Chroom kap Leo SP

Home Forums Techniek Mechanisch Chroom kap Leo SP

This topic contains 12 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Robin_Ciao 13 hours, 9 minutes geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker

Robin_Ciao
    Topic starter

Hallo,
    Ik heb sinds kort een leovinci sp gekocht, en nu wil ik deze gaan opknappen. Ik wil daarvoor de chrome kap van de uitlaat halen, mijn plan was om dan gewoon de revetten los te boren en dan zou die eraf moeten gaan toch? Nu was men vraag, als ik die kop eraf boor valt dan niet het onderste gedeelte in de uitlaat? Dan gaat dat rammelen of zie ik dat verkeerd?

Mvg Robin

Robin_Ciao
    Topic starter

Weet dat het snel is, maar wil morgen ochten eraan beginnen ‘up’ ๐Ÿ™‚

Mvg Robin

SuperSi
    Bijdrager

Ik denk dat je zelf ook weet wat er gaat gebeuren ๐Ÿ˜‰
    De achterkant valt in je uitlaat.
    Ik weet niet hoe een sp van de binnenkant werkt, maar met wat geluk kan je de achterkantjes er uit schudden.

Robin_Ciao
    Topic starter

Hmm, dan ga ik gewoon mijn geluk testen en hopen dat die eruit vallen 😅

Mvg Robin

Joor
    Donateur

De uitlaat is een holle buis tot 4cm voor het eind, daar zit een schot met een pijpje er doorheen. Als je de flens omlaag houd vallen ze er zo uit. Dus niet via de demper.

• Deze reactie is gewijzigd 1 day, 1 hour geleden door Joor.

speedbuxy
    Bijdrager

Ik heb ze gewoon uitboord zonder me druk te maken om de achterkant of rest deeltjes. En heb totaal geen rammel of getik.
    Dus uitboren, kap eraf, nieuwe popnagels in de gaatjes en klaar is kees. Rijd er al 1000den kms zo mee:humb

Robin_Ciao
    Topic starter

Oke, dat geeft me dan toch wat meer moed. Kan ik normale popnagels (Dat was em, in het ‘Belgisch’ zijn het revetten) of moet ik gasdichte popnagels gebruiken?
    Mvg Robin

mean-machine
    Bijdrager

Gewone popnagels is prima. Eeeh, voor jou revetten.
    Er komt geen zenuwgas uit de uitlaat!
    Al zou die een ietsie-pietsie lekken naast de popnagel dan gaat nooit iemand iets van merken.

Robin_Ciao
    Topic starter

Top, dan hoef ik niks speciaals te bestellen. Dankjullie wel ๐Ÿ˜€
    Mvg Robin

Martino
    Bijdrager

Je zult 3 popnagels vinden en zoals speedbuxy al schrijft, je hoeft je niet heel druk te maken. De eerste 2 popnagels boor je uit. Eventuele delen welke naar binnen vallen zullen op dempermateriaal stuiten en niet gaan rammelen. Deze demperwol zorgt er voor dat ze niet je uitlaat in zullen vallen. Voor de laatste 3e popnagel ligt het iets anders. Hier kunnen overblijvels wel in een holle ruimte vallen en eruit krijgen is vrij lastig gezien Leovinci hun “S” vorm buisjes gebruikt om de uitlaatgassen af te voeren.

Hierbij nog even wat foto’s van dit laatste gedeelte:
    Laatste deel Leo Sp 1
    Laatste deel Leo Sp 2
    Laatste deel Leo Sp 3
    Laatste deel Leo Sp 4

Robin_Ciao
    Topic starter

Hmm, zo te zien moet ik hem dan dus net zo krijgen dat die door dat buisje valt… Dat wordt lastig, mischien dat ik op een of andere manier een magneet tot het einde van het buisje krijg en dan met de uitlaat doe rammelen om zo het einde op de magneet te krijgen. Als ik het demperwol wil vervangen moet ik de achterkant van de uitlaat al eraf slijpen en daar heb ik niet zo veel zin, ik moet er zowieso aan gaan slijpen omdat deze net achter de bocht een beetje is ingekort. Dus ga ik hem proberen te verlengen.
    Ik zal morgen wel een update geven.
    Mvg Robin

Martino
    Bijdrager

Nou idd, mis je nog ongeveer 10cm aan pijp. Wel interessant om eens te testen wat dit in de prestaties doet? Zo zit er tussen de Ciao en Si versie waar de voorbocht ook in lengte verschillen ook verschil in prestatiesnamelijk;
    Leovinci SP PK

Om het demperwol te vervangen moet echt een hele kamer aan de achterkant er vanaf. Het voordeel is wel dat wanneer je chromen kap er vanaf is je een lijn op je demper zult zien en ongeveer 3cm daarvoor de slijptop erin kunt zetten.

Robin_Ciao
    Topic starter

Ik zou dan misschien toch wel het demperwol kunnen vervangen als die lijn zo duidelijk is, maar we hebben een elektrode en Mig machine, waarvan we het mig nog niet zo goed hebben kunnen testen.
    Dat kracht verschill zie je toch wel duidelijk, als iemand een roller bank heeft kom ik eens langs😎
    Mvg Robin

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.