Citta rijdt opeens langzamer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta rijdt opeens langzamer

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door zevenenergie 2 weken geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker

Martijn
    Topic starter

Hallo allemaal, mijn citta (std carb, sproeier 35, std blok, poelie 94)
    Liep hartstikke lekker nadat ik een nieuwe poelie 94 erop had gezet, hij ging net zoals ik had gewild iets harder dan van tevoren, nou stapte ik in de ochtend op me citta en hij reed opeens langzamer voor me gevoel, hij is van 34 km/h naar 29km/h gegaan zonder duidelijke aanleiding, ik heb al de carb schoongemaakt en zelfs een andere sproeier getest en ook een sproeier 38 maar dat maakt geen verschil, ook heeft de stelschroef geen effect op of hij stationair loopt of niet maar dit was al langer zo ookal liep ie wel gewoon altijd prima stationair.
    Wat zou ik nog moeten checken of enige ideen waarom ik opeens 5 km/h ben verloren (en eventueel het stationair schroef probleem)
    Alvast bedankt voor de reacties

Martijn
    Topic starter

155967090460382516948620140371121559670924693451493907143820902415596709558075756436484149006434

Martijn
    Topic starter

Uit nieuwschierigheid de cilinderkop eraf gedraaid

Martijn
    Topic starter

Update, cilinder schoongemaakt en erop gedraaid en de pakkingen schoongemaakt, nu heeft de stationair schroef opeens wel invloed dus misschien dat hij daar wat valse lucht pakte, snelheid is nogsteeds niet beter

ArvidW
    Donateur

Cilinderkop ziet er niet gek uit, cilinder op de foto ook niet.

Klinkt de citta nog wel goed op 29km/h? Hoor je dat hij af en toe een slag mist?

Staat je V-snaar even strak als voorheen? De meeste mensen zetten hem te strak, zeker op een standaard citta heeft die niet veel spanning nodig.

Bougie preventief vervangen is een goedkope test die je zou kunnen doen.

MerlijnSI
    Bijdrager

check je koppeling hij kan te strak of te los zitten.

Martijn
    Topic starter

Ik heb momenteel me v snaar zo strak als ie maar kon, hoe strak zou hij moeten zijn, en hoe check ik of de koppeling te strak of te los zit.
    Alvast bedankt šŸ™‚

Martijn
    Topic starter

En de bougie die erin zit is trouwens net nieuw

Martijn
    Topic starter

Als jij volle toeren loopt maakt hij soms een soort pruttel achtig geluid als dat is wat je bedoeld.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Pruttelen betekent te rijk afgesteldĀ  en dus 1maatje kleinere sproeier er in.

Maar controleer ook of je uitlaat niet dicht zit.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door zevenenergie.
    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Martijn
    Topic starter

Er zit nu een sproeier 35 in maar er werd mij juist verteld dat ik er een grotere sproeier in moest doen, dus ik had er een sproeier 38 in gedaan maar toen liep ie minder goed dan met de 35, hoe moet ik checken 9f de uitlaat dicht zit?

ArvidW
    Donateur

Ik heb momenteel me v snaar zo strak als ie maar kon, hoe strak zou hij moeten zijn, en hoe check ik of de koppeling te strak of te los zit. Alvast bedankt 🙂

Hoe strak hij moet zitten is altijd lastig uit te leggen. Sommige mensen knijpen in het midden de riem naar elkaar met 2 vingers, maar het verschilt nogal wat mensen “normaal” knijpen vinden en welke poelie je hebt.

Ik adviseer je blok in stapjes van 1mm naar achter te zetten en telkens een ritje te maken. Gaat hij harder, dan stond je riem veel te strak. Slipt de riem (toerental gaat vij snel omhoog, brommer gaat traag, zwarte stukjes bij je poelie) dan staat hij veel te slap. Je wilt ergens tussenin uitkomen.

zevenenergie
    Forum Goeroe

De uitlaat controleer je door jeer uit te halen en dan jeĀ  in de onderste stand duwen met eenĀ 
    Dan blaas je op het buisje aan de achterkant van de . Er is altijd een beetje weerstand. Je zou er doorheen moeten kunnen blazen zonder dat je kracht zet.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door zevenenergie.
    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.