Pbro

  • Je hebt gelijk dat is hem. In dat filmpje op zijn site hebben ze wel mooie brommers, allemaal klassieke schakels, Puch etc.

  • Goede tips. Ik moet eerst bedenken wat ik precies ga doen. Ik overweeg een ander frame te kopen op geel kenteken met goede tank zonder roest, en daar mijn huidige onderdelen op over te zetten. Maar ik heb nog niet echt een mooie deal gevonden. Wellicht kom ik voor een mooie prijs een (bijna) complete ciao zonder blok tegen, waar ik dan de mijne in zet.

  • Crullie het gaat hier om de spanning van de krukas in het carter. Een gedemonteerde krukas moet natuurlijk altijd gewoon soepel draaien.

    Goed nieuws: Ik heb eindelijk gevonden hoe je de krukas spanningsvrij slaat, in een YouTube video van een Duitser. Je moet met beleid op de kleine carterhelft tikken met een (rubberen/houten) hamer. Natuurlijk…[Lees meer]

  • Ik heb de indruk dat spanningsvrij slaan van de krukas niet echt een ding is bij de Ciao, vooral omdat de krukas er maar aan 1 zijde uitsteekt, dus zeker zal vanzelf wel precies in het midden vallen?

    Volgens mij was het blok gewoon in orde (geen sporen van schade ontdekt, genoeg gevoel van compressie na hermontage, vonkt goed) en is het probleem…[Lees meer]

  • Na lang stilstaan wilde mijn Ciao niet meer starten. Na de laatste revisie vorige winter liep hij wel lekker, en heb ik hem na enkele kilometers niet meer gebruikt. Nu startte hij plots niet. Ik heb vorig jaar bij het heropbouwen van mijn blok de krukas niet spanningsvrij geslagen. Nu heb ik zojuist de cilinderkop eraf gehaald, en het valt mij op…[Lees meer]

  • Luchtfilter werd aangeboden als “Luchtfilter 13MM Gilera Citta, Vespa Ciao, Piaggio Si, Bravo boxer bandit”. Misschien moet ik hem wat langer later opwarmen voordat hij beter doortrekt op hogere snelheid. Dit was voorheen ook, maar toen liep de ciao niet lekker.

  • De Ciao is af, en hij start beter dan ooit! Loopt stationair goed en trekt iets beter dan eerst. Ook geen last van uitvallen bij koude motor. Echter heb ik de standaard sproeier van de 13.13 carburateur laten zitten, dit was maat 58 geloof ik. Voor mij gevoel nogal groot, want de gasreactie zou beter kunnen, en hij trekt ook niet lekker door boven…[Lees meer]

  • Misschien zit er standaard wel een grotere sproeier in de 13.13, als er al een bij zit want het betreft een imitatie carb. En tja als hij niet vastloopt door de geschuurde zuigerveer voordat ik hem kan afstellen 😂

  • Niet gemeten. Wel is het ontwerp van die bovenste veer misschien ook de reden dat die lichter loopt/erin gaat. Wat dikker. Ik overwoog eerst de onderste veer gewoonweg niet te monteren. Toen maar voor schuren gekozen met het idee dat twee veren meer compressie oplevert.

  • Dan is het risico hoog, want beide kanten zijn geschuurd. Die onderste veer zit vrij strak in de cilinder, hij ging er ook beduidend lastiger in dan de bovenste.

    Ik raad in ieder geval dmp zuigerveren sterk af. Het zag er echt uit als de originele, maar pastte gewoonweg net niet.

    Ik heb maar direct een 13mm filter en 13.13 carburateur besteld…[Lees meer]

  • Bedankt! Het ringetje zal dan wel in mijn bakje met onderdelen geslopen zijn Haha. Ik ga hem volgende week proberen te starten. Spannend! Ben benieuwd of hij nog (goed) loopt. Zeker omdat ik twijfel aan mijn vijlwerk… en het feit dat mijn dmpĀ 38.2MM X 1.5 C onderste zuigerveer niet in de zuigergroef paste. (Enkele honderdsten van een Mm te…[Lees meer]

  • Pbro wijzigde zijn profielafbeelding 9 maanden, 2 weken geleden

  • Pbro's profiel is bijgewerkt 9 maanden, 2 weken geleden

  • Ik heb bij mijn Belgische snorblok de inlaat uitgeboord naar 12 en nog flink gevijld. Alles netjes schoongemaakt, nieuwe zuigerveren erin. Echter heb ik een rubberen o-ringetje over. Meting: Binnendiameter 4,5mm buitendiameter 1cm. Helaas met een scheur erin. Waar hoort dit te zitten?
    Tevens zou ik graag een indicatie voor sproeiermaat hebben.…[Lees meer]

  • Pbro is geregistreerd lid geworden 9 maanden, 2 weken geleden