Bougie blijft wit?

Home Forums Techniek Afstellen Bougie blijft wit?

This topic contains 18 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 1 month, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker

SjoerdCiao
    Topic starter

Beste,

Ik ben bezig met het afstellen van mijn Speedengine, maar de bougie kleurt totaal niet? Ik heb al verschillende nieuwe B7HS en B8HS bougies gepakt maar ik kan van geen enkele aflezen of m’n sproeier juist is na enkele km’s rijden want ze blijven allemaal schoon en blank zoals ze nieuw zijn…

Setup:

Speedengine carters
    43mm Polini W-poort met 43mm kop
    Mazzucchelli AMT 004 krukas
    13/13 carb met sproeier 72
    Gianelli Mega
    Bromklok met poelie 80

Iemand enig idee wat het kan zijn?
    De sproeier zal toch in de juiste richting moeten zitten lijkt me?

Mvg Sjoerd

Peppie1980
    Bijdrager

die sproeier zit wel in de buurt ja. Klinkt ie en reageert ie verder lekker? Hoeveel km heb je ermee gereden?

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Valse lucht. Hoe loopt hij? Kan je eens een filmpje schieten.

Begin bijv eens met een deo test bij de inlaat of carters of voetpakking. Valt hij ineens uit dan ligt het probleem daar.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

SjoerdCiao
    Topic starter

Valse lucht. Hoe loopt hij? Kan je eens een filmpje schieten. Begin bijv eens met een deo test bij de inlaat of carters of voetpakking. Valt hij ineens uit dan ligt het probleem daar.

Hij loopt super, ook mooi stationair. En is met rijden ook mooi fel op het gas en loopt netjes in de toeren zonder te stotteren oid

Als ik met deo rondspuit bij een stationair draaiende motor en ik spuit bij de carburateur slaat hij na een tijdje af, als ik net wat gas geef loopt hij gewoon door.

SjoerdCiao
    Topic starter

die sproeier zit wel in de buurt ja. Klinkt ie en reageert ie verder lekker? Hoeveel km heb je ermee gereden?

Voor de rest klinkt en loopt hij super, een kilometer of 5 per bougie

zevenenergie
    Forum Goeroe

Hoi Sjoerd, 5 km is veel te weinig om de bougie te laten kleuren, bij een km of 15 misschien.

SjoerdCiao
    Topic starter

Hoi Sjoerd, 5 km is veel te weinig om de bougie te laten kleuren, bij een km of 15 misschien.

Bedankt voor je reactie Jaap!
    Zou het valse lucht kunnen zijn? Dan zou hij toch slecht stationair lopen/ op het gas niet fel zijn/ in de toeren haperen?

Als ik de deo bij het spruitstuk spuit slaat hij af maar hij kan het ook via de luchtfilter naar binnen zuigen? Spruitstuk en pakking zijn nieuw…

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Zit je carburateur goed om je spruitstuk heen? Kan je hem wellicht nog eens demonteren en schoonmaken en goed over de inlaat drukken. Zit er niet een oude rubber nog in je carb toevallig?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

SjoerdCiao
    Topic starter

Zit je carburateur goed om je spruitstuk heen? Kan je hem wellicht nog eens demonteren en schoonmaken en goed over de inlaat drukken. Zit er niet een oude rubber nog in je carb toevallig?

Ik monteer vanavond voor de zekerheid een nieuwe kop/voet pakking en controleer het spruitstuk even, zet ook gelijk even een nieuwe nylon bus in de carburateur

Semmad
    Bijdrager

Beste, Ik ben bezig met het afstellen van mijn Speedengine, maar de bougie kleurt totaal niet? Ik heb al verschillende nieuwe B7HS en B8HS bougies gepakt maar ik kan van geen enkele aflezen of m’n sproeier juist is na enkele km’s rijden want ze blijven allemaal schoon en blank zoals ze nieuw zijn… Setup: Speedengine carters 43mm Polini W-poort met 43mm kop Mazzucchelli AMT 004 krukas 13/13 carb met sproeier 72 Gianelli Mega Bromklok met poelie 80 Iemand enig idee wat het kan zijn? De sproeier zal toch in de juiste richting moeten zitten lijkt me? Mvg Sjoerd
    .
    .
    .
    Je zegt in de koptitel, bougie blijft wit.
    Dus allemaal antwoorden van valse lucht enz enz.

Maar verderop zeg je dat de bougie blank blijft (dus helemaal geen aanslag)
    Dus ik denk dat je dat bedoeld??
    Dan kan je alle werkzaamheden van pakkingen en bussen wel achterwege laten hoor.
    Bij een te arm mengsel(valse lucht, kleine sproeier) komt er echt grijze witte aanslag op.
    Er werd al gezegd dat het lager zou duren dan 2km.
    Doe het anders met een gebruikte bougie met de zelfde warmtegraad.
    Je tankt toch wel gewone mengsmering?
    Dus niet met Triboron mengolie of die kant en klare agrarische benzine?
    Die kleuren de bougie voor geen meter!

Gr. Wim.

SjoerdCiao
    Topic starter

Beste, Ik ben bezig met het afstellen van mijn Speedengine, maar de bougie kleurt totaal niet? Ik heb al verschillende nieuwe B7HS en B8HS bougies gepakt maar ik kan van geen enkele aflezen of m’n sproeier juist is na enkele km’s rijden want ze blijven allemaal schoon en blank zoals ze nieuw zijn… Setup: Speedengine carters 43mm Polini W-poort met 43mm kop Mazzucchelli AMT 004 krukas 13/13 carb met sproeier 72 Gianelli Mega Bromklok met poelie 80 Iemand enig idee wat het kan zijn? De sproeier zal toch in de juiste richting moeten zitten lijkt me? Mvg Sjoerd . . . Je zegt in de koptitel, bougie blijft wit. Dus allemaal antwoorden van valse lucht enz enz. Maar verderop zeg je dat de bougie blank blijft (dus helemaal geen aanslag) Dus ik denk dat je dat bedoeld?? Dan kan je alle werkzaamheden van pakkingen en bussen wel achterwege laten hoor. Bij een te arm mengsel(valse lucht, kleine sproeier) komt er echt grijze witte aanslag op. Er werd al gezegd dat het lager zou duren dan 2km. Doe het anders met een gebruikte bougie met de zelfde warmtegraad. Je tankt toch wel gewone mengsmering? Dus niet met Triboron mengolie of die kant en klare agrarische benzine? Die kleuren de bougie voor geen meter! Gr. Wim.

Klopt ja excusses voor de verwarrende uitleg, de bougie krijgt totaal geen aanslag en het keramische stukje blijft gewoon schoon net zoals de contacttip, ik meng V-power met Castrol 1:40 dus dat moet allemaal gewoon goed zijn, dan ga ik vanavond eens in de weer met een andere bougie

Peppie1980
    Bijdrager

Ja en dan zeker ff 20km rijden voor een goede indicatie. 10km kan, maar zelfs dat is erg krap vind ik.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Het is geen goede praktijk om je bougie kleur te gebruiken om je carburateur af te stellen.
    Het dient slechts ter indicatie.
    Stel nu dat hij te arm staat en je gaat 15km rijden dan zou hij warm kunnen lopen, omdat hij te weinig smering krijgt.

SjoerdCiao
    Topic starter

Het is geen goede praktijk om je bougie kleur te gebruiken om je carburateur af te stellen. Het dient slechts ter indicatie. Stel nu dat hij te arm staat en je gaat 15km rijden dan zou hij warm kunnen lopen, omdat hij te weinig smering krijgt.

De brommer loopt super, netjes stationair en klimt zonder te stotteren de toeren in en houdt het toerental mooi vast

Smallride
    Bijdrager

Een verkeerde hittegraad geeft ook een verkeerde kleur. Een te koude blijft zwart en een te warme word altijd wit. Een te warme kan te warm worden en grote schade veroorzaken. Een te koude vervuild en stopt er mee.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.