2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

This topic contains 3,026 reacties, has 199 deelnemers, and was last updated by Rickieboy 7 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 2,086 tot 2,100 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
  • #267318

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Waarom uberhaupt de bougiekabel vervangen als hij goed is πŸ˜•

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #267342

    .-{2F4OV}-.

    Ik wil er waarschijnlijk toerenteller opzetten en ik die ngk bougiekabel is ontstoord. Daarom wilde ik er een andere opzetten;) Khoop alleen niet dat ik nu de binnenkabel heb beschadigd…

    #267372

    .-{2F4OV}-.

    Vandaag weer flink wat gepoetst! Kheb mn hele frame grondig schoongemaakt en mn velgen ook. Er zat ook n hoop vliegroest op mn vorkpoten, deze is ook grotendeels verwijdert. Ziet er weer netjes uit!

    Ook heb ik de speling op mn balhoofd verholpen en gelijk de veren erin gezet. Ik vind het toch net wat mooier dan die kale buizen. Ook heb ik meteen mijn M-stuur erop gezet. En ff de handvaten enz erop gezet om te kijken hoe t eruit ziet. Ik vind dat het er super uitziet! :thumb

    Mijn Malossi 1:9 varionaaf heb ik ook in de achtervelg gezet en het geheel eronder gezet πŸ™‚

    Hieronder enkele foto’s… sorry voor de slechte kwaliteit, camera is niet meer helemaal goed denk ik…

    #267373

    simonferrari
    Bijdrager
    Berichten: 454

    ff vraagje he,

    hoe heb je die roest en de speling in het balhoofd opgelost?? want ik heb daar ook eenbeetje problemen mee.

    de ciao word weer mooi, hopelijk ga je ook nog die kale plekken spuiten.
    met het stuur heb ik juist andersom gedaan, ik had een m-stuur en nu zo tnt
    dat word nog last van je polzen krijgen :lol

    #267375

    .-{2F4OV}-.

    Whaha:lol Ik ben benieuwd.. khoop dak geen last van mn polzen krijg. Maar ik moet er ook niet zoveel mee gaan rijden als afgelopen jaar, anders is de kans groot dat ik m dit jaar kwijt ben πŸ˜‰

    Speling was gewoon ff balhoofdmoer aandraaien, die was losgekomen. En de roest heb ik met WD-40 en stukje staalwol eraf gekregen.

    #267377

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    met thinner wil het er ook makkelijk af

    #267389

    .-{2F4OV}-.

    Iemand nog interesse in n NGB Bougiekabel Race? Kheb m splinternieuw liggen en kan er niets mee!
    Dus mocht je m willen overkopen stuur dan ff pm aub!

    Deze week komt mijn cilinder terug van XSH! Als ik vrijdag in Venray ben komen er meteen foto’s online en hopelijk ook al n poortmapje! Ik hoop dat ik nog meer aan de brommer kan doen vrijdag :thumb

    Heeft iemand enig idee op hoeveel Nm ik de simonini cilinder moet aandraaien? Ik schat zelf rond de 11 Nm. Maar kheb eigenlijk geen flauw idee πŸ˜•

    #267390

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915
    #267394

    .-{2F4OV}-.

    Ik had ook op google gezocht en kwam bij site van scooterpower uit. Daar stonden waarden van 10 tot 13 Nm. Ik denk zelf dat 11 Nm idd genoeg is. Maar als je dan paar keer hebt gereden en hij is n paar keer goed warm geworden, dien je m dan nog n keer opnieuw aan te draaien? Ik meen dat ik dat ergens gelezen heb πŸ˜‰

    #267395

    simonferrari
    Bijdrager
    Berichten: 454

    dat lijkt mij ook wel logisch,
    want metaal gaat toch een klein beetje werken naa verhitting en verkoeling.
    ik zou dat gewoon doen, heb je altijd zekerheid

    #267397

    Tom ciao

    Is dat bij een ‘normale’ 70cc cilinder ook al belangrijk hoe hard je em aandraait?

    en ik ben benieuwd wat ie nu gaat doen na die ‘tunebeurt’ :lol

    #267398

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Nee als het maar goed vast zit, te strak is ook niet goed.
    Pak een ratel en pak hem zo vast dat je duim op het verlengstuk van de dop rust.
    Dan is je hefboom niet zo groot en kun je hem strak aandraaien zonder dat het te strak gaat zitten.

    #267399

    adff
    Bijdrager
    Berichten: 311

    Nou als ik die foto van “de tapeinden” eens bekijk zou ik ehm na het eerste ritje zoiezo even nachecken.
    Heb je trouwens al eens een panda of eend e.d. eruit gereden? :p

    #267400

    .-{2F4OV}-.

    Whaha:lol Nee, kheb nog niet tegen n panda of n eend gereden :lol

    Wel n keer tegen BMW 320, Honda CRX 1.6, Ford Fiesta 1.4 en Susuki Swift 1.3 GLX… Maar die hadden tot de 100-110 km/u geen kans!! Mja dan stopt mn brommertje er ongeveer mee en komen ze me doodleuk voorbij met 130 km/u!

    Je kunt echt overal komen met deze roze fiets, maar je bent ook kwetsbaar en dan heb ik t nog niet eens over de remmen:con

    #267401

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    mooi werk sil:thumb ik ben benieuwd naar je cilinder=)

15 berichten aan het bekijken - 2,086 tot 2,100 (van in totaal 3,027)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.