Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 43mm Biturbo Membraancilinder (65cc)
This topic contains 48 reacties, has 20 deelnemers, and was last updated by FonS 14 years, 8 months geleden.
-
Gebruiker
-
18 oktober 2006 om 14:29 #149147
Nou hij deed erg vreemd,het leek of het een mail was maar het was dus al de tekst.
Maar hier de foto,s van het blokje
18 oktober 2006 om 14:30 #150867Prima, maar het hoort eigenlijk bij cilinders toch?
Mooie foto’s zijn altijd welkom!
Het heet membraan trouwens.
18 oktober 2006 om 15:03 #150868Edjuh :
Prima, maar het hoort eigenlijk bij cilinders toch?Mooie foto’s zijn altijd welkom!
Het heet membraan trouwens.
Ja ik zag het toen ik net klaar was dat ik heb het verkeerd geschreven had.
Alleen weet ik niet ik het moet veranderen.18 oktober 2006 om 15:11 #150869Het ziet er echt heftig uit :).
maar past dat wel op een ciao? Lijkt me dat het spruitstuk tegen de tank komt?18 oktober 2006 om 15:36 #150870PoliniCiao :
Het ziet er echt heftig uit :).
maar past dat wel op een ciao? Lijkt me dat het spruitstuk tegen de tank komt?Dat weet ik niet, want ik weet niet hoeveel ruimte er nog tussen de tank en cilinder zit?
Maar een gewoone 70cc is 120mm in hoogte en deze is met spruitstuk erop 133mm.18 oktober 2006 om 15:43 #150871wel een trage gasreactie zeker, met zo’n lang spruitstuk..?
18 oktober 2006 om 15:52 #150872Ciaofrank :
wel een trage gasreactie zeker, met zo’n lang spruitstuk..?Geen idee ik heb het blokje nog niet getest, want ik heb geen frame:-(
Maar ik denk dat het wel mee valt, want peugeot scooters hebben ook een lang spruitstuk en die rijden ook best;-)18 oktober 2006 om 16:21 #150873
R.oel !ziet er vet uit !! 😀 hoe kom je eraan ??
18 oktober 2006 om 16:27 #150874R.oel ! :
ziet er vet uit !! 😀 hoe kom je eraan ??Van marktplaats voor 100 eurotjes:-)
18 oktober 2006 om 16:53 #150875WOW 😀 cool:D
Het cilindertje heeft wel wat weg van DEPS, maar hier is de vlinderpoort wel fatsoenlijk, en heb je de DEPS spoelpoort niet.
Maar ik vind het membraampje een beetje klein vergeleken met het spuitstukje…. 4kleps had er wel ingemogen.
Heb je trouwens originele zuiger? die van een DEPS schijnt er niet goed in te werken…
Succes ermee, cool ding:D
Jaaa, eindelijk een vespa cilinder met een fatsoenlijke uitlaat aansluiting:D, ipv dat klote knelsysteem;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno18 oktober 2006 om 17:12 #150876Ja gelukkig zat de orginele zuiger erbij, want ik wist al dat een deps zuiger niet goed werkt.
Hier 2 foto,s ervan.
4 november 2006 om 11:14 #150941Ziet er beetje uit als een inlaat van een cross cilinder. Zo met de inlaat op de cilinder zelf. Membraan heeft wel wat weg van tomos membraam
4 november 2006 om 11:22 #150942Hoe wordt je krukas gesmeerd bij zo’n blokje? 🙂
4 november 2006 om 11:32 #150943Op het moment dat je zuiger omhoog gaat, komt er een onderdruk in je carter, en dan word het nieuwe mengsel aangezogen. Het komt dus ook in je carter, later word het door je naarbeneden gaande zuiger naar boven geperst door je poorten en later komt de zuiger weeromhoog om die af te sluiten en te ontbranden. Maar wat voor een cilinder is dit nou?
4 november 2006 om 13:22 #150944Ja ik zag hem staan op MP. ziet er vet uit. wel ff een filmpje he als hij loopt!!=)
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.