Aankooptips vespa ciao

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Aankooptips vespa ciao

This topic contains 47 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by anjapeter 6 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
  • Gebruiker
  • #123467

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Gefeliciteerd:thumb Klinkt als een goede koop voor een nette prijs.
    Veel plezier ermee!

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #123287

    anjapeter
    Topic starter
    Berichten: 23

    dank je wel ! kappen er ff afgehaald en hij is electronisch qua ontsteking, v snaar ziet er visueel wel goed uit maar ga toch een nieuwe monteren voor alle zekerheid…. en madam wilt er graag fietstassen op hebben, dus eens kijken waar ik ze kan kopen……er zit een abus grafit x slot op van ruim 80 euro, dus das meegenomen, banden zien er uitstekend uit.
    gelukkig is zo een snorbrommer verzekering spotgoedkoop in vergelijking met mijn auto.

    ze is er blij mee, zijn ook erg leuke brommertjes en van een kwaliteit die ze niet meer maken.

    #123469

    anjapeter
    Topic starter
    Berichten: 23

    Erg leuk ! ik heb flink rondgetoerd en vind hem wel wonderbaarlijk grappig rijden, toetertje is ook wel grappig, hoe meer toeren geeft harder en hoger geluid, remlichten heb ik ook gemaakt en die doen het weer zoals het hoort.

    Benzine gehaald en zelf gemixt en opzoek naar een paar fiest tassen, ondanks dat ik een aprillia ditect scooter heb ga ik er ook een vespa ciao kopen.

    heb al een bod gedaan …zijn er best veel te koop ! dus ergens komende weken heb ik er ook eentje zodat we samen ermee op vakantie kunnen….

    erg leuke dingen

    #123470

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    De liefde voor de vespa Ciao ontwikkel je snel 🙂 Heb je nog een foto van de aangeschafte?

    #123471

    anjapeter
    Topic starter
    Berichten: 23

    geen idde hoe dat moet , maar ik ga kijken of het lukt

    #123472

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Probeer imgur.com eens met deze how to http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=416

    #123473

    anjapeter
    Topic starter
    Berichten: 23

    te ingewikkeld voor mij ! ben maar een beperkte leek met computers !

    #123475

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Valt wel mee hoor 😉

    1. Open http://imgur.com/
    2. Druk op de groene knop
    3. Selecteer de foto(s) op je computer
    4. Ga met je muis over de foto heen en druk op het pijltje (get share links)
    5. Druk op copy by BB forums
    6. Plak (ctrl+v) de link hier op het forum.

    Dan zie je iets van

    #123477

    anjapeter
    Topic starter
    Berichten: 23

    nu nog een paar mooie fiesttassen kopen en monteren, hij start trouwens perfect snel

    #123476

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Zo, super net ding hoor, mooi kleurtje ook. Leuk dat hij ook gewoon goed loopt:thumb

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #123478

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Gaaf hoor, wellicht leuk om een perso aan te maken hier zodat je ons daar op de hoogte kunt houden van je vorderingen, zie:

    http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=topics&s=32

    #123485

    anjapeter
    Topic starter
    Berichten: 23

    brommertje loopt erg goed en start ook goed, wel ga ik een standaard uitlaatje er op zetten, dat is stiller en vermoedelijk loopt ie dan ook wel 30-35….ik zie dat er twee maten zijn 22 mm en 23,5 , volgens mij heb ik 23,5 nodig omdat de ciao uit 2006 komt.

    dit is wel een mooi uitlaatje maar ach ze hoeft niet zo nodig 40-45 en het gaat voornamelijk om nog minder geluid zeg maar.

    klopt het dat we 23,5 mm moeten hebben.

    #123486

    Kinderbrueno
    Bijdrager
    Berichten: 144

    Als je het echt 100% zeker wilt weten kan je even de uitlaatpoort opmeten met een schuifmaat. Alleen het uitlaatje hoeft er even af.

    #123592

    anjapeter
    Topic starter
    Berichten: 23

    Nou we hebben hem al een tijdje nu en hij is zeer betrouwbaar gebleken, start perfect en rijd perfect.
    fietstassen zitten er op en voor de rest werkt alles.

    nu bezig met een grote onderhoudsbeurt en ga de banden vervangen, zijn bijna nieuw en geheel niet versleten maar wel oud en zitten scheurtjes in het rubber, leuk om te zien dat de brommer heel lang heeft stilgestaan aangezien de banden wel zijn erg verouderd maar geheel geen slijtage hebben.

    nu op zoek of dat zelf te doen valt, meteen de binnenbanden ook meenemen.

    ben nu aan het uitzoeken welke banden er zit onder 2-17 31 j en zie banden die 2,25-17 zijn klein verschil in breedte vermoed ik ..eens kijken of dat ook goed kan.

    #123593

    anjapeter
    Topic starter
    Berichten: 23

    Volgens de berichten kan ik gewoon 2,25-17 gwebruiken ze zijn dan ietsje breder maar dat moet geen probleem zijn, dus gehele set gekocht (2x nieuwe buitenband en 2x nieuwe binnenband).

    v-snaar ziet er eigenlijk als nieuw uit, maar wilde eigenlijk ook een nieuwe hij is origineel piaggio nummer 177629/4 200081 en die kom ik werkelijk nergens tegen…weil hem gewoon prefentief vervangen en ook het benzine slangtje..die is ook niet zo soepel meer.
    de uitlaat twijfel ik ook over , deze is wel snel, eigenlijk zou ik standaard er onder willen vanwege nog minder geluid, maar ben ergens bang dat hij dan niet meer vooruit te branden is….en hoe het geluid dan is weet ik ook niet. uitlaatmaat is 23,5mm
    wat me werkelijk opvalt is dat alles er zo nieuw uitziet..

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.