DellOrtho PHBG

Home Forums Mening & ervaring Carburateurs DellOrtho PHBG

This topic contains 15 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by arvid13690 6 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #148918

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    Post hier je ervaringen met PHBG carburateurs.

    Zijn ze echt goed af te stellen met die 5 mogelijkheden?
    Zijn de stationairsproeiers goed verkrijgbaar?
    Sommige hebben een olie en vacuum aansluiting, waar zijn deze voor?

    #149662

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6256

    Ik vind het echt prima carburateurs:
    – Ze stellen prima af (al vind ik keihin daarin nog niets gemakkelijker)
    – De originele gasnaald en stationairsproeier zitten tot nu toe eigelijk altijd wel goed
    – Filters zijn gemakkelijk te bevestigen als je zo’n “kelk” koopt
    – PHGB klem bevestiging werkt prima
    – Stevig

    Nadelen:
    – Kunststof kapje bovenop is te slap
    – Pakking onder dat kapje houdt ook niet over
    – Vlotterbak zit met 4 schroeven vast, ff vervelend met sproeiers wisselen

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #149661

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7210

    De olie aansluiting spreekt voor zich, als men met een aparte olietank rijdt en dus kan je zonder mengsmering af.
    De vacuum aansluiting zorgt er bijvoorbeeld voor dat de benzine alleen gaat lopen wanneer er ook daadwerkelijk wordt aangezogen. Men kan dus snel sproeiers verwisselen zonder dat je benzine eruit loopt. Op onze vespa heb je een benzinekraantje en gaat dit dus niet op.
    Moet wel eraan toe voegen dat ik toch echt een andere stationair sproeier nodig had wanneer je met een echt zware setup rijdt.

    #149660

    MHR
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Kben het met Arvid eens, kvind het een fijne carb, en vrij makkelijk af te stellen.

    Alleen dat prachtige malossi doorzichtige vlotterbakje, gebruik die niet bij een reedvalve, hij smelt er compleet onder weg.

    #149659

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    En de doorzichtige Malossi vlotterbakjes buigen nog wel eens over (eigelijk altijd volgens mij..)

    #149658

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    En de vacuum en olie aansluiting zijn standaard al afgesloten?

    #149714

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    wie kan mij het verschil tussen kabelchoke en handchoke uitleggen?

    #149715

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10949

    Je hebt maar 2 typen choke’s op de dell orto carburateurs.

    – Automatische choke
    – Kabel choke

    In dit geval is handchoke/kabelchoke the same.

    #149716

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    oh ok maar wat is het verschil tussen kabel en automotische choke dan?

    #149717

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4554

    Kabel- en handchoke heeft dezelfde aansluiting maar is niet helemaal hetzelfde. De handchoke zit gewoon aan de carb. zoals bij een 13/13 zeg maar. Een kabelchoke kun je dus met behulp van een verlengkabel vanaf het stuur bedienen.
    De automatische/ electrische choke regelt zichzelf op basis van temperatuur denk ik.

    I came, I saw, and forgot what i was doing...
    #149718

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    oh ok maar werkt handchoke precies hetzelfde als bij een 13/13 of is er ook nog iets te maken zodat je met de choke knop harder gaat dan zonder?
    want een oud collega van me had dat op zijn neo’s. Als hij de choke indrukte dan reedt hij 75/80 en zonder 50 ongeveer

    #149719

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6935

    Dan was zn hoofdsproeier gewoon te klein.

    #149723

    Gerarduz
    Donateur
    Berichten: 545

    Ik ben voornemens 1 aan teschaffen : 16mm of 17mm PHBG.

    Daarvoor moet ik een bijpasssende Luchtfilter bij vinden ,die zo gesitueerd kan worden dat hij binnen de zijkap valt.

    Hopelijk mag ik mijn eigen topic weer openen:

    Lees:
    -http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=13699 ?

    (Hopelijk kunnen de mods’s mijn anti-bumb tijdelijk uit schakelen? BVD;)!

    #149731

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 749

    Weet niet of het hier past, anders moet het maar verplaatst worden.

    Ik heb deze 20 mm phbg gekocht op de oldtimer beurs in Zuidbroek.
    Maar de vlotterbak en gasdeksel zijn van wit plastic, en ik kan er niks over vinden.
    Het is origineel, maar wat is de waarde hier van? en is het daadwerkelijk ook echt origineel?

    Hier een foto:

    Iemand die me hier meer over kan vertellen?
    Heb er 7 euro voor betaald, dus volgensmij raak ik nu niet failliet.. :p

    Groeten Arvid13690

    Snel, sneller, niet snel genoeg.
    #149732

    Waarom?

    @Arvid,

    Dit is een oud type phgb en ben dit één keer eerder tegen gekomen. De phgb onderdelen zijn uitwisselbaar dus je kan evt de gasdeksel en vlotter bak vervangen voor een zwarte of stalen. Bedenk wel dat deze carbs zijn uitgevoerd met verschillende schuif en gasnaalden dus het is geen garantie dat het ook direct goed zal lopen.
    Qua waarde is het lastig te zeggen maar zou hier zelf niet meer dan 20,- voor over hebben.

    Ik gebruik altijd een gasschuif 36 en naald W7 met de clip helemaal boven. Of je nu een Evo of zij inlaat hebt, dit loopt altijd goed:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.