UItval en niet meer te starten

Home Forums Techniek Elektrisch UItval en niet meer te starten

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 3 weken, 4 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker

neogod
    Topic starter

Gisteren avond was ik na 1km stilgevallen (ik reed onder de enorme top van 35) waarna ik na verschillende keren proberen aan te lopen maar gewoon naar huis ben gelopen.

vanmorgen had ik de bougie eronder vandaan gehaald, niks merkbaars gezien, zelfs gekeken wat hij deed als ik elektrode afstand iets verkleinde, bougie eronder gedaan en toen gaf hij welgeteld 2 seconden leven waarna hetzelfde verhaal. wat je normaal hebt als je een brommer zachtjes aanloopt dan pakt hij hem niet lekker over om zelfstandig te blijven pruttelen – dat heb ik in deze situatie ten alle tijden. Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken voordat ik verder ga, ik dacht al aan een nieuwe bougie en omdat hij niet lekker doorpakt misschien de bobine? het is een startprobleem in iedergeval.
    Het gaat om een standaard snorciao met citypower uitlaat, 38.2 cil&zuig en een b7hs bougie

Alvast bedankt!

FL4WLESS
    Bijdrager

Benzine kraan vergeten open te draaien 😛

Experience is power

neogod
    Topic starter

Was het maar zo simpel, zelfs omgedraait naar reserve, geen succes. Zit ook nog genoeg in de slang om hem in iedergeval nog een 5 min te laten pruttelen

SuperSi
    Bijdrager

Heb je wel getest of je bougie goed vonkt?
    Heb je een contact punt of elektronisch ontstoken blok?

1

zevenenergie
    Bijdrager

Die 7 is te koud en kan problemen geven op een standaard setup maak daar maar 5 of 6 van. Het kan de benzine toevoer zijn, controleer of de vlotter goed doorloopt. Heb je puntjes?

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

neogod
    Topic starter

Elektronische ontsteking dacht ik(3 spoelen als ik het me goed herinner) want ben geen contactpunten tegengekomen, vlotter ben ik inderdaad helemaal vergeten, zal morgen de carb eens loshalen en alles uitpluizen.
    Ik ging er eigenlijk niet van uit dat het met brandstof had te maken ivm het volledig terugvallen in toeren alsof je de motor uitzet zonder stotteren of pruttelen. Het was 1 vloeiende beweging en geluid, m.a.w. geen vonk.

Thanks voor zo ver, mocht er iemand aanvulling hebben graag, voor nu zal ik morgen een update posten over de carb en van de week een 5 of 6 er in draaien

SuperSi
    Bijdrager

Als je brommer uit valt is het vaak op te delen in 2 dingen. Brandstof of onsteking.
    Voordat je je carb uit elkaar trekt kijk ook even je ontsteking na. En dan vooral of je bougie vonkt

neogod
    Topic starter

Het is de ontsteking, komt totaal geen vonk af, zit denk ik een nieuwe bobine aan te komen. had ook de carb los gehaald en even bekeken nu ik toch bezig was, geen rare dingen (op een kleine lekkage van het vlotterbakrubber die verkeerd zat na).

ook zal ik ipv een hittegraad 7 een 6 erin zetten.

SuperSi
    Bijdrager

Begin met een nieuwe bougie, kan je zomaar klaar zijn voor 2,50

neogod
    Topic starter

Andere tussen gegooit gaf rode vonk, toen die er al onder zat, blauwe vonk, liep voor 2 min en ging weer uit, niet te starten meer, ik denk bobine

zevenenergie
    Bijdrager

Het ligt praktisch helemaal nooit aan de bobine. Die gaan praktisch helemaal nooit kapot.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Daan777
    Moderator

Als je een nieuwe bougie koopt, koop dan alsjeblieft een b6hs ipv een b7. B7 is veel te koud voor jouw setup.

neogod
    Topic starter

Heb ik al in bestelling Daan, komt goed maar hij deed het er een paar weken op en nu vonkt hij slecht

neogod
    Topic starter

nieuwe bougie (6) erop gezet, nieuwe cdi, startte binnen 1.5 meter, deed het welgeteld 2 min waarna hij op hetzelfde uitviel. zit genoeg brandstof in, loopt ook mooi door, hij is uitgevallen en wil niet meer starten. iemand nog ideeën? carb heb ik al uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Het moment dat hij liep, liep hij eigenlijk mooi stationair.

neogod
    Topic starter

In hoeverre is het normaal dat er benzine in het luchtfilter zit? waarschijnlijk niet normaal, moet ik het dan in de carburateur zelf zoeken?

– nieuwe vlotter erin gezet, nieuwe naald, nieuwe stationairschroef, koppakking nagekeken.

hij wilt niet eens starten dus kan ook niet zomaar nagaan met een bus remreiniger of hij ergens valse lucht trekt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.