Beste cilinder

Home Forums Techniek Opvoeren Beste cilinder

This topic contains 36 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Alan 16 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
  • #183574

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    ik ben van plan om een malossi reedvalve kick, malossi krukas dell orto 13/13 een malossi 1:9 vertanding en een multivar te kopen
    nou zoek ik alleen nog de beste 70cc of 60cc cilinder
    wat raden jullie me aan?

    #185900

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    beetje vreemd dat je een malossi krukas wel koopt, en een simpel 13/13tje en niet gelijk de 19mm kit.

    ook vind ik het heel knap dat je 1 op 4 vertanding hebt.

    een 70cc cilindertje is bijv een 43polini

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #185901

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    1 op 4 vertanding? Daar trekt een tractor nog niet mee weg:P

    Ik zou voor de 46,5 malossi gaan, met een 19mm carb natuurlijk. Anders…..tjah, 43mm polini,malossi,DR, allemaal fijn.

    #185902

    .-{2F4OV}-.

    Kzou idd een 19mm carb kit erop doen met malossi 46,5.. Als krukas zou ik de Nuova Mazzuchelli erin doen.

    En malossi vertanding is 1:9.

    De beste 70cc cilinder is een DEPS cilindertje. 43mm Pinasco/Malossi Deps. Helaas zijn deze niet meer te krijgen. Dus kzou gwoon malossi 46,5 erop gooien.

    #185903

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    DEPSjes zijn nog wel te krijgen in zwitserland, maar dat kost tering duur… Maar ik snap niet dat je met een 13mm gaat rijden op reedvalve enzo… dan kan je net zo goed een speed engine nemen…. En waarom 70cc cilinder? Ik zou er als je er geen deps op gooit toch een 46,5 malossi op gooien…

    #185904

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    als je een 13.13 carb gaat gebruiken en een 70cc kun je net zo goed een standaard carter tunen.
    dat vind ik dus dom van sommige mensen.. kopen ze een superduur reedvalve of evolution setje en gooien ze er een of ander zwak 70cc cilindertje op met een 13/13 :con

    #185905

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    diac :
    als je een 13.13 carb gaat gebruiken en een 70cc kun je net zo goed een standaard carter tunen.
    dat vind ik dus dom van sommige mensen.. kopen ze een superduur reedvalve of evolution setje en gooien ze er een of ander zwak 70cc cilindertje op met een 13/13 :con

    Om eerlijk te zijn vind ik 18euro meer dan een speedengine niet superduur !

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #185906

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    heb ik het over een speedengine?

    #185907

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Nee, maar je doet echt alsof ze 400euro uitgeven, terwijl heel veel mensen 109 euro uitgeven voor een speedengine en dat dus niet als erg duur gezien wordt….

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #185908

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    diac :
    als je een 13.13 carb gaat gebruiken en een 70cc kun je net zo goed een standaard carter tunen.
    dat vind ik dus dom van sommige mensen.. kopen ze een superduur reedvalve of evolution setje en gooien ze er een of ander zwak 70cc cilindertje op met een 13/13 :con

    een evolution engine met een 13/13 heb ik anders nog nooit gezien hoor? en ik heb toch ook een 70cc op m’n evo?

    #185909

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    ik ook niet:lol

    maar wat ik bedoel te zeggen is als je zo’n mooi carter gaat kopen en dan helemaal niet eruithaalt wat erin zit.
    dan kun je toch net zo goed een standaard carter gaan tunen? ben je minder geld kwijt en weet je ook eens hoe een vespa-blok in elkaar zit.. dat is dus wat ik probeer te zeggen:D

    @ arvid, hoor hem daar met zijn “een echte man heeft maar 50cc nodig”, dat zegt de gene die 101 op een citta heeft gereden:lol

    #185910

    Johnsel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 180

    ja maar jij bent ook dom he tiemhoofd…:P
    nee maar je hebt wel gelijk, ik heb ook nog nooit van een 13/13 gehoord op evo of reedvalve
    en jou 70 cc is niet echt bepaald zwak te noemen he 😛

    #185911

    .-{2F4OV}-.

    @Johnsel: 13/13 op reedvalve is standaard;)

    Maar ik denk dat je met een een reedvalve blokje met std krukas, 13/13 en 70cc een snellere kit hebt dan speedengine, std krukas, 13/13 en 70cc. En dat voor paar euro duurder. En je hebt een membraan op RV! Bovendien kan je de kit nog altijd naar 19mm uitbreiden. Dus vind het helemaal niet zo raar om met 70cc op RV te rijden. Vind het eerder raar om met 80cc op speedengine te rijden omdat je daar maar een 13/13 op kan zetten;)

    #185912

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    whatever, word deze jongen nog geholpen ofniet?

    maja, als je dan toch wilt weten wat voor cilinder je zal nemen zou ik voor een 70 Dr Evo gaan, gewoon omdat het een goedkope en snelle cilinder is.
    en helemaal zeker een goede cilinder om mee te beginnen.
    suc6:thumb

    #185913

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    Ik zou juist niet voor een DR Evo gaan, het is wel een goede cilinder voor die prijs, maar het kan veel sneller! Dan zou ik nog eerder een athena 43mm of malossi 43mm nemen.

    Maar nogsteeds adviseer ik je om deze te nemen
    http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3253

    heel erg leuke cilinder en voor 95 euro heb je een complete cilinder kit die leuk aansluit bij je reedvalve!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.