Brommer start niet meer

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Brommer start niet meer

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door VespaCiao1970 2 weken geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker

MerlijnSI
    Topic starter

ik heb dus een nieuwe carburateur en benzinekraan en bougie gekocht. Daarvoor wou hij ook niet meer starten en nou heb ik doorgetrapt tot 1000 toeren en start nog niet, wat is het probleem? Ik denk iets met de koppeling

1

Joor
    Donateur

Kan je een filmpje met geluid maken?

Dat is voor ons een stuk duidelijker

1

FL4WLESS
    Bijdrager

Zit het probleem niet in je benzineslang/benzinefilter? Daar zat het bij mij ook in, dat hij gewoon te weinig benzine kreeg omdat die slang oud was.

Experience is power

SuperSi
    Bijdrager

eeen niet startende brommer is altijd op te delen in 2 stukken.

1. De benzine toevoer

2.De ontsteking

Angezien je een nieuwe kraan en carb heb gekocht verwacht ik niet dat het daar in zit
    Dan blijft je ontsteking over.
    Heb je contactpunten of een elektrisch blok?
    Bij contactpunten, staan ze goed afgesteld?
    Heb je al gecontroleerd of je bougie vonkt?

Als je kan trappen en je vliegwiel begint gewoon mee te draaien is er waarschijnlijk niks met je koppeling aan de hand

MerlijnSI
    Topic starter

Er zit bijna niks elektrisch op, maar als ik trap duurt de koppeling even voor hij draait

Dustin
    Bijdrager

Filmpje?

SuperSi
    Bijdrager

Er zit bijna niks elektrisch op, maar als ik trap duurt de koppeling even voor hij draait

Het maakt ook niet uit of je lampen en toeter het wel of niet doen, als je die al hebt.
    Maar je ontsteking werkt altijd met stroom en spanning enzo.

Dat je koppeling even duurt voordat hij meedraait klopt wel.
    De mensen onder ons zonder trappers moeten dan ook een paar meter rennen om hem aan te krijgen.
    Mocht je willen dat hij sneller aanslaat kan je de startveertjes uit je koppeling halen.
    Houd er dan wel rekening mee dat het lastiger word om met je brommer te lopen omdat hij dan altijd “wilt starten”

Wilk1985
    Moderator

Begin eens met kijken of je uberhaupt een vonk hebt. Stop je bougie los in de bougiedop en zorg dat hij contact houdt met de cilinderkop als je blok draait, als je dan geen vonk hebt ga je naar de volgende stap.

Met de koppeling kan eigenlijk niet zoveel mis zijn, je geeft zelf al aan dat het blok gewoon toeren draait dus ook al zou er iets met de koppeling aan de hand zijn zou hij waarschijnlijk echt wel even aanslaan als de ontsteking/brandstoftoevoer in orde is en het blok geen valse lucht trekt.

petrolhead
    Bijdrager

Heeft hij al gestart bij jou ? Buiten vonk en benzine kan het best intern in je blok zijn hoor.. lage compressie en dergelijke

VespaCiao1970
    Bijdrager

Het probleem kan ook in je startkoppeling zitten, voel je wel dat hij aangrijpt? Controleer in ieder geval even of je een vonk hebt en of de benzine doorvloeit

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.