Zelfbouw uitlaten

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaten

This topic contains 70 reacties, has 25 deelnemers, and was last updated by barry 15 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 71)
  • Gebruiker
  • #149232

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Omdat dit een onderwerp is waar ik in het vespa wereldje nog nooit van heb gehoord(afgezien van bestaande uitlaten verminken(gaten boren, een lang tuutje aan je ori uitlaatdemper lassen:? ) en omgelaste scooter uitlaten) lijkt het me een goed idee er eens over te beginnen(midden in de nacht ja).:bier

    Ik heb het dus over berekende (opmaat)uitlaten, voor optimale prestaties met je setup. Hiermee worden interessante resultaten geboekt bij veel brommers, zoals de puch, kreidler, honda(KLIK) etc. , scooters(DPR) en en zelfs op een spartamet(Staat op Vespafreak.nl, of stond, want ik zag hem net niet:(, op de link hieronder staat er wel ergens een plaatje van).

    Kijk hier voor meer info over opmaat uitlaten op de site van Luc Foekema(klik).

    Waarom heb ik nog nooit zoiets op een vespa mogen zien?
    Het is net als het tunen van cilinders niet iets wat op grote schaal wordt beoefend onder de vespaknutselaars(toch?).

    Je kunt er niet alleen prachtige resultaten mee boeken, ze zijn ook nog eens een lust voor het oog.

    Ik zit er al tijden aan te denken, hopelijk breng ik jullie ook op ideeen, het wordt tijd dat iemand zo’n ding onder zn vespa hangt!

    Ciao.

    #153326

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Op scooters zijn echt handgemaakte uitlaten echt zeldzaam maar idd een leuk topic πŸ™‚

    Ik vind de fabrieksmatige gemaakte uitlaten toch relaxter zonder mijn prit en plak stiftl.

    #153327

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    hansieb :
    Op scooters zijn echt handgemaakte uitlaten echt zeldzaam maar idd een leuk topic πŸ™‚

    Ik vind de fabrieksmatige gemaakte uitlaten toch relaxter zonder mijn prit en plak stiftl.

    Hee henkie jij ook al zo’n nachtbraker, maar hoe weet je wat ‘relaxter’ is als je nooit een opmaat pijp hebt gehad op je vespa?

    En er zijn best wat bedrijfjes die uitlaten voor scooters berekenen en bakken.

    #153328

    .-{2F4OV}-.

    Je ziet het alleen niet vaak;)

    Ma kweet cker dat het vet duruit zal zien:D

    #153329

    Jelle89

    kdenk dat dat ook nog wel prijzig zal zijn..of valt dat redelijk mee..?

    #153330

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    Jelle89 :
    kdenk dat dat ook nog wel prijzig zal zijn..of valt dat redelijk mee..?

    Een uitlaat laten berekenen is niet zo duur! Foekema(zie link boven) vraagt er iets van 15 euro voor. Als je hem zelf kan bouwen ben je erg goedkoop uit.

    #153331

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Teruglopers van scooters die homemade worden gemaakt zijn echt heel duur 400 euro.

    #153332

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204
    #153334

    Edjuh
    Topic starter
    Berichten: 6958

    hansieb :
    Teruglopers van scooters die homemade worden gemaakt zijn echt heel duur 400 euro.

    ‘homemade’?? Ik neem aan dat je bedoelt, bij een bedrijf laten maken>?

    Kan volgens mij wel goedkoper hoor!?

    #153335

    Ties
    Bijdrager
    Berichten: 767

    kweet dat zon seatpipe voor rs een 250 euro ofzo zou kosten!

    #153336

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    leuk programma’tje ma k den dat er heelwat bij komt kijken voor zon uitlaat presteerd als bv een proma uit de winkel van 70 euries!

    #153337

    Joost
    Bijdrager
    Berichten: 60

    Bij ABT tuning maken ze voor 100 euro een opmaat uitlaat in de vorm die jij wilt :thumb

    #153338

    lars1988
    Bijdrager
    Berichten: 145

    ik zou zeggen maak eens een andvertentie ana op brommerforum.nl daar kunnen ze je er wel ene maken voor 120 euro ofzo. vind ik nog redelijk meevallen. ben je voor nieuwe sp ook bijna kwijt.
    ik heb er ook wle eens over lopen denken om mijn vespa zo te maken. maar had helaas er het geld niet voor.
    dat is een projectje voor later als ik zo oud al iacc of barry ben.
    dan probeer ik ook nog wel eens een binnenrotor erop te prutsen moet ook wle te doen zijn als je naar de goede zaken stapt om een grondplaatje te laten draaien.
    maar die opmaatpijpjes presteren een stuk beter als een proma hoor en zoveel kost het niet als je er het matriaal voor hebt. 15 euro laten berekenen en zelf de plaatjes knippen en lassen. klaar.

    #153339

    .-{2F4OV}-.

    Zelf een uitlaat make is zeer origineel en kan als het goed gedaan wordt zeer goed lopen…

    Ik hou het denk ik tog ma bij de merkuitlate;)

    Je kunt nu eig al praktisch voor elke setup een goede uitlaat vinde..
    Deze zal natuurlijk nooit zo goed presteren als een op maat gemaakte mja das logisch..

    #153340

    M-Tuning
    Bijdrager
    Berichten: 64

    Wat de topic starter zegt.
    DPR voor scooters.. DPR maakt de yasuni + malossi pijpen na. deze maakt geen uitlaten op maat.
    maar daar in tegen ABT wel.
    en ook zeker voor een goedkope prijs.
    over leg is met iemand van ABT voor een uitlaat voor vespa πŸ˜‰
    ik heb nu de polini sp al. maar wil hier zeker wel wat meer over weten.

    succes in ieder geval en als ik contact heb gehad laat ik het zeker weten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 71)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.