Citta achterlicht niet fel

Home Forums Techniek Elektrisch Citta achterlicht niet fel

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Dustin 5 years, 6 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #779110

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Hoi, ik heb een klein probleem met mijn verlichting, namelijk als ik dimlicht aanzet is het voorlicht niet heel fel, dus zoals het hoort, en brand mijn achterlicht gewoon fel. Maar zodra ik groot licht aanzet heb ik  aan de voorkant goed licht, met de kraaglamp dus, en achter doet het dan vrijwel niet. Hoe kan ik dit fixen? De lampjes die ik heb moeten goed zijn en zijn net nieuw. Ik heb een oud contactpuntjes snorblok, dus gewoon 6 volt.

    voor: kraaglamp Geel 6 Volt 15 Watt, en standaard buislampje voor klein licht
    achter: buislamp 6 Volt 5 Watt

    Iemand die mij hier verder mee kan helpen?  🙄

    EDIT: na bericht van @wilk1985 ben ik de massa geen checken en deze was inderdaad de boosdoener, erg veel roest en rotzooi. Maar hij doet het weer!

    Beste antwoord
    #779134

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Is je massa aansluiting goed? Als je frame dik in de verf zit kan het helpen om je massa op je achterbrug te zetten in plaats van op het frame.

    Even ervan uitgaand dat je achterbrug in de standaard lak zit dan.

    Het dimlicht en groot licht zou overigens wel gewoon moeten werken als je alles goed hebt aangesloten, ik zou de kabels even nalopen en bij twijfel vervangen.

    #779135

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    @wilk1985 ik zal daar even naar kijken, mijn frame staat inderdaad in een paar lagen oude lak. Note: hij doet het wel op groot licht maar dit is super weinig, alleen in de nacht zie je een beetje licht. Ik zal een update geven wanneer ik dit heb geprobeerd! Eerst naar mijn blokje kijken, krukas lijkt enorm veel speling te hebben ineens  🙄

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.