Ciao mix loopt nog steeds niet na vele onderdelen vervangen!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao mix loopt nog steeds niet na vele onderdelen vervangen!

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 5 dagen, 17 uur geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker

Ciaomix22
    Gebruiker

Hallo allemaal,

ik heb een ciao mix die voordat ik hem wegzette een goed jaar geleden nog liep als een zonnetje. Altijd was het 1 meter duwen en aan. Nu krijg ik er helemaal geen geluid meer uit. Wat ik al gedaan heb:
    -cabarateur incl
    luchtfilter goed gereinigd
    – nieuwe sproeier
    – nieuwe bougie
    – nieuwe bobine(oude was niet meer goed dacht ik)
    nieuwe bougiekabel
    -nieuwe benzinekraan
    -verse benzine

eerst vonkte hij niet volgens mij, maar dat is nu wel goed. Ik heb alles nu wel zon beetje geprobeerd maar zou niet weten wat ik nog kan proberen. Het aanlopen houd je ook niet lang vol dus dat maakt het ook lastig.

hoor graag jullie reacties! Alvast dank!!

ritze
    Gebruiker

Het is belangrijk dat je naar de eerste 3 dingen van het blok gaat kijken.
    Compressie
    Mengsel verhouding
    Vonk

Daarbij is Carterdruk ook belangrijk, voor het zelfde geld is je inlaat kapot of je keuring ligt eruit. Als je bijvoorbeeld wat remmen reiniger in de luchtfilter spuit dan zou die wat moeten doen. Zo niet dan moet je weer gaan zoeken

Ciaomix22
    Gebruiker
    Topic starter

Dag Ritse,

Bedankt voor je snelle reactie.
    ga in ieder geval de remreiniger proberen.

Vonk lijkt wel goed te zitten volgens mij. Ik kan alleen niet beoordelen of ie olie krijgt en of de inlaat goed werkt.

ultrabanaan
    Gebruiker

Heb je eens getest of die bougie vonkt? de ontsteking ligt namelijk niet alleen bij de bobine. draai hem eruit en houd de bougie ven tegen het frame. loop een stukje en zorg dat de krukas draait. dan zou er een ontsteking moeten komen.

Ciaomix22
    Gebruiker
    Topic starter

De bougie vonkt goed gelukkig nu met de nieuwe bobine.

FonS
    Gebruiker

Lekkende of verschoven keerring is een mogelijkheid, blok moet er onder uit en het vliegwiel moet eraf om dit na te kijken. Bij een Mix zit er nog een extra keerring achter de oliepomp, daar kom je dus vrij gemakkelijk bij.
    Benzine komt ook daadwerkelijk in de vlotterbak terecht? En ik neem aan dat je de sproeier vervangen hebt door een van dezelfde maat? Aangezien de brommer het eerder prima deed.
    Vermeld evt ook de regio waar je woont, met wat geluk woont er een forumlid in de buurt die je kan helpen het probleem sneller te vinden.

Ciaomix22
    Gebruiker
    Topic starter

Hoop niet dat het de keerring is want zo handig ben ik nou ook weer niet. Benzine komt in de vlotterbak. Vraag me af of het de cilinder bereikt. Zojuist remreiniger gehaald en geprobeerd maar helaas geen enig teken van leven. Woon in Apeldoorn dus als iemand nog tips heeft.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Keerring klinkt spannender dan het is, je kan hem er (als dit de boosdoener is natuurlijk) uitpeuteren met een kleine schroevendraaier, de nieuwe tik je er voorzichtig in met een passende dop (van een ratelset).
    Als het de keerring aan de mix-kant is, kan je deze, nadat hij er een stukje inzit verder naar binnen duwen door het mix-pompje weer te monteren. Op die manier komt hij ook niet te diep.

Als je de longen niet uit het lijf wil rennen met dat ding kan je ook de boormachine (met passende dop) op de krukasmoer zetten (zet de brommer wel even in loopstand). Op deze manier kan je ‘m misschien ook wat sneller laten draaien en slaat hij wel aan.

Als je een tijdje hebt proberen te starten en je draait de bougie eruit, zou deze nat moeten zijn. Als die niet nat is bereikt de benzine je cilinder niet.

Ciaomix22
    Gebruiker
    Topic starter

Genoeg hulp in ieder geval van iedereen! Echt top!
    ik ga het in ieder geval proberen met de boormachine te starten nogmaals!
    kan het echt zo zijn dat de keerring de boosdoener is en dat hij daardoor helemaal niets meer doet?

AA-T
    Sleutelbeheerder

Kan.. Soms loopt hij nog wel (zijnde het beroerd) met valse lucht, soms niet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.