16/16 hoog stationair

Home Forums Techniek Afstellen 16/16 hoog stationair

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Wim V8 2 years, 11 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #809061

    Anoniem

    Hoi,

    Ik heb een 16/16 gemonteerd zitten en nu lijkt het alsof die continu een beetje gas aan het geven is. Als ik aan de stationairschroef draai verandert er niks. Heb sproeier 70 en 76 geprobeerd, bij 76 liep die beter maar hield die hetzelfde stationair toerental. Waarom doet die dit?

    Setup is een Speedengine met de 16/16, DR70 cilinder, Gianelli Original Power en een open luchtfilter (een sok).

    #809062

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Oorzaken kunnen zijn,

    Gaskabel te strak.
    Luchtschroef(heeft ie die?)
    Sproeier te klein.
    Stationairsproeier te klein(heeft ie die?)
    Valse lucht dat binnenkomt, ergens tussen gasschuif en blok.(dat moet allemaal perfect luchtdicht zijn)
    Komt de gasschuif helemaal beneden? Of zit daar iets fout,

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 11 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #809066

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    16/16 is een grote 13/13 en heeft dus geen luchtschroef.
    Ik gok op valse lucht.
    ALs je er een normaal luchtfilter op zet kunnen we ook een beter advies geven over sproeiers etc.

    #809067

    Ralf
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Denk ook dat de gaskabel te strak zit, net zoals Wim al aangeeft.

    #809068

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Er zijn wel degelijk 16mm SHA carburateurs met een luchtschroef al komen deze niet veel voor.

    Welk type spruitstuk gebruik je? Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat het Moparts spruitstuk net iets te kort is en hierdoor wat valse lucht kan langslopen en je idd de brommer niet laag stationair kunt afstellen doordat hij als het ware al wat meer lucht krijgt.

    #809069

    Anoniem

    Gaat inderdaad om een SHA 16/16, dus zonder luchtschroef. Het standaard luchtfilter liet te veel zand en steentjes door dus vandaar de sok. Ook als ik de gaskabel terug de carb. in duwde bleef dit toerental zo hoog… Ik heb een filmpje gemaakt: https://youtu.be/a69bJLwfZPw

    Ik merkte zojuist ook dat hij op top klapperde, alleen als die warm is. Koud trekt die gewoon door.

    #809070

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Je weet zeker dat je gasschuif helemaal beneden is?
    Dat moet je wel zien. Er kan een beschadiging zijn of wat ook waardoor ie niet zakt.

    Kan de carb er niet verder op?(rode pijl)
    In mijn beleving zuigt ie nu valse lucht achter de klem.
    Spruitstuk lijkt degelijk te zitten.
    Als je de luchtinlaat aan de achterzijde dicht houd met je vinger er in, blijft ie dan lopen?
    Dan is het valse lucht en is de gasschuif wel afgesloten.

    ciao gedoe

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 11 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #809093

    Ralf
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Zit er een gasnaald in of vlakke gasschuif ?
    Of de naald staat te hoog of de schuif staat te hoog. ( wordt ergens tegengehouden ? )

    #809099

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Zit er een gasnaald in of vlakke gasschuif ?

    Of de naald staat te hoog of de schuif staat te hoog.  Wordt ergens tegengehouden?


    Een SHA 16/16 heeft altijd een vlakke gasschuif.
    En nooit een naald.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.