Citta start goed en trekt goed na 100 meter rijden valt vermogen weg…

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta start goed en trekt goed na 100 meter rijden valt vermogen weg…

This topic contains 22 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by baukeblu 3 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
  • #808099

    baukeblu
    Topic starter
    Berichten: 12

    Hallo,

    Ik zit wat met een probleempje met mijn gilera citta en snap niet goed waar het aan kan liggen…

    Situatie: Het starten van de citta gaat perfect en daarna trekt ie lekker weg voldoende power.

    Probleem: Wanneer ik de straat uit ben volgas en op topsnelheid rijdt, houdt de citta in en moet ik gas los laten om de brommer draaiend te houden. Daarna is de power volledig weg en kan ik maar een klein beetje gas geven. Daarna valt hij stationair uit op een gegeven moment.

    Wat heb ik al geprobeerd: nieuwe bougie, andere bobine, nieuwe brandstofkraan en carburateur gereinigd.

    Wat mij opviel was dat mijn ontluchtingsschroef mist van de tank weet niet of dit er mee te maken kan hebben.

    Setup:

    65cc
    13/13 carburateur
    Sproeier 56
    Malossi luchtfilter
    Snelle uitlaat
    Standaard Carter

    Graag hoor ik enige ideeën of dat er een gelijksoort probleem al staat op dit forum!

    Ik ben nieuw hier dus corrigeer mij als ik iets ben vergeten te vermelden!😉

    BVD

    #808100

    Millyway
    Bijdrager
    Berichten: 142

    Sproeier is geloof ik veels te klein, ik reed met deze setup met sproeier 66 denk dat je met de sproeier wel in de richting van 62 tot 68 moet denken

    Moet ik dat nou wel doen?
    #808103

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    https://vespa-ciao.nl/sproeier-database/

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808105

    Swnx_nl
    Bijdrager
    Berichten: 50

    Ik had laatst op mijn ciao dat mijn brandstofleiding gekneld zat ergens, ben niet bekend met gilera maar daar zou het ook aan kunnen liggen.

    #808107

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Sproeier is 5 maten te klein

    #808108

    baukeblu
    Topic starter
    Berichten: 12

    Bedankt voor de snelle reactie allemaal!

    Heb Sproeier 66 erin gezet en het probleem is getackeld! Bedankt daarvoor!

    Alleen wanneer ik nu volgas ga rijden begint hij wat te haperen…en wat over te slaan…nu heb ik er 68 in gezet…maar heeft hij het nog steeds…moet ik nog groter proberen? Of heeft dit te maken met overbrenging ofzo?

    #808110

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Waarschijnlijk 4takt ie nu.
    64 proberen doet ie het dan nog, dan 62 proberen.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808111

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ik rijd zelfs met een 12/12 met een 68.

    #808137

    baukeblu
    Topic starter
    Berichten: 12

    Bedankt voor het reageren….

    Heb nu 64 en 62 geprobeerd helaas blijft hij nog steeds op z’n top inhouden en haperen en wat wegvallen…iemand nog een idee wat het dan kan zijn?

    BVD

    #808138

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Nee dan gaan we echt gissen.
    Het mooiste is een filmpje, met goed geluid(belangrijk)geen windgeruis,
    van starten, optrekken en top.
    Dus zet een linkje hier van youtube of wat en we horen het wel.
    Heb je punten of elektronische ontsteking?

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808142

    baukeblu
    Topic starter
    Berichten: 12

    Het waait nu te hard om een filmpje te maken😉 heb wel een ander gelijksoortig filmpje gevonden om je een idee te geven…net als op het filmpje bij optrekken slaat hij over en op topsnelheid begint hij zo te stotteren….
    https://m.youtube.com/watch?reload=9&v=Ecgd0M3uA6w

    #808143

    baukeblu
    Topic starter
    Berichten: 12

    Owja ik heb contactpunten gisteren nog op 0.4mm gecheckt….

    #808148

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Ja, dat filmpje is ontsteking stotteren, (aan/uit).
    Maar voor een leek klinkt het met een verkeerde sproeier het zelfde.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808149

    baukeblu
    Topic starter
    Berichten: 12

    Oke kan ik alvast iets nalopen op vervangen heb in principe alles nog wel liggen om te vervangen qua ontsteking…of heb je niet een specifiek deel van de ontsteking waar je op doelt? Of wil je toch echt liever een filmpje?

    #808151

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Wat ik al zei, een verkeerde sproeier klinkt voor een leek ook zo.
    Stotteren dus.
    Maar net even anders. Dat moet je maar net weten, hoe dat klinkt.

    Maar als jij al aan je ontsteking wilt proberen, oké.

    Probeer een andere bougie. Dan andere dop. Andere bobine.
    Maakt je blok elektrisch goed massa naar het frame?
    Maakt je bobine elektrisch goed massa naar je frame? Zit ie ook vast aan het frame?
    Komt de dunne draad van ontsteking naar bobine nergens tegen het frame of blok?
    (=is sluiting dus stotteren)

    Als de motor draait zie je dan veel vonken tussen de punten, (even rubber dopje van het vliegwiel afhalen en starten) geef ook wat gas dan.
    Raken de draadjes achter het vliegwiel nergens het blok, door afgesleten isolatie enz.
    Die moeten mooi vrij lopen en nergens contact maken.
    Ook de aansluitingen op de punten moeten geïsoleerd zijn nergens ijzer raken, zelfde aan de condensator.
    Als één zo’n draadje af en toe ergens tegen massa tikt stottert ie meteen.

    Lijkt dat allemaal in orde, monteer dan even een andere ontstekingsspoel(als je toch alles hebt liggen)

    Maar als je het verkeerd hebt beoordeeld kan het net zo goed alleen maar een sproeiertje zijn.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.