3 OVC Sprintpuch! Nieuw speelgoed @P3

Home Forums Perso’s Andere merken 3 OVC Sprintpuch! Nieuw speelgoed @P3

This topic contains 140 reacties, has 33 deelnemers, and was last updated by ArvidW 15 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 141)
  • Gebruiker
  • #261125

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    Tis een polini 80cc voor aprilia AF1.:)

    #261126

    kapot
    Bijdrager
    Berichten: 531

    Ziet er mooi uit. Willen die puchjes dan echt zoveel harder dan vespaatjes?

    Ik vraag me af waarom.. Ik hoor van mensen die een puch hebben die 130 loopt, maar waarom gaan ze toch zoveel harder :S

    #261127

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    heel veel dingen, de belangrijkste begrenzende factoren bij een vespa zijn dat je de spoelkanalen in je carter maar heel beperkt groot kunt maken, omdat je er anders doorheen zit, en de uitlaatpoort diameter die om te huilen is.

    #261128

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Meestal gaan die puchjes iets van 100.

    Spoelers zijn idd wat groter + dit is een koppeling he met tandwiel. Als ik een poelie + koppeling op mijn ciao gooi dan gaat die ook loeihard.

    #261129

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    @herr flick: Hij is voor een aprillia Af1 zoals G-no zegt, en hij past niet helemaal op puch.. maar vergt niet zo heel veel aanpaswerk. Wel moeten de carters opgelast worden voor de spoelers, en moet ik de bouten die het carter bij elkaar houden verplaatsen.

    @G-no, bijna goed, het is een 70cc, op een puch komt het door de andere slag op 74.6cc meende ik.

    @kapot, tjah, aan een puch kan je veel meer kloten. Ook kunnen die krengen enorm veel toeren maken (mijn sprinter draait nu dik 13k). En je zit inderdaad met minder begrenzende factoren. Maar een vespa kan ook wel hard hoor, iemand uit feerwerd haalt de 115 πŸ˜‰

    Maar de spoelpoorten van een vespa zijn soms groter als die van mijn gilardoni hoor, zijn eigenlijk relatief kleine poorten. Maar geloof me: snelheid zit echt niet in de grootte van de spoelpoorten, sommigen maken ze zelfs kleiner πŸ˜‰

    @hans, koppeling met tandwiel… de interne vertanding bedoel je? wat zit er in het achterwiel van je vespa? πŸ˜‰

    Owja: De inlaatpoort(en) en de uitlaatpoort is echt huuuuge bij die Af1 cilinder! ik hoop op 15+ pk, moet er wel in zitten πŸ˜‰

    #261130

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    update, radiateurtje voor de poeg:

    #261131

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    boh ziet er vetjes uit;)ga zo maar door:P

    #261132

    tvmierlo
    Donateur
    Berichten: 481

    lekker groot, ik kijk uit naar het resultaat onder de brommer

    #261133

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    Ik ben ook erg benieuwd! het is een beetje een ongelukkige foto, in het echt is hij niet zo groot. Tis een kachelrdiateurtje van een astra H πŸ˜‰

    #261134

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    zo is best een mooi radiateurtje. ik heb eigelijk nog nooit zo een mooie gezien behalve de Polini radiateur. die scooter radiateurtjes zijn allemaal van zo’n zwarte ongelukkige dikke dingen met allemaal zo’n plaatjes staal ertussen in.

    zet alles er maar snel onder πŸ˜€

    #261135

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    heb je dus wel een waterpomp nodig πŸ˜‰ toch?

    iig mooi ding, en het geheel ook (voor een puch :p )

    #261136

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Gewoon te vet.

    Hoe hard kun je nu eigenlijk uit dat blokje halen wat daar nu onder ligt? En waar kun je zo een frame vinden wat jij hebt? Want heb tot nu toe alleen nog maar de puch maxi gezien.

    Grtz.

    #261137

    !Japieoh!_!Ciao!

    Ciaoracer hij heeft dit van een puch maxi frame gemaakt, alleen dus wel behoorlijk aangepast.

    #261138

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    @Timo, leuk radiateurtje he? vond ik dus ook! Komt uit een opel astra H (de allernieuwste dus), is een kachelradiateur. Vanmiddag 2 uur op de sloop rond gelopen, en heel wat kachelbedoeningsbakken uit elkaar gehaald. waren veel lompe radiateurs, totdat ik deze zag in een astra. kostte relatief ook geen drol πŸ˜‰

    @Fons, jep, komt een mechanisch aangedreven waterpompje op van een blata-minibike. Word aangedreven door een snaartje, ik moet daar nog even een boutje voor draaien, met een mooi gleufje voor het snaartje.

    @ciaoracer, Hoe hard? hangt van de vertanding af. reken in 9sec naar de 100 (en dat zonder vario ;)), topsnelheid kan in principe 130+, maar dankomt hij niet zo heel snel op gang, omdat zo`n cilinder heel hoogtoerig is. Windmee is dan heel mooi meegenomen πŸ˜€

    Het frame is gewoon van een puch maxi, waar een zitje op zit van zo`n chinese minibike. Wel versterkt met polyester, en er is een subframe achterop gelast, waar het zitje op steunt. Best veel werk, ik had beter een polinizitje van een minibike kunnen nemen, minder aanpaswerk, maar ook minder uniek πŸ˜‰

    Zo`n ding houdt je van de straat.. Heb net voor 30 euro aan nieuwe freesjes gekocht voor in de dremel, ik kan dus even weer beunen! πŸ˜‰

    #261139

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    M`n broer heb een carburateur geregeld! 24mm Mikuni vlakschuif! Ziet er wel schier uit! πŸ˜‰


15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 141)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.