43mm Biturbo Membraancilinder (65cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Biturbo Membraancilinder (65cc)

This topic contains 48 reacties, has 20 deelnemers, and was last updated by FonS 14 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
  • #149147

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Nou hij deed erg vreemd,het leek of het een mail was maar het was dus al de tekst.
    Maar hier de foto,s van het blokje










    #150867

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Prima, maar het hoort eigenlijk bij cilinders toch?

    Mooie foto’s zijn altijd welkom!

    Het heet membraan trouwens.

    #150868

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Edjuh :
    Prima, maar het hoort eigenlijk bij cilinders toch?

    Mooie foto’s zijn altijd welkom!

    Het heet membraan trouwens.

    Ja ik zag het toen ik net klaar was dat ik heb het verkeerd geschreven had.
    Alleen weet ik niet ik het moet veranderen.

    #150869

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Het ziet er echt heftig uit :).
    maar past dat wel op een ciao? Lijkt me dat het spruitstuk tegen de tank komt?

    #150870

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    PoliniCiao :
    Het ziet er echt heftig uit :).
    maar past dat wel op een ciao? Lijkt me dat het spruitstuk tegen de tank komt?

    Dat weet ik niet, want ik weet niet hoeveel ruimte er nog tussen de tank en cilinder zit?
    Maar een gewoone 70cc is 120mm in hoogte en deze is met spruitstuk erop 133mm.

    #150871

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    wel een trage gasreactie zeker, met zo’n lang spruitstuk..?

    #150872

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Ciaofrank :
    wel een trage gasreactie zeker, met zo’n lang spruitstuk..?

    Geen idee ik heb het blokje nog niet getest, want ik heb geen frame:-(
    Maar ik denk dat het wel mee valt, want peugeot scooters hebben ook een lang spruitstuk en die rijden ook best;-)

    #150873

    R.oel !

    ziet er vet uit !! 😀 hoe kom je eraan ??

    #150874

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    R.oel ! :
    ziet er vet uit !! 😀 hoe kom je eraan ??

    Van marktplaats voor 100 eurotjes:-)

    #150875

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    WOW 😀 cool:D

    Het cilindertje heeft wel wat weg van DEPS, maar hier is de vlinderpoort wel fatsoenlijk, en heb je de DEPS spoelpoort niet.

    Maar ik vind het membraampje een beetje klein vergeleken met het spuitstukje…. 4kleps had er wel ingemogen.

    Heb je trouwens originele zuiger? die van een DEPS schijnt er niet goed in te werken…

    Succes ermee, cool ding:D

    Jaaa, eindelijk een vespa cilinder met een fatsoenlijke uitlaat aansluiting:D, ipv dat klote knelsysteem;)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #150876

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Ja gelukkig zat de orginele zuiger erbij, want ik wist al dat een deps zuiger niet goed werkt.
    Hier 2 foto,s ervan.

    #150941

    Crazybond700
    Bijdrager
    Berichten: 4

    Ziet er beetje uit als een inlaat van een cross cilinder. Zo met de inlaat op de cilinder zelf. Membraan heeft wel wat weg van tomos membraam

    #150942

    pleasure
    Bijdrager
    Berichten: 281

    Hoe wordt je krukas gesmeerd bij zo’n blokje? 🙂

    #150943

    Crazybond700
    Bijdrager
    Berichten: 4

    Op het moment dat je zuiger omhoog gaat, komt er een onderdruk in je carter, en dan word het nieuwe mengsel aangezogen. Het komt dus ook in je carter, later word het door je naarbeneden gaande zuiger naar boven geperst door je poorten en later komt de zuiger weeromhoog om die af te sluiten en te ontbranden. Maar wat voor een cilinder is dit nou?

    #150944

    masterman
    Bijdrager
    Berichten: 305

    Ja ik zag hem staan op MP. ziet er vet uit. wel ff een filmpje he als hij loopt!!=)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.