als ik terug ben ben ik wel benieuwd hoe het er allemaal uitziet en loopt
groeten Cris
18 februari 2009 om 22:58 #437599Net ciaotje toch ๐ met die 43DR engine moet die de 80 wel halen lijkt me.
19 februari 2009 om 15:48 #437620nou, tis maar goed dat je hem nu niet ziet:lol zal wel ff een paar degelijke foto’s maken ๐
met een beetje geluk kan ik morgen weer verder knutselen ๐20 februari 2009 om 13:17 #437635update:
vandaag nog geen veertjes ontvangen:( zal wel volgende week wordenik heb alvast een eerste ontwerp gemaakt van hoe ik hem er uit wil laten zien:
wat vinden jullie er van?
het enige verschil is dat ik 10 spakers heb20 februari 2009 om 13:28 #437636het is niet lelijk, maar ik vind het een beetje somber eigenlijk.
(waar vind je trouwens die vespa kleurplaat nog eens, ik wil zelf ook nog wat kleurtjes testen:P)
20 februari 2009 om 13:32 #437638@ diac: ergens in een howto. maar deze is gechiptuned, want die in de howto is vreselijk pixelfucken :S als je me een mailadres pm’ed kan ik deze wel ff sturen;)
en de soberheid klopt wel, kon neit echt de goede kleuren vinden in paint ๐ het wordt ook glas i.p.v. mat
kleuren zijn een beetje van ironman af gekeken;)20 februari 2009 om 16:30 #437639@diac
Ik maak even wat in flash ๐ dan heeft iedereen er straks wat aan.
Voorbeeld heb ik al, nu alleen de ciao nog even in stukken hakken ๐
21 februari 2009 om 11:09 #437661Nice die kleurencombo bart!
Lars
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.