Ziggys sprint tomos

Home Forums Perso’s Andere merken Ziggys sprint tomos

This topic contains 49 reacties, has 12 deelnemers, and was last updated by Ziggys91 14 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
  • Gebruiker
  • #260580

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    Jullie kennen mij allemaal wel van mn straat tomosje met hpi, 65cc etc.

    Nu was ik die tomos wel een beetje zat en heb ik een frame gekocht met GRC minibikezitje erin verwerkt. Ik had nog wat spul liggen dus daar kon ik hem wel een redelijk stukje van opbouwen.

    To do:
    -frame plamuren+spuiten
    -kabels halen
    -balhoofdsetje halen
    -alles vast draaien
    -hogere veren achter
    -voorvork inkorten

    Plannen(met een sterretje heb ik al (gedaan))
    Uiterlijk
    -Voorvork verlagen
    -320 of 330mm achterveren
    -Glans zwart frame
    -Omgekeerd mountainbike stuur*
    -Zwarte velgen met zilveren velgenrand
    Motorisch
    -65cc airsal tuned*
    -26-26 TWV*
    -Hpi 2008*
    -Polini membraam*
    -Puch HD kop
    -19mm PHBG Dellortho*
    -Minarelli horizontaal spruitstuk
    -Schuimfilter
    -Homoet*
    (De setup plannen zullen naarmate het project vordert wel wijzigen)

    24-02-09
    Frame op wielen.



    26-02-09
    Stepjes gemonteerd, achterbrug vast gezet, wielen vast gezet. Zit lekker laag wel zererug gevoelig hehe

    02-03-09
    -Kleine remhendels gemonteerd
    -Straat tomos afgemaakt
    -Aan het sprintblok begonnen
    -Bestelling geplaatst met: -remkabels
    -remnippels
    -minarelli horizontaal spruitstuk
    -balhoofdsetje

    05-03-09
    -Bestelling binnen
    -Remmen erop gemaakt
    -Balhoofdsetje gemonteerd
    -Voorwiel goed strak gemonteerd
    -Binnenwerk blok afgemaakt

    Volgende update zal met fotos zijn van oa en pasgemaakte minarelli spruitstuk op het blok samen met de 19mm dellortho! Sorry voor de weinige fotos trouwens, binnekort komen er veel meer fotos!

    07-03-09
    Hij looooopt! na veel gebeun met het inlaat traject omdat de carb niet paste ivm mijn koppelingskap enzo heb ik toch een (soortvan) oplossing gevonden(wel erg beun). Na alles gemonteerd te hebben startte die na een paar keer kicken. Hij trok nu al autowheelies terwijl hij nog ziek veel valse lucht zuigt, niks afgesteld en de uitlaat hing ook los. Hier wat fotos, morgen ga ik hem proberen goed af te stellen want hij valt nu na 10 seconde rijden uit en hij loopt ook voor geen meter maar als die hem dan een keertje goed pakt trekt die wel ziek hard op!
    Inlaattraject



    Blokje

    En het hele ding in testfase

    08-03-09
    Na veel gekloot met het inlaat traject en olie in het blok enzo loopt ie eindelijk een beetje redelijk, stotterd in het middengebied nog erg maarja dat word afstelle
    http://www.youtube.com/watch?v=rWxqtDXtgt0&feature=channel_page

    08-03-09 #2
    Vandaag ook even wat fotos geschoten van de brommer en een nieuwe uitlaat geregelt. Moet hem alleen nog laten omlassen, iemand nog goede adresjes in de buurt van leiden?





    Fotos vd uitlaat zijn erg donker, zal vanmiddag even betere fotos maken. Het is in ieder geval zon uitlaat:

    12-03-09
    Nieuwe pakkingen gemonteerd+extra vloeibare pakking en een sproeier 96 gemonteerd.
    Loopt wel maar wel kut. Moet volgensmijn ngo een grotere sproeier in. Hier een filmpje van hoe die nu rijdt, kon niet op top gaan rijden aangezien ik geen voorspatbord heb en alle regen in mn gezicht kwam al.
    http://www.youtube.com/watch?v=JGiM_ST4NGo&feature=channel_page

    15-03-09
    M stuurtje gekocht

    Sproeier 102 gemonteerd
    http://www.youtube.com/watch?v=_uxdWDLGPKQ&feature=channel_page

    Na wat gereden te hebben ging die opeen slangzamer optrekken. Ik heb de brommer toen even uitgezet en wat ik merkte is dat gewoon bij het lopen mn koppeling gewoon een sorotvan aangreep dus dat mn achterwiel af en toe blokkeerde. Ik ga zo ff de benzine bij vullen en mn koppeling bekijken, hoop dat die nog leeft hehe. Ik zal emteen even een foto van het m stuurtje gemonteerd maken, het rijdt in ieder geval wel 10 keer chiller als dat rechte MTB stuur.

    15-03-09 #2
    Na even gekeken te hebben bleek mijn tweede koppeling compleet aan gort gereden te zijn(vraag waldo maar hoe die eruit zag! gewoon compleet aan stukken getrokken. Nieuwe koppeling erin na wat beunen en hij reed weer.. Gelijk even met mn ontsteking lopen afstellen en hij loopt al een klein stukje beter als eerst. Ik heb gelijk even wat fotos geschoten en 1 fotoshopje gemaakt van hoe ik hem misschien wil hebben. Als laatste heb ik ook nog een filmpje gemaakt on board van hoe die nu rijdt.
    Net is Jacob even langs gekomen en heb ik zijn 320mm chrome veren gemonteerd, ziet er al een stuk beter uit. Ook heb ik mijn leovince uitlaat mooi gemaakt, nu nog laten omlassen!
    Groetjess

    Mstuur


    Blok


    Voorkant(jaja mn wiel zit er scheef in)

    Achterkant

    Totaalplaatje

    Photoshop(verlaagdevoorvork, frame andere kleur, velgen andere kleur, velgenlint)

    http://www.youtube.com/watch?v=PwA-HhybZ-4&feature=channel_page

    http://www.youtube.com/watch?v=ZdLh1sdJyp0&feature=channel_page

    16-03-09
    KUT tomos koppelingen echt hoor nou zijn mn drukveren weer uit elkaar gesprongen, en dat na misschien een kwartiertje rustig rijden hoe kan dit nouweer, er zat genoeg olie in het blok en koppeling was gewoon goed gemonteerd.Iemand een idee?

    Ook even een fotootje van de opgeknapte uitlaat, nu nog een bocht eraan en verder schuren.

    18-04-09
    Pakketje binnen!





    En bezig met een nieuw frame


    23-04-09
    Kleine vooruitgang



    27-04-09
    Chrome brug
    Voorvork ingekort
    Uitlaat passend gemaakt
    Zadel geregelt




    Morgen gaat het blok in elkaar als het goed is!

    28-04-09
    Na de krukas verkeerd om erin gezet te hebben, de carters verhit te hebben door ze in de fik te steken, de middencartervertanding vergeten te zijn, de carterpakking vergeten te zijn, gekloot met lagers en nog veel meer zit het blok in elkaar op de koppelingskap, cilinder en voortandwiel na! Oja en de krukas heb ik ook opgevult!

    http://www.youtube.com/watch?v=Gs2z8xdCTdE&feature=channel_page

    Opmaat kopje(lijkt of er roet in zit maar dat is het niet, is weerspiegeling

    Fikken!

    Kut verkeerd om

    En in elkaar

    Joos heeft nog betere foto’s, die komen later er nog bij!

    29-04-09
    -Voorvork max ingekort
    -Paar fotootjes geschoten van wat onderdelen en het blok even los in elkaar-
    -Hitteband om mn uitlaat

    Opmaat koppie nog een keer

    Spulletjes


    Hapeie

    Los in mekaar


    Voorvork verder ingekort, onderste kroonplaat moet nog uit gefreest worden.( let niet op mijn kapsel 8) )




    En voor als de mensen me niet horen aan komen

    30-04-09
    Vandaag verveelde ik me dus heb ik een velg die ik had gevonden zwart gespoten(dit type velgen komt er ook op)
    en mijn frame ingekort.Het frame word uiteindelijk met veervervangers ook ongeveer deze hoogte.
    Heb ook meteen wat dingen besteld oa tandwielen, cilinderpakkingen, ketting, clip ons en nog meer.




    02-05-09
    Zadel verlaagd
    Veervervangers erop gezet(moeten nog in de lengte worden door gezaagd)

    #261019

    st3yn
    Bijdrager
    Berichten: 683

    Haha dat ziet er wel lache uit man :lol

    #261020

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Mooi begin 🙂

    Welke klasse wil je gaan sprinten?

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #261021

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    ArvidW :
    Mooi begin 🙂

    Welke klasse wil je gaan sprinten?

    mwa ik kijk eerst even of ik hem lopend krijg zoals ik wil, dan ga ik misschien wel in genemuiden sprinten gewoon in de 70cc automatenklasse lijkt me

    #261022

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Ziggys91 :

    26-02-09
    Stepjes gemonteerd, achterbrug vast gezet, wielen vast gezet. Zit lekker laag wel zererug gevoelig hehe

    Als je dat al laag vind!

    Ik ben benieuwt wat je ervan gaat maken! Heel misschien dat ik je ooit nog tegenkom, en dan ga je spijt krijgen dat je geen vespa meer hebt :duivel

    #261023

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    TimoO_ :

    Ziggys91 :

    26-02-09
    Stepjes gemonteerd, achterbrug vast gezet, wielen vast gezet. Zit lekker laag wel zererug gevoelig hehe

    Als je dat al laag vind!

    Ik ben benieuwt wat je ervan gaat maken! Heel misschien dat ik je ooit nog tegenkom, en dan ga je spijt krijgen dat je geen vespa meer hebt :duivel

    hhe die zit zeker laag jah:P en dat spijt krijgen zien we dan nog wel ghehe

    #261024

    niceVespa
    Bijdrager
    Berichten: 656

    ziet er fet uit wat wordt je kleur combo?

    GTZ NV

    #261025

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    glans zwart met kaal gemaakte velgenrand zegmaar, maar eerst gaat die goe dlopen, uiterlijk komt later!

    #261026

    niceVespa
    Bijdrager
    Berichten: 656

    afgedraaide velgrand dus? is wel vet ja

    GTZ NV

    #261027

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Polijsten lijkt mij makkelijker:P

    #261028

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    ik zie wel, als die eerst maar goed rijdt en het frame goed in mekaar zit!

    #261029

    niceVespa
    Bijdrager
    Berichten: 656

    idd ben ook benieuwd hoe die gaat lopen;)

    GTZ NV

    #261031

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    kleine update

    #261033

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    en weer een updatert

    #261035

    Ziggys91
    Topic starter
    Berichten: 274

    en hij loopt! update in beginpost

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.