3 OVC Sprintpuch! Nieuw speelgoed @P3

Home Forums Perso’s Andere merken 3 OVC Sprintpuch! Nieuw speelgoed @P3

This topic contains 140 reacties, has 33 deelnemers, and was last updated by ArvidW 15 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 141)
  • Gebruiker
  • #260933

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Zei ik toch al louwe 🙂 ik wist het al wat eerder dat betaald parkeren wordt ingevoerd op de hanze!

    #260934

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    Jah, klootzakken. En mijn honda zuipt meer dan mijn auto bijna.. dus daar schiet ik ook niks mee op. Volgens mij staat hier in eht dorp nog een antieke ciao met kenteken en spaakvelgen 😀

    #260937

    frf
    Bijdrager
    Berichten: 355

    Michel :
    Ik rijd inderdaad met een vario met 90mm schijven en hoop toch zowiezo de 100km/h te halen en het liefst 100 + natuurlijk.
    Het enige probleem is dat de power niet op straat te krijgen is door die standaard klote zooi. Mijn achterkoppeling is aan diggels gedraait tijdens het rijden met de Simo, dus ik heb weer wat om op te lossen.

    Ik heb geen idee hoe hard die echte sprintpuchies lopen en trekken. Ik vind dat Simo blokkie onder een Cittaatje eigelijk wel leuk genoeg 😉 Het is voor mij alleen om een beetje te spelen op een zondag morgen. Beetje 35 rijden tot er een scooter voorbij komt en dan het gas erop en der in de meeste gevallen voorbij 😛

    Goeie sprintpuch trekt stuk harder als simo blok op top cker niet zo snel maar met optrekken cker wel

    #260938

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    fatsoeneer je zin es. ik snap er nog de balle van. dus jij wilt zeggen dat een goede sprintpuch harder optrekt dan een vespa? en op top zal het niet veel verschillen zeg je.

    das heel simpel, als je 16 pk op een puch bouwt en op 16 een vespa trekt de vespa harder op (vario), maar de puch zal sneller zijn.

    #260939

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    Nou, ik heb eens op de brommert van Thomas gereden, tuurlijk gaat het snel, maar het haalt het echt niet bij een puch. Misschien met een simo-blok wel hoor, maarja, dat is een kwestie van tegen elkaar racen.

    30 augustus kunnen we weer los, ik heb mijn cilinder zodanig aangepast dat ik (hopelijk) richting 13k aan toeren ga. Oo kheb ik er een fatsoenlijke koppeling in. Ik hoop hiermee rond de 10 seconden te gaan rijden. Veel te langzaam natuurlijk, maar ik ben ook de zwaarste van iedereen ben ik bang.

    De Athena-cilinder is helaas nog steeds niet binnen. De cilinder is erg slecht te krijgen, het ding moet uit een land ver weg van hier komen… met bijkomende kosten helaas 🙁 Seizoen 2010 hoop ik kans te maken op een podiumplek, met de athenacilnder en de roterende inlaat. Ik wil richting 20pk… dan moet ik een heel eind komen 🙂

    #260940

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Zou je een foto’tje kunnen plaatsen van hoe je cilinder er nu uitziet? Ik ben zeer benieuwd hoe je een 74cc gilardoni gatenkaas omgetoverd hebt naar een 13.000rpm gatenkaas 😀

    Heb je bij deze aanpassing ook rekening gehouden met de Timing Area’s of heb je de aanpassing gebaseerd op Main Area’s en Timingen?

    Je kijkt wel goed vooruit, we zitten nu nog in 2008 en je hebt het al over het sprintseizoen van 2010, is het niet mogelijk dit al voor 2009 af te hebben? Anders gun je de oppositie ook nog een jaar om iets speciaals te bouwen:| Je moet met je 20pk Athena op roterende inlaatblok toch wel flink goed mee kunnen komen in de sprints 🙂

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #260941

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    geen gekke gatenkaas hoor 😉 Gewoon een simpele poort. Nu zal ik nog geen 13k draaien, ik ben op zoek naar een passende zuiger. het probleem is de L-veer bij de originele zuiger, die mag graag happen als je de poort te breed maakt. Ik kan echt niet verder gaan als dit (65% vd boring). Ook heb ik de hoeken zo rond mogelijk gemaakt. Spoelers ben ik nog mee bezig, die gaan omhoog, en dan kan ik de uitlaatpoort nog een stukje hoger leggen namelijk. Ik zit nu op een blowdown van 31, maar de uitlaattiming is te laag (180gr). Work in progress dus 🙂 Of ik het ga halen, geen idee, maar je moet jezelf toch een doel stellen, vandaar ook dat er “hopelijk” tussen haakjes stond.

    En wat betreft aanpassen, ik ben niet gaan rekenen met TA`s. Vooral timingen.

    En 2009, dat is al vrij snel.. ik weet niet of ik in een jaar zo`n blok in elkaar kan krijgen. Mijn doel is dus 20pk, om inderdaad mee te kunnen met de rest. 20PK is wel te halen, alleen moeten ze ook bruikbaar zijn op een puch..

    Wat betreft de concurrentie, daar ben ik neit zo bang voor. Degenen die 2 jaar geleden aan de top reden komen met weinig nieuws, de rest dat er bij komt is hoofdzakelijk gilardoni/metrakitblokjes. Jannes (zo`n klein grijs puchje met metrakit prorace cilinder) is mooi bezig tegenwoordig, en mijn broer is ook goed bezig. Ook is er nog een ander serieus bezig met een KX80 blok.

    #260942

    frf
    Bijdrager
    Berichten: 355

    Een goeie Sprintpuch trekt zelfs citta of ciao met vario en simo blok er keihard uit….
    simo blok heeft ook niet egt 16 pk op achterwiel dit is met een puch wel halbaar

    #260943

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    Met een vespa kan je ook wel meer pk halen, maar dan moet je van dat krukas-inlaatsysteem afstappen. met 50cc is 15 pk te halen, met een goed bewerkte 80cc kan je ook op een vespa ver komen. Maarja, neit iedereen is bereid om koelribben van een 80cc af te frezen en daar een membraaminlaat op te maken 🙂

    #260944

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    Eventjes een updateje doen:

    Vandaag het blok weer in elkaar gezet.

    Ik zag gelukkig nog net op tijd dat mijn keerring aan de koppelingskant stuk was.. dus die + het lager even vervangen. Het was de bedoeling om er een kickstart sec-tandwiel in te zetten, aangezien mijn blok een omgebouwde aanloop is. Plug and play dacht ik, niet dus. het lager aan dat korte stukje as kwam niet ver genoeg, dus heb het sec tandwiel af moeten draaien. Toen ik eenmaal het blok in elkaar zette, draaide het sec. tandwiel niet meer. Het lager zat nu wel goed, maar het asje stak nog te ver uit het lager, waardoor hij aansleet. Inmiddels is alles hopelijk opgelost.

    #260945

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Mooi 🙂 echt spijtig dat de puch niet ff kan komen! had em wel ff in actie willen zien!

    #260946

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    Je hebt `m al eens in actie gezien toch 🙂 Ach, zo bijzonder is het niet hoor, tis een brommertje die snel van zijn plaats komt. Moet nog even een andere uitlaat maken, die onderin wat meer geeft. dan testen, afstellen, testen, aanpassen, testen.. zucht..

    #260948

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Nice! Maar wat draait daar aan de zijkant?:P

    #260950

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    heey doni, jij maakt je uitlaat berekeningen zelf toch?
    zou je voor mij misschien een berekening kunnen maken (tegen vergoeding)
    ik wil namelijk een nieuwe uitlaat voor mn nsr bakken.
    nu heb ik er 1 op de formules van overmars alleen iets dikkere tailpijp omdat het dagelijks gebruik is.
    maar heb het gevoel dat er nog meer power in het blokje zit.

    of weet je misschien nog tuners die enkel berekeningen ‘verkoopt’
    foekema liever niet, en ABT deed het ook niet..

    ik hoor het wel 🙂

    #260952

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    @martijn, dat is de koppeling, die heb ik vervaagd omdat het een compleet andere koppeling is. En om te voorkomen dat straks iedereen er mee rijdt…

    @Erwinko, tjah ik reken zelf wel eens het 1 en ander uit, maar zo heel ver ben ik er zelf nog niet mee. Het blijft lastig, de ene keer heb je een hele goede uitlaat, de andere keer zit je er compleet naast.

    Post anders op het forum eens je ontwerp, dan zijn er vast mensen die je kunnen adviseren.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 141)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.