De brommers van bloemenhuis

Home Forums Perso’s Projecten De brommers van bloemenhuis

This topic contains 16 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Robin_Ciao 3 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
  • #801278

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    (Bloemenhuis is de naam van ons huis)
    Hallo allemaal! 3 dagen geleden nog een ciao gekregen dus dacht ik:’Begin ook maar eens een perso’
    Snel even voorstellen. Ik ben dus Robin, ik woon in Lanaken en ben 14 jaar (Bjina 15) vorige zomer tijdens mijn examens kwam ik op het idee om een brommer te kopen voor me bezig te houden tijdens de zomervakantie. Kwam ik dus deze ciao tegen op 2dehands voor 100 euro.IMG_0931IMG_0930
    Hier heb ik dan ook een hele tijd aan gewerkt voor hem te restaureren. Ik vond dat hij verbasend wekend heel erg weinig roest had. (Hij was waarschijnlijk nog niet ze heel lang geleden gespoten…) De setup toen was: bewerkte snor carters, brom krukas, 13 13 carb, tecno uilaat en een bromklok, dat alles natuurlijk op een SNOR frame… Maar goed ik heb me goed bezig gehouden tijdens de zomer vakantie. Uiteindelijk zag hij er dus zo uitIMG_2992IMG_2991
    (Vond geen foto’s met bagagerek, maar die zat er dus normaal ook nog op)
    Tijdens de restautatie heb ik het blok nooit uitelkaar gehaald, maar hij liep echt niet goed. De carter pakking die lekte. En als hij een beetje warm werdt viel hij al stil. Ook had ik nooit durven kijken naar de achternaaf, maar daar zat dus al die tijd geen olie in. Lagers waren geexplodeerd in de naaf en daardoor blokeerde de achterband vaak. Toen was hij voor mij klaar dus had ik hem op 2dehands gezet, in de hoop genoeg geld te krijgen voor een dax te kopen. Uiteindelijk lange tijd met iemand bezig geweest om papieren te regelen… En toen kwam ik erachter dat ik ‘gescammed’ was. Je kunt het al raden, maar het framenummer was weggevield… Toen ben ik dus hellemaal omgeslagen en heb ik me voor 50 euro ene bromframe gekocht en ben ik begonnen met alles uitelkaar te halen. En schruren natuurlijk.
    IMG_3039IMG_20200519_203543314
    (Ik vond geen foto zonder buis)
    Dat is dus het nieuwe frame. Mijn plan was toen om een cafe racer / fatboy te maken. Dus toen heb ik een gasbuis gepakt die op maat gemaakt en laten lassen. Die man deed al 35 jaar lasen maar de las naden zagen er zo uit
    IMG_20200526_191331370
    Dus heeft mijn stiefvader de buis er terug af gehaald en heeft hij hem zelf gelast. Na een beetje felx werk zagen ze er zo uit.Naamloos
    Hierna heb ik met bodyfiller de lasnaden afgewerkt tot ze er beter uitzagen en toen was dus eindelijk alles klaar voor gespoten te worden. Mijn stiefvader en ik hebben een party tent gebruikt en een heleboel plastic om een spuitcabine te maken. Maar deze moest dan ook nog eens in 2 gedeeld worden voor mijn moeder haar brommer (Een Novy uit 1958) Mijn opa is dan de brommer komen spuiten. En toen was ik verliefd…
    IMG_20200722_114721580
    De Ciao de ROOD is niet roze
    IMG_20200719_160253472
    En moeders novy die een paar tinten lichter is dan de mijne.
    Tijdens de hele ciao  verbouwing heb ik ook nog een fiets met motorblok gemaakt.
    IMG_20200625_210759058
    Die chinees loopt nu toch al 4 maanden zonder enig probleem…
    Hier stop ik dan deze post, en ga ik zometeen verder met de 2de ciao

    #801280

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    Dus als vervolg op mijn vorige post.
    Ik heb tijdens het volledig demonteren van de ciao ook maar eens het blok uitelkaar genomen en toen kwam ik dit tegen.
    IMG_20200518_194755
    Ook een reden waarom dat mijn blok slecht liep.
    Voor de ciao had ik dan ook nog een voorvork gekocht. Maar die had ik helaas nog niet toen hij werdt gespoten. Ik kwam dus op mp een a35 vork tegen in eindhoven, stukje rijden maar mijn moeder zij is oke ik rij wel. Maar dat ging dus niet want het was alleen verzenden. Dus, oke, goed, stuur dan maar op. Ja na 2 of 3 dagen was hij aangekomen. En aanschouw mijn voorvork.
    image-23-07-2020_16-36-37-54
    Er was dus wat fout gegaan bij postnl.. Dus geregeld met de verkoper dat ik de carter terug zou sturen en dan zou hij de vork terug sturen. Ja dus na 11 dagen had ik dan eindelijk mijn vork. Was hij de lagers toch niet vergeten. Dus bericht gestuurd zou hij ze dan na sturen… Maar die kan ik dus hopelijk morgen gaan spuiten. Maar hier is dan nog een foto van hoe mijn ciao er nu uitziet.IMG_20200823_134908603
    Nog er stoffig omdat ik hem nu al 3 weken niks aan kan doen wegens de vork. Maar hopelijk begin ik er deze week aan.
    Gisteren hebben mijn moeder en ik dan ook haar brommer zo goed als klaar gemaakt.IMG_20200823_134901701IMG_20200823_134853794
    Ik vind dat hij een beetje op een DKW Hummel lijkt. Ik moet alleen haar blok nog inelkaar zetten en dan kan ze gaan rijden hopelijk.

    Dan de ciao die ik gekregen heb 3 dagen terug.
    IMG-20200820-WA0050IMG-20200820-WA0052
    Hier heb ik nog niet veel aangedaan maar wel gezorgd dat hij motorische goed liep. Gewoon de carb ff goed schoongemaakt en hij starte zo op. had vantevoren meer als 6 jaar stilgestaan. Heb dan ff de banden opgepompt en de naafolie gecontroleerd (Ik stoot me niet 2 keer aan dezelfde steen) maar hij liep dus wel mooi. Maar trekte heel slecht en viel soms gewoon uit, als ik dan aan het rijden was dan ging die heel traag tot wat voelt als 25 a 30 en dan opeens alsof je een duw in je rug kreeg. Dus heb ik even gezogd en heb ik een 50 sproeier gevonden, deze dan erin gedaan i.p.v de 43 en hij deed het toen opeens zo goed! Maar als je harder als 35 gaat dan voelt het stuur heel stroef dus binnenkort maar eens het balhoofd invetten of reviseren. Daarna heb ik samen met mijn moeder alles even gepoetst.
    IMG_20200821_135300606IMG_20200821_142717632
    Annotation 2020-08-23 140526
    de witte handvatten hebben we hellaas niet zo goed schoongekregen. Dus als iemand een tip heeft hoor ik het graag.
    Ook zat op het achterlicht een kapje. Die is hellaas kapot. Dus als iemand nog zo 1 heeft liggen hoor ik het graag.
    IMG_20200821_172436894
    Toen hij dus schoon was ben ik 100 meter verderop fotos/filmpjes gaan maken met mijn techno uitlaat erop aangezien de originele uitlaat daar van de uitlaatklempbout was overgebroken. En ja hoor ik rij, en toen op eens. PWAAAAAHHHRAKERAKERAKERAKE, Uitlaat eronderuit ‘geyeet’ Dus ben ik zo naar huis gefietst.
    VID-20200821-WA0072_exported_0_1598184602867
    Mijn plannen zijn dus om deze gewoon heel mooi te restaureren en hem ook zelf te spuiten. Maar dat zal nog even duren aangezien ik eerst de andere brommers uit ge garage wil hebben.
    Sorry voor de lange post, maar ik hoop dat jullie het alsnog leuk vonden. Fijne dag!

    #801339

    bram l
    Bijdrager
    Berichten: 26

    Hé dat is me toevallig ik dacht waneer zou ie dan op t forum verschijnen
    ik heb gisteren nog gevraagd hoeveel de zwart witte  ciao was 😉

    #801343

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    Ah dus dat ben jij! Ja, ik dacht maar eens maak ook maar een perso nu met die niewe ciao!

    #801345

    bram l
    Bijdrager
    Berichten: 26

    Jammer van het frame en de achtervertanding die ook wel een brom of snor klok genoemd word

    #801352

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    Ja inderdaad jammer van het zwarte frame, maar ik heb er nog wel plannen voor in de vorm van een 70 of 80 cc blok 🙂
    De vertanding heb ik schoon gemaakt en ziet er nog wel te redden uit. Die ga ik dan ook deze week reviseren.

    #803735

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    Al een tijdje geen update gedaan. Maar ik heb niet stilgezeten hoor!
    Ik heb het sachs blokje van mijn moeder ineen gezet, nadat we van Lanaken naar Breda zijn gegaan voor 1 rollerlagertje… Maar wat had die Rinkytoys me veel spullen staan.IMG_20200825_111103390IMG_20200825_111050286
    Dit is maar 1/8ste van wat hij allemaal had.
    Maar dus, nadat we de Mini Cooper vol hadden met brommer onderdelen. Ben ik begonnen met het blokje inelkaar te zetten. Nadat deze ineenstond, starte de brommer van de eerste trap. Maar viel direct weer uit, dus nog een keer op de trapper getrapt, en toen liep die eindelijk na iets meer dan een jaar in ons bezit te zijn. IMG_20200915_202531921
    Dezelfde avond van de eerste start, zijn we ook meteen naar de oldtimer meeting in Lanaken geweest. Ik zei: ‘Mama, rij jij maar. Ik ben nu te blij, en ben bang tot ik te snel ga rijden (Dit zou ook de eerste keer zijn dat ik verder als 100m rij op de brommer) Waarop mama reageerde: ‘Ik heb nog niet eerder op een schakelbrommer gereden, en jij weet hoe je de brommer moet inrijden, dus ga jij maar! Dus dan ben ik zonder rijbewijs, zonder achterlicht, en na 100m voorlicht, en zonder brommer papieren naar de oldtimer meeting gereden.
    IMG_20200915_204234095
    (Staat er mooi bij, had hem mischien wel moeten poetsen)
    Ben wel terug moeten lopen, want ik had de ketting niet zo goed op spanning gezet.
    De dag erna heb ik me dan volledig geworpen op mijn brommer. De tomos a35 vork heb ik geschuurd (Dat was niet zo moeilijk want de verkoper had hem zwart gespoten, maar ook over de spinnenwebben en de rest van de rotzooi)
    Daarna heb ik deze gespoten met de spuitbus in de kleur van de ciao, en ben ik begonnen met de lagerschaal aan te passen. (Wat een rotklus was me dat, zeker 2 dagen mee bezig geweest…)
    Maar na een tijdje zag de brommer er zo uit.IMG_20200921_200624888
    Na nog een dagje door te werken, heb ik mama haar oude novy stuur geleend op de ciao
    Ik vond zelf het stuur niet zo mooi, en de koplamp deed ook veel afbreuk.
    IMG_20200922_201945235
    Dus nu heb ik dan mijn eerste rit kunnen maken na, 7 a 8 maanden. moet eerlijk zijn, en kwam toch wel een traantje uit mijn ogen. Maar helaas had ik de volgende meeting niet optijd gehaald, dus had ik nog net wat meer tijd om de ciao wat mooier te maken. (Bleek toch wat meer werk te zijn dan ik had gehoopt)
    We zitten nu al een maand verder ofzo, dus weer naar Breda. Daar heb ik dan een nieuw stuur gekocht, een andere koplamp, een andere remhandel die bij de andere pasten (De oude was plastic en zag er niet uit, vergeleken de ijzeren) Dan direct begonnen met de brommer inorde te maken. Zijn volgende look zag er zo uit.IMG_20200927_215424640
    Ik ben wel een beetje verliefd op mijn brommer. Het voorspatbord moet er nog opkomen, die ben ik momenteel aan het spuiten. Er moeten we nog een paar dingen gebeuren zoals: Ik moet mijn eigen blok nog erin zetten (Momenteel heb ik die van mijn andere ciao erin zitten) Andere uitlaat (Heb ik al, update komt morgen) Nog wat experimenteren met velgen, een ander achterlicht, een nieuwe kabelboom maken, een buddyseat (mits ik er een vind die ik mooi vind staan op de brommer) Ik wil nog andere handvatten (Dan verplaats ik waarschijnlijk ook de spiegel), en mischien nog een andere treeplank. Waarschijnlijk vergeet ik nog een heleboel dingen, maar dat zal de tijd wel vertellen zeker?

    Ik ga proberen dit perso wat vaker bij te werken, dan heb ik niet steeds zo’n grote lap tekst. Maar bedankt voor te lezen, en morgen komt een kleine update over mijn nieuwe uitlaat, en mijn setup zover.
    Mvg Robin

    #803754

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    Zoals beloofd, hierbij nog een update over mijn uitlaat met nog wat betere foto’s van mijn uitlaat.
    Mijn moeder en ik zijn de week erop nog samen naar de meeting gereden, dat was wel lachen want ik moest heel hard renen voor de ciao aansprong(Had de decompressie nog niet aangesloten) En mijn moeder ging nu pas voor het eerst op de novy rijden. De eerste versnelling ging ook heel moeilijk want die had ik nog niet goed afgesteld. Maar we zijn er geraakt.IMG_20200928_194835456
    (Helaas geen foto nu van toen we op de meeting stonden)
    Ik heb dus eerst een tijdje met een originele uitlaat gereden. Maar was al een tijdje opzoek naar een leovinci sp. Maar ik wist dat dit een moeilijk te vinden uitlaat was, dus ben ik voor een andere gegaan. Zodat ik toch een mooi geluid had op de brommer. Dus 10 minuten op marktplaats gezoch, en kwam ik deze simonini circuit tegen.IMG_20201019_165015217IMG_20201019_165335793
    Ik heb dan er erg lang over moeten doen om de op de ciao te krijgen. Zo heb ik de uitlaatpoort aan de uitlaat groter gemaakt, omdat hij amper over de cil aansluiting ging. Ik heb de trapas moeten buigen anders kreeg ik hem niet aan de achterkant vastgezet. Ik heb ook de gaten voor de schroeven aan de achterkant wat verder moeten maken, want anders kreeg ik hem niet vastgezet. Maar toen hij er eenmaal onder zat klonk me dat toch wel heel erg goed. Hij trekt onderaan niet zo heel goed, maar hij heeft wel een hele goeie boost waneer ik ongeveer 25 rij. Ik ga er wel nog andere trekveertjes in zetten. Ik zal er nog een video van maken. Mijn setup momenteel is:
    Origineel brom blok (Cil, inlaat, krukas)
    12/10 carburateur met 58 sproeier (Ben er niet meer 100% zeker over)
    brom klok
    simonini circuit
    malossi inlaat

    En hier zijn dan nog wat foto’s van de ciao
    IMG_3780IMG_3783IMG_3787IMG_3777
    Morgen ga ik er de Polini trekveertjes inzetten en dan kijken welke ik erin hou.
    Maar dat was het dan weer voor vandaag.

    #804445

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    Hallo,
    hier nog een update. Ik heb besloten om de grijze trekveertjes van Polini te gebruiken. Want de rest waren toch nog wat te strak. Ik ben uiteindelijk van plan zelf een ori 50cc cilinder te tjoenen, mischien dat ik dan toch wel strakere veertjes moet gebruiken. Ik had hiervoor dan ook 3 cilinders gekocht. Toen ik er daarna thuis naar keek kwam ik erachter dat het 2 oldtimer cilinders zijn en 1 cilinders van de USA
    IMG_20201124_120901566IMG_20201124_120913294
    De zuigers zien er niet oldtimer uit, maar ik denk dat ik dat er wel van kan maken. Ik zal dus als nog voor een andere ori 50cc moeten zoeken om daarvan de uitlaat poort aantepassen, en nog wat andere dingetjes. Ik ben ook maar eens aan het voorspatbord begonnen, maar het was wat koud dus dat ging niet helemaal goed.
    IMG_20201124_115816091
    Maar wegens een ander project zal het spatbordje moeten wachten tot het wat warmer word. (Hier zometeen meer over)
    Ik ben zelf wel nog aan het twijfelen over welke velgen ik wil onder de rode ciao. Ik heb nu een 17″ voor en 16″ acher. Ik denk dat ik het op spaakvelgen hou, maar dan voor ook een 16″. Maar dan ook een bredere band. Met de 16″ zou ik normaal een 1,50 band hebben maar ik denk dat ik probeer een 2,00 band erop te doen. Ff kijken hoe dat zit met de spelling bij mijn spatborden. Als iemand nog ideeen heeft laat maar wat weten dan 😉
    Dinsdag hebben mijn moeder en ik 2 en een half uur gereden tot Heerde. Voor daar een nieuw projectje te zoeken aangezien de Novy nu eigenlijk zo goed als klaar is en zijn winterslaap houdt in onze gang… Zaterdag zijn we dan met iemand mee gereden die een dichte trailer had. We hebben het project de oprit moeten duwen omdat hij niet wou starten, nadat ik de motorkap (Hint) had opengemaakt en de luchtfilter van de carburateur (Hint) had afgenomen. Hebben we hem met de hulp van wat remreiniger lopend gekregen.
    IMG_20201121_162925371
    Daar staat de 1989 mini mayfair dan. Op de foto mischien moeilijk te zien, maar er zit toch wel redelijk wat roest op. Dan hebben mijn ciao en deze mini toch wat gemeen. We hebben er nu nog niet aan gewerkt, want we willen graag nog een olieput in de garage maken. Maar aangezien de mini toch redelijk wat van de garage in beslag neemt, zal ik nog niet direct aan de andere ciao kunnen beginnen.
    Bedankt voor het lezen alweer!

    #806448

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    Maandag avond heb ik mijn brommer getrakteerd op een special iets…2 uur gereden en 170 euro lichter. Had ik deze leo sp in de achterbak van de auto.
    IMG_20210125_192003966IMG_20210125_192019906
    Ik moet wel zeggen. Op foto ziet hij er veel slechter uit dan dat die echt is. Maar ik denk dat die gewoon een nieuwe laklaagje nodig heeft, chroom een beetje oppoetsen en dan zijn we der al.
    De dag erna heb ik de mini de garage uitgeduwt. En mijn brommer onder de onderdelen uitgegraven. De sp ging er makelijk onder, maar ook makelijk af… Dus heb ik de uitlaat met iets meer ijzerdraadjes vastgezet dan dat ik zou willen toegeven.
    IMG_20210126_164648991
    (Op de foto maar 1 ijzerdraadje, maar na 1 keer starten had ik een ‘straight pipe’)
    Ik heb dan ook even rondgereden, en dat ding is niet normaal. Bij mijn simonini voelde je overduidelijk waneer de ‘boost’ er was. Bij de sp lijkt het alsof je de heletijd in die boost zit. Ik heb wel nog een vraag over hoe ik de sp moet bevestigen, het ophangingspunt van de sp zit een stuk naar voor vergeleken met he bevestigingspunt in het frame. Moet ik daarvoor een extra gat maken? Of hoe werkt dat?
    Voor degenen die geintereseerd zijn in het mini cooper project.
    Die is momenteen ontdaan van zijn interieur. En we spreken momenteel niet meer van paardenkrachten maar trapkrachten. Dat komt door 2 dingen, de oude 1000cc motor is eruit en er zit een gigantische roest gat bij de pedalen 😯 . De volgende stappen zijn het 1300 blok reviseren. Bijde subframe’s strallen en spuiten, de roestgaten terug dichtlassen en daarna alles spuiten en het blok er terug in.
    Hier volgen de foto’sIMG_20210103_192045213
    IMG_20210103_192052483IMG_20210116_153805321IMG_20210116_154105489
    Dat was dan weer het einde van deze update. Hopelijk kan ik binnenkort beginnen met de sp schoon te maken. En mischien al een klein begin aan de andere ciao.
    Mvg Robin

    #806464

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    Flintstonemobiel die Cooper, niks meer aan doen :mrgreen:
    Let wel op met een ijzerdraadje, als je pech hebt breekt je uitlaatpoort af door zo rond te rijden.

    Het lijkt me dat je een gaatje zal moeten boren, maar er is hier vast wel een ervaringsdeskundige die dat precies weet.

    #806465

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    Haha, heb men moeder al geprobeerd te overtuigen. Kan de uitlaat poort breken?? Hoe dat dan? Als de uitlaat lang achter los komt? Ik vrees ook dat ik een gaatje moet boren. Maar het duurt nog wel even eer dat de uitlaat er fatsoenlijk onderkomt.
    Mvg Robin

    #806467

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    ja als dat draadje knapt, of zelfs al als je over een drempel rijdt of zo, zorgt het hefboomeffect voor veel kracht op het scharnierende punt: de uitlaatpoort. Zeker de tuningcilinders hebben vaak een iets dunnere uitlaatmondstuk en dan kan ie afbreken / scheuren. Dan ben je ver van huis want dat is bijna niet te herstellen. En zal je de cilinder moeten vervangen en zit je weer in de verschrikkelijk situatie dat je de cilinder moet inrijden 😡

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 2 months geleden door Shark.
    #806472

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    Oke, dan zal ik toch inderdaad zorgen dat die sp goed vasthangt… Bedankt voor de waarschuwing 🙂
    Mvg Robin

    #808074

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    Hallo!
    Ondertussen al een beetje gewerkt aan de sp. Ik heb de chroom kap eraf gehaald en alle deuken eruit gewerkt. Ook de uitlaat met de staalbortstel ‘ontroest’ ik ga hem natuurlijk wel zandstralen en een welverdient nieuw laklaagje geven. De uitlaat is ook inwendig helemaal schoongemaakt. Een de chroom kap is nu wat meer chroom, al ben ik van plan toch nog wat meer te poetsen.
    IMG_20210224_151650220
    Na langer boren dan verwacht heb ik de kap er toch nog afgekregen,  net op de laatse revet ben ik schreef gegaan met men boortje, dus is het gat wat groter dan de bedoeling was… Ik heb gelukkig alle uiteindes uit de uitlaat gekregen, @martino had mij al gewaarschuwd voor de laatse, maar met een beetje rammelen kwam deze net bij het ‘buisje’ te liggen op het einde van de demper. En zo heb ik met een magnetische schroevendraaier het uiteinde eruit kunnen halen.
    IMG_20210224_151657540

    IMG_20210224_151701769
    Zoals je ziet heel veel roest maar gelukkig niks door. Wel heb ik bij mijn uitlaat mond net onder de klem een schreurtje. Die ga ik terug dicht lassen en dan gelijk ook de klem vervangen.
    IMG_20210224_153626260IMG_20210225_142359281IMG_20210225_151228556
    Na een halfuurtje met de accuboor ziet de uitlaat er toch al goed uit. Maar ik denk dat ik met de flex opnieuw begin, en daarna opnieuw met de accuboor. Zo hoop ik een soort spiegel chroom te krijgen.
    Hnet-image
    Hier waren we dan bezig met de uitlaat van binnen schoon te maken. Het heeft best goedgewerkt denk ik aangezien er toch redelijjnk wat vonkjes uitkwamen als ik er met de compressor doorblaasde.
    Op aanraden van mijn stiefvader ga ik de uitlaat toch niet verlengen, ik ga gewoon een soort beugel maken zodat ik geen gaatje in mijn frame hoef te boren.
    Kort update, maar met de mini in de garage kan ik niet zo heel veel doen :/
    Mvg Robin

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years geleden door Robin_Ciao.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.