De brommers van bloemenhuis

Home Forums Perso’s Projecten De brommers van bloemenhuis

This topic contains 16 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Robin_Ciao 3 years geleden.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
  • #808083

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik vind dat je de chroomkap al aardig mooi hebt weten op te lappen. Ik zet alleen mijn vraagtekens over het van binnen schoonmaken van de uitlaat. Immers zit er ook een laag keramisch dempingmateriaal in je demper. Naarmate de uitlaat viezer wordt slipt dit dicht en gaat hij meer lawaai maken. Door hem uit te branden zul je vast dit dempingwol niet verschonen. Mijn inziens zal je dan toch moeten gaan slijpen en lassen.

    Tevens zie ik nog wat deukjes in je uitlaat zitten. Degene in je eerste conus hoort bij een Ciao versie daar vanwege je trapgedeelte. Alleen dat deukje in je voorbocht misschien toch proberen er uit te halen. Men schrijft vaak dat deukjes in de uitlaat geen tot weinig prestatieverlies zullen hebben en dit klopt ook wel zolang deze deuken zich verder van de uitlaatmond van je cilinder bevinden. Een deuk kan er zelfs voor zorgen dat je uitlaat beter presteerd. Alleen dat deukje na ongeveer 5cm van je uitlaatmond zal wel nadelige gevolgen voor je prestaties hebben en een begrenzende factor hebben.

    Ook is er een verschil tussen de prestaties tussen een Si en Ciao versie. Dit verschil is vooral te wijten aan de lengte van de voorbocht wat de nog kortere voorbocht in jou geval zal gaan doen is op voorhand niet te zeggen, maar de kans dat je hem hiermee iets hoogtoeriger hebt gemaakt is aannemelijk.

    #808089

    Robin_Ciao
    Topic starter
    Berichten: 402

    De kap is inderdaad al mooi geworden, maar hij is toch nog een beetje ‘dof’ ik kan het later nog altijd poetsen dus denk dat ik het inderdaad nu gewoon zo laat.
    Waar zit dat demper wol dan? Want toen ik met het boorte door de uitlaat ging, zag ik niks van demper wol 😕
    Er zijn wel wat deukjes ja, maar als ik het goed heb is het alleen die wat jij al had gezien in de voorbocht, dan laat ik die er toch maar eens uithalen. Weet jij ergens een goed adresje in Limburg? Dacht dat ik ooit iemand op facebook had gezien maar weet het niet meer zeker.
    Hmm, iets hoogtoeriger, dan betekent toch meer snel? 😀  zodra de uitlaat eronder zit kan ik hem mischien eens naar een rollerbank aangezien mijn rollerbank idee nog wel even zal duren voordat ik er uberhaupt aan kan beginnen.
    Mvg Robin

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.