neogod

  • In hoeverre is het normaal dat er benzine in het luchtfilter zit? waarschijnlijk niet normaal, moet ik het dan in de carburateur zelf zoeken?

    – nieuwe vlotter erin gezet, nieuwe naald, nieuwe stationairschroef, koppakking nagekeken.

    hij wilt niet eens starten dus kan ook niet zomaar nagaan met een bus remreiniger of hij ergens valse lucht trekt.

  • nieuwe bougie (6) erop gezet, nieuwe cdi, startte binnen 1.5 meter, deed het welgeteld 2 min waarna hij op hetzelfde uitviel. zit genoeg brandstof in, loopt ook mooi door, hij is uitgevallen en wil niet meer starten. iemand nog ideeën? carb heb ik al uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Het moment dat hij liep, liep hij eigenlijk mooi stationair.

  • Heb ik al in bestelling Daan, komt goed maar hij deed het er een paar weken op en nu vonkt hij slecht

  • Andere tussen gegooit gaf rode vonk, toen die er al onder zat, blauwe vonk, liep voor 2 min en ging weer uit, niet te starten meer, ik denk bobine

  • Het is de ontsteking, komt totaal geen vonk af, zit denk ik een nieuwe bobine aan te komen. had ook de carb los gehaald en even bekeken nu ik toch bezig was, geen rare dingen (op een kleine lekkage van het vlotterbakrubber die verkeerd zat na).

    ook zal ik ipv een hittegraad 7 een 6 erin zetten.

  • Elektronische ontsteking dacht ik(3 spoelen als ik het me goed herinner) want ben geen contactpunten tegengekomen, vlotter ben ik inderdaad helemaal vergeten, zal morgen de carb eens loshalen en alles uitpluizen.
    Ik ging er eigenlijk niet van uit dat het met brandstof had te maken ivm het volledig terugvallen in toeren alsof je de motor uitzet…[Lees meer]

  • Was het maar zo simpel, zelfs omgedraait naar reserve, geen succes. Zit ook nog genoeg in de slang om hem in iedergeval nog een 5 min te laten pruttelen

  • neogod heeft het onderwerp UItval en niet meer te starten aangemaakt in het forum Elektrisch 5 jaar, 6 maanden geleden

    Gisteren avond was ik na 1km stilgevallen (ik reed onder de enorme top van 35) waarna ik na verschillende keren proberen aan te lopen maar gewoon naar huis ben gelopen.

    vanmorgen had ik de bougie eronder vandaan gehaald, niks merkbaars gezien, zelfs gekeken wat hij deed als ik elektrode afstand iets verkleinde, bougie eronder gedaan en toen gaf…[Lees meer]

  • Vandaag op de ciao van een vriend van mij gereden welke ook niet helemaal vlekkeloos liep omdat de keerring kapot was, deze gerepareerd en liep als een zonnetje.
    Mijn ciao had ineens een topdag (al leek dat zo) want hij trok snel op en zelfs de top lag hoger dan normaal.

    Nog even rondgereden samen met hem (ieder eigen ciao) en na 10 km gingen we…[Lees meer]

  • minimale lucht, hetzelfde als je op je duim blaast en dat er minimaal tussen duim en lippen door gaat. Ik weet namelijk niet zeker of hij op zijn onderste punt stond, dat ging op gevoel omdat ik het blok niet los heb gehaald 😀

    stelling:
    sproeier 42 – om te testen
    gelijk een nieuwe bougie erin (weet niet of je een tip hebt of gewoon de b5hs…[Lees meer]

  • sproeier is net nieuw, kan niet verstopt zijn, carb is helemaal uit elkaar gehaald en schoon.
    luchtfilter is net nieuw incl nieuw gaas. — zie alle info in eerste post.
    choke gebruik ik nooit maar ik moest hem dus testen.
    ik rijd zo een beetje 8km voor ik die bougie eruit haal.

    ik mix ongeveer 1:50, heb het zelfs iets schraler geprobeerd maar…[Lees meer]

  • De bougie is praktisch nieuw, ik start zonder choke, met een klein aanzetje loopt hij al, ook met choke blijft hij lopen. Er zit op dit moment een b5hs in.

    Als ik al valse lucht zou hebben, moet ik toch wel merken dat hij niet of niet mooi stationair loopt, wat hij wel prachtig doet?

  • Remreiniger test was goed overigens en die bougie komt uit een warm blok

  • Vorige week sproeier natuurlijk vervangen, toen kreeg ik een mooi licht koffiebruin op de bougie, van 36 naar 40 gegaan, ik WAS tevreden, nu is dat ding weer zo grijs as de haren van oma.

  • Ik redeneer dat als ik een grotere sproeier monteer, wat nodig was omdat de bougie “droog” wordt (grijs, niet mooi koffiebruin), dat zijn mengverhouding beter word waardoor er meer vermogen geleverd wordt door een betere verbranding. Wat uiteindelijk resulteert in beter in toeren komen en daardoor allicht een hogere top zou kunnen…[Lees meer]

  • Koppeling segmenten heb ik gelukkig niet op hun schoentjes aangeraakt maar zal ze extra schoonmaken en opschuren maar de segmenten zagen er nog keurig uit.

    Ik vraag me dus af of ik alles wel uitgesloten heb omdat hij en weinig kracht heeft tot zijn middengang en zijn top met deze setup niet hoger ligt dan 32.

    Hij maakt meer toeren omdat ik de…[Lees meer]

  • membranen, pakkingen, je hebt gelijk, maar de pakkingen zijn dus vervangen.

    vragen zijn nooit overbodig (informatie is altijd goed) maar ik heb alle slangetjes afgedopt die overbodig waren.

    valse lucht, stationair valt hij niet uit op warm of koud blok en de plekken waar ik bij kon met remmenreiniger naar belletjes zoeken.

    Ik heb vandaaag de…[Lees meer]

  • daarom ben ik qua sproeier 4 maten groter gegaan, nu is de kleur goed, geen valse lucht, nieuwe membranen en pakkingen. ja de zuiger zit goed om.

  • Goedemorgen!

    Ik heb onlangs mijn oude ciao snor mix uit de schuur gehaald en aardig wat aan gesleuteld om hem weer knap te krijgen (nieuwe krukaslagers, uitgebalanceerd, nieuwe cilinder, nieuwe zuiger incl toebehoren etc etc.) kortom ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en in elkaar gezet.

    setup:
    Standaard klok ciao snor
    12/7 carb met 40(!)…[Lees meer]

  • carb schoonmaken en ff kijken of je vlottertje niet blijft hangen is ook altijd een makkelijke. dat is (meestal) dat witte ding wat in je vlotterkamer (dat zwarte ding meestal met 2 schroefjes onder je carb) hangt. als die nou lek is dan weet je zeker dat ie het niet doet. anders kan je nog kijken naar je bobine..

  • Meer laden