Home › Forums › Mening & ervaring › Carburateurs › DellOrtho PHBG
This topic contains 15 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by arvid13690 9 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
19 augustus 2009 om 11:37 #148918
Post hier je ervaringen met PHBG carburateurs.
Zijn ze echt goed af te stellen met die 5 mogelijkheden?
Zijn de stationairsproeiers goed verkrijgbaar?
Sommige hebben een olie en vacuum aansluiting, waar zijn deze voor?19 augustus 2009 om 12:21 #149662Ik vind het echt prima carburateurs:
– Ze stellen prima af (al vind ik keihin daarin nog niets gemakkelijker)
– De originele gasnaald en stationairsproeier zitten tot nu toe eigelijk altijd wel goed
– Filters zijn gemakkelijk te bevestigen als je zo’n “kelk” koopt
– PHGB klem bevestiging werkt prima
– StevigNadelen:
– Kunststof kapje bovenop is te slap
– Pakking onder dat kapje houdt ook niet over
– Vlotterbak zit met 4 schroeven vast, ff vervelend met sproeiers wisselenAW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno19 augustus 2009 om 14:02 #149661De olie aansluiting spreekt voor zich, als men met een aparte olietank rijdt en dus kan je zonder mengsmering af.
De vacuum aansluiting zorgt er bijvoorbeeld voor dat de benzine alleen gaat lopen wanneer er ook daadwerkelijk wordt aangezogen. Men kan dus snel sproeiers verwisselen zonder dat je benzine eruit loopt. Op onze vespa heb je een benzinekraantje en gaat dit dus niet op.
Moet wel eraan toe voegen dat ik toch echt een andere stationair sproeier nodig had wanneer je met een echt zware setup rijdt.19 augustus 2009 om 15:32 #149660Kben het met Arvid eens, kvind het een fijne carb, en vrij makkelijk af te stellen.
Alleen dat prachtige malossi doorzichtige vlotterbakje, gebruik die niet bij een reedvalve, hij smelt er compleet onder weg.
19 augustus 2009 om 15:36 #149659En de doorzichtige Malossi vlotterbakjes buigen nog wel eens over (eigelijk altijd volgens mij..)
19 augustus 2009 om 16:09 #149658En de vacuum en olie aansluiting zijn standaard al afgesloten?
28 september 2009 om 07:19 #149714wie kan mij het verschil tussen kabelchoke en handchoke uitleggen?
28 september 2009 om 10:09 #149715Je hebt maar 2 typen choke’s op de dell orto carburateurs.
– Automatische choke
– Kabel chokeIn dit geval is handchoke/kabelchoke the same.
28 september 2009 om 10:25 #149716oh ok maar wat is het verschil tussen kabel en automotische choke dan?
28 september 2009 om 10:28 #149717Kabel- en handchoke heeft dezelfde aansluiting maar is niet helemaal hetzelfde. De handchoke zit gewoon aan de carb. zoals bij een 13/13 zeg maar. Een kabelchoke kun je dus met behulp van een verlengkabel vanaf het stuur bedienen.
De automatische/ electrische choke regelt zichzelf op basis van temperatuur denk ik.I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 september 2009 om 10:34 #149718oh ok maar werkt handchoke precies hetzelfde als bij een 13/13 of is er ook nog iets te maken zodat je met de choke knop harder gaat dan zonder?
want een oud collega van me had dat op zijn neo’s. Als hij de choke indrukte dan reedt hij 75/80 en zonder 50 ongeveer28 september 2009 om 13:01 #149719Dan was zn hoofdsproeier gewoon te klein.
6 maart 2010 om 03:48 #149723Ik ben voornemens 1 aan teschaffen : 16mm of 17mm PHBG.
Daarvoor moet ik een bijpasssende Luchtfilter bij vinden ,die zo gesitueerd kan worden dat hij binnen de zijkap valt.
Hopelijk mag ik mijn eigen topic weer openen:
Lees:
-http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=13699 ?(Hopelijk kunnen de mods’s mijn anti-bumb tijdelijk uit schakelen? BVD;)!
2 maart 2015 om 08:54 #149731Weet niet of het hier past, anders moet het maar verplaatst worden.
Ik heb deze 20 mm phbg gekocht op de oldtimer beurs in Zuidbroek.
Maar de vlotterbak en gasdeksel zijn van wit plastic, en ik kan er niks over vinden.
Het is origineel, maar wat is de waarde hier van? en is het daadwerkelijk ook echt origineel?Hier een foto:
Iemand die me hier meer over kan vertellen?
Heb er 7 euro voor betaald, dus volgensmij raak ik nu niet failliet.. :pGroeten Arvid13690
Tis altied moar eem!2 maart 2015 om 12:54 #149732
Waarom?@Arvid,
Dit is een oud type phgb en ben dit één keer eerder tegen gekomen. De phgb onderdelen zijn uitwisselbaar dus je kan evt de gasdeksel en vlotter bak vervangen voor een zwarte of stalen. Bedenk wel dat deze carbs zijn uitgevoerd met verschillende schuif en gasnaalden dus het is geen garantie dat het ook direct goed zal lopen.
Qua waarde is het lastig te zeggen maar zou hier zelf niet meer dan 20,- voor over hebben.Ik gebruik altijd een gasschuif 36 en naald W7 met de clip helemaal boven. Of je nu een Evo of zij inlaat hebt, dit loopt altijd goed
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.