Docs911

Home Forums Perso’s Projecten Docs911

This topic contains 708 reacties, has 89 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 3 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 709)
  • Gebruiker
  • #454317

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Dat geloof ik ook ๐Ÿ™‚ Na een middagje slijpen past het hele gebeuren van de inlaat zelf al netjes in elkaar ๐Ÿ™‚ Straks ff met kruk proberen, en als dat prima gaat, dan eigenlijk alleen kotteren, en dan ist klaar ๐Ÿ™‚ Dus opzich valt het nog wel mee. Ik dacht dat die smeerpoort mistte, maar dat was dus niet zo, scheelt een hoop werk ๐Ÿ™‚

    #464510

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Nou, ik heb met kruk geprobeert, en dat loopt als een trein :bier dus dat scheelt weer.

    #466239

    Steven
    Donateur
    Berichten: 977

    hoe liekt dat met je citta dan? al een beetje op geschoten? we moeten altijd nog een keer gaan paintballen dacht ik.
    dan mag ik eindelijk eens op mensen schieten ipv de kaart op 25 meter :lol

    groeten

    #466331

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Schiet nog niet echt op met de citta. Ben niet meer zo vaak thuis ๐Ÿ˜› Misschien wordt hij komend weekend klaar gemaakt voor de coater, maar dat is nog niet zeker.

    Dat Paintballen lijkt me een goed idee 8)

    #466469

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Nou, maar even een updatje. De laatste tijd heb ik af en toe wat aan de Citta gedaan. Heb namelijk niet meer zo veel tijd om te sleutelen.

    Hieronder even een kort verslagje.

    Ik heb de carters inmiddels door Herr Flick laten kotteren. Zit nu weer een rond gat in ๐Ÿ™‚

    Hierna heb ik samen met Cris de SI brug flink onder handen genomen om de zijinlaat te laten passen. Dit heeft heel wat Dremel slijp en schuurschijfjes gekost, maar dan heb je ook wat ๐Ÿ˜› Heb geprobeert om zo veel mogelijk te laten zitten. Alleen direct om de zijinlaat heen is alles weggehaald. Moet nog een klein stukje, maar de schijfjes waren op :P.

    Van de week de carb besteld, vandaag binnen gekregen :bier. Het blokje krijgt langzaam een beetje vorm.

    Nou binnenkort weer verder met de brug. Hopelijk kan ik alles in de kerstvakantie klaar krijgen. Wordt wel eens tijd :con. Zo gauw er weer wat gebeurt, komt er wel weer een update.

    Reacties, op en aanmerkingen zijn altijd welkom :lol

    #466471

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Ik vraag me af waarom je de carters hebt laten korteren? Wat voor een cilinder komt er op(46,5mm Malossi), of was je zijinlaat voor 43mm cilinders? Blokje ziet er zo al veel belovend uit in ieder geval.

    Edit: even terug gelezen heb al antwoord op mijn vraag. ๐Ÿ˜‰

    #466474

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Njah, hij was een “beejte” uit model. Nu weer perfect rond :).

    #466476

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ziet er nice uit:thumb nu de spoelers nog wat bijwerken en je hebt een heel leuk blokje om snel mee te kunnen gaan.
    Gaat de 43mm dr hieronder of heb je andere plannen?

    #466477

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Dankje Andre ๐Ÿ™‚ Er komt sowieso een 46mm cilinder op. Ik denk dat ik voor de Malossi ga. Maar moet ik nog ff bekijken. Ik ga eerst verder met het frame, voor dat die nog verder gaat roesten ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜ฎ Met een beetje geluk kan hij in januarie naar de coater. Ik weet nu hoe groot de inham uit het frame moet worden. Aangezien deze inlaat vlak lans het carter loopt moet de vorm van de carb er ook een stukje uit.

    #466820

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Weer een mini updatje.

    Ik heb inmiddels weer een paar onderdelen voor de citta binnen. Dit maal een Polini Speedcontrol, een powerfiltertje en een SI Malossi snaartje.

    Alleen jammer dat de geleidebus van de vario een tik heeft gehad in de fabriek.

    Inmiddels is er al een nieuwe onderweg, dus ik kan volgende week weer verder met het pasmaken van de achterbrug.

    Het blokje ligt er momenteel zo bij.

    Eigenlijk alleen nog een cilinder ๐Ÿ˜€ maar daar ben ik nu ff niet aan toe. Eerst maar de citta zelf afmaken, dan komt het blok wel.

    #466821

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Zo, maar dat heeft tog al een aardige vorm gekregen. :thumb
    Wat voor cilindertje wil gaan plaatsen?

    Edit: Heb het al gelezen, wat is dat tog met iedereen die over tekst heen leest. :whistle

    #466822

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Lol, idd ๐Ÿ˜› Ach, 1 ding scheelt, je bent niet de eerste, en zult ook vast niet de laatste zijn ๐Ÿ˜›

    De bedoeling is een Malossi 46,5. Maar mocht er tot die tijd opeens een ander 80cc cilindertje op mijn pad komen dan wordt het misschien wel die.(Als het wat bijzonders is)

    #466823

    cris
    Donateur
    Berichten: 159

    Docs911: Ziet er goed uit man. Binnenkort eindelijk eens naar de caoter:P:D

    #467103

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    @ cris, das wel de bedoeling ja ๐Ÿ˜›
    Alleen nog “ff” de brug fixen.

    Verder nog weer wat nieuws. Ik heb van steven osh een kabelchoke setje gekregen om mijn handchoke carb om te bouwen ๐Ÿ™‚ Dit wil namelijk niet icm een SI brug.

    Heb ook de nieuwe gelijdebus voor de vario binnen ๐Ÿ™‚ Weer topservice van JMPB :thumb

    Verder ga ik mijn verlichting van de Citta op accu maken. Waarom?
    1> Constant licht, maakt niet uit hoeveel toeren
    2> Geen lampjes die doorbranden door spanningspieken
    3< Omdat het kan 8)

    Hieronder het schematje

    De mAh is nog niet bekend van de accu.

    #467115

    Steven
    Donateur
    Berichten: 977

    mooi plan Bart, ben benieuwd wat je er van maakt :thumb

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 709)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.