Ciao en citta van Job

Home Forums Perso’s Projecten Ciao en citta van Job

This topic contains 79 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Boa Job 2 months, 2 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 80)
  • Gebruiker
  • #811213

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    Dat snap te ik ook niet helemaal maar hij kwam hem met een porsche op halen en achter in gegooit dus natuurlijk was hij verkocht voor 400 en je ziet wel hoe die er uit zag🤣

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #811282

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    Ik vond toevallig een oud proma boekje en zag me un paar mooie uitlaten tussen in staat dus ik deel het meer hier20210722_171350

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #811448

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    Vandaag weer vlink met de citta bezig geweest even kijken hoe goed de cilinder was na dat de vliegwiel spie geknapt was voor zekerheid en dan zit de cilinder vast in de carter…. en met vast bedoel ik vast ik weet niet wat er gebeurt is maar het lijkt of de cilinder van een 46mm hemd naar een 47mm hemd is gegaan krijg hem er voor geen mogelijkheid er weer op beetje jammer was een aardig nieuw 65cc van Mezoly dus even kijken wat verder het probleem is. Ik heb ook op MP 2 extra blokjes kunnen halen voor 25€ per stuk altijd handig licht nu mooi bij de restIMG-20210730-WA001420210731_193159het citta blokje

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #811561

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    Vandaag bij de lokale brommer markt 2 setten spiksplinternieuw cross kappen gevonden ik kan ze niet laten liggen voor wat het mee heeft gekost 1 set rode 1 set witte 🙂IMG-20210808-WA0012

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #813754

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    Het is al een tijdje geleden km dacht gooi er een überhaupt op 🙂 de citta blijft het maar niet doen ook al heeft die compressie vonk en benzine denk dat ik een andere blokje moet halen en de ciao staat in de stalling tot dat ik me schuur bouw en daar verder in kan werken. Bij de voordeur is het nu zo koud

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #814731

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    Nou na een hele tijd niks hebben gedaan zag ik vanochtend een gereviseerd elektronisch blok te koop staan voor 100€ dus maar even gekocht voor de citta. Tewel is dat blok kocht is mij ook een leovinci krul aangeboden voor 20€ wel zonder demper (heb er nog wat dud geen probleem) dus ook maar even mee genomen

    IMG-20220319-WA0028IMG-20220319-WA0026

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #814831

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    Nou un weekje verder. Ik heb toch besloten om er een Si brug onder de citta te doen vind dat best mooi staan. En vario kan niet op de BeMa 4mm brug helaas. En ik heb even 5 uitlaten er bij gehaald. 2 leovince’s voor ciao. 2 leovince’s voor citta. En een proma replica denk voor ciao?. De leovince’s hebben allemaal wat liefde nodig en de proma is al zeer mooi gelukkig

    IMG-20220325-WA0053

    IMG-20220327-WA0083~2

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #814832

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Dat is idd een Ciao versie van de Proma Replica. Wat bedoel je met vario kan niet op een versterkte brug? Je kan wat materiaal van de brug verwijderen rondom en achter de schijven van de poelies zodoende je een vario kunt monteren.

    #814833

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    @martino top dan weet ik in iedergeval dat het de ciao mode proma replica is. En ik heb al aardig wat materiaal weg gehaald bij de brug maar was nog steeds niet goed genoeg. En ik had ook wat andere problemen bij die achter brug dus stap toch liever over naar Si brug.

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #814929

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    Vandaag maar is even aan het testen geweest om de deuken uit een leovinci uitlaat te halen ik vind het nog wel aardig geluktreceived_34573829084031120220405_125302

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #814930

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Dat is zeker aardig gelukt, hoe heb je het gedaan?
    Als ik zo naar jouw spreuk kijk, dan kan het wel eens heel goed rijden 😉

    #814931

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    @zevenenergie

    ik heb aan de achter kant bij de uitlaat een autoventiel er in gedrukt om hem bij de demper aftedichten (was de perfecte maat) zo lang die afgedicht wordt is het prima. Aan de voorkant heb ik een bus gedraait die in de flens past met ook een vrachtwagen ventiel er in in de binnkant van de buis en aan de buitenkant een O ring. Toen heb ik die bus in de flens gedrukt en op 4 punten vast gepunt(om dat die er anders uit schoot) en toen heb ik er 3bar aan lucht in gestopt (wat niet helemaal wilde want moest hem de hele tijd bij fullen) toen heb ik de pijp rood gloeit gemaakt en rond om de deuk voorzichtig met een hamer er op geslaan tot dat de deuk langzaam en voorzichtig zich zelf uit deukte.

    Ik wil nog kijken of ik er een speciale gereedschapje voor kan maken dat je hem ook niet hoeft vast te punten alleen in drukken en met de originele klem goed vast kan houden of zo. Misschien ook wel iets voor jou om dat je altijd aan het knutselen bent.

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #814943

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik had al eens van die manier gehoord en het is verrassend dat het je al zo goed gelukt is met maar 3 bar.
    Je hebt over duidelijk ook een knutsel talent.

    Ik boor bij dit soort deuken een gaatje aan de andere kant en met een staafje kan je de deuken er dan netjes uit tikken en dan las ik het gaatje weer dicht. Dat laatste doe ik dan met messing want het is meestal maar erg dunne plaat.

    Die deuk zat trouwens wel op een goede plek.
    In de tuners wereld gaat het verhaal de ronde dat iemand er op die plek per ongeluk een deuk in reed en er opeens 4 pk bij had.

    Het is hartstikke leuk als iemand die dit verhaal hoort, vervolgens een deuk in zijn uitlaat gaat staan slaan 😀

    #814950

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    @zevenenergie

    Ik was ook al verbaast dat het met 3 bar lukte normaal moeten wel wel 6 bar gebruiken maar ik denk om dat het metaal zo dun is dat het al met 3 bar kon. En ik knutsel idd wel vaker gelukkig heb ik veel goede apparatuur op school staan. Draaibank, cnc machine, las apparatuur.

    Idd de manier hoe jij het doet ken ik ook wel. Mijn leraar deet dat ook met de leovince van zijn superbravo.

    Gelukkig doe ik het niet voor de pks en komt die onder een ciao wat 45/50 mag lopen. Wel leuk om te weten

    Zou wel grappig zijn om te zien dat iemand nu een deuk er in slaat🤣

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #815128

    Boa Job
    Topic starter
    Berichten: 89

    Ik ben gisteren avond maar weer is met de citta bezig geweest. Ik had een andere blok gekocht en was tijd om hem er onder te zetten en hij loopt weer. Dat wordt mooi touren in de zomer. Moet alleen nog een andere kabelboom maken voor een elektronisch blok

    https://youtube.com/shorts/H2gSfa3YtD4?feature=share

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 80)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.