YSS vering

Home Forums Mening & ervaring Schokbrekers YSS vering

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Daniello 1 year, 6 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker

Anoniem

Na slechts een kilometer of 2000 waren de MKX schokbrekers steenhard aan het worden,
    dus heb ik er YSS vering onder gezet in de hoop dat ik niet alleen voor dat mooie stickertje extra betaalde.

Wereld van verschil, ze veren veel beter door, dus word je ook minder in de lucht geslingerd als
    je over een drempel sjeest. Heb ze er nu een maandje of 2 eronder hangen en ongeveer 1000km gereden,
    en ze blijven prima hun werk doen. Getest met 260mm.

Lennaert
    Bijdrager

Nette veren de speedfight versie waarbij je 2 stuks los besteld voor de si/citta/bravo heeft alleen 1 juiste maat busje en de andere zijn te ruim of te krap. Verder zijn ze onwijs stug en ben benieuwd hoe de rij-eingenschappen zullen worden nu ik ze gemonteerd heb.

DarkMagician6
    Bijdrager

Ik vind ze een HEEL stuk fijner als de originele veren die onder mijn Si zaten. Met deze veren stuiter ik niet 4 keer na als ik over een klein hobbeltje rijd. Verder passen ze alleen niet op de juiste manier op een Si zoals veel aftermarket veren en heb ik ze dus op z’n kop moeten monteren. Geen problemen daar mee gehad.

Daniello
    Bijdrager

Op de vorige Citta de 260mm YSS shocks gehad icm een Si brug.

Ik wil voor de huidige Citta 280mm shocks hebben van YSS, maar….. Die zijn er enkel in de Pro-X versie die bijna dubbel zo duur zijn….

Iemand ervaring met deze duurdere versie en zijn ze het prijsverschil waard???

super bravo.
    Bijdrager

heb ze op mijn vespa super bravo met si kickbrug en bevallen mij zeer goed klein minpuntje is helaas de prijs. 😥

Daniello
    Bijdrager

Ok.

Aangezien ik echt voor 280mm shocks wil gaan en toch betere kwaliteit wil hebben (prullen wat er nu op zitten functioneren voor geen meter), heb ik gisteren de Pro-X versie in geheel zwart besteld.

Ik zal hier tzt even posten wat ik ervan vind qua prijsverschil met de vorige ‘normale’ yss shocks.

Daniello
    Bijdrager

Shockjes zijn binnen.

Het ziet er op het eerste oog weer netjes afgewerkt en compleet geleverd uit.

Bij deze serie wordt wel de stelsleutel voor de veervoorspanning meegeleverd, wat niet het geval was bij de goedkopere YSS shocks.

Deze serie zou progressief zijn tov de goedkopere, wat wilt zeggen dat de vering harder wordt naarmate ze verder inveren.

Ik ga ze zo monteren en post na een tijdje hoe ze bevallen.

Gewoon passend voor de Citta en consorten. Bij de Citta moet er wel iets van de spatbord kap af gedremelt worden en de shocks dienen even uitgeshimmt te worden, zodat ze nergens aanlopen. Ik heb een iets bredere maat band als standaard erop liggen.

Hier alvast wat foto’s.

IMG_20190930_102608
    IMG_20190930_102655
    IMG_20190930_102631
    IMG_20190930_112536

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 6 months geleden door Daniello.

Andrews de Meijer
    Bijdrager

Zijn top schokdempers ..
    En zoals je zegt veren ze inderdaad een stuk Beter dan de reeks die eronder zit

Daniello
    Bijdrager

Net even wat rond gereden en deze dempers zijn idd progressief.

Zelf vond ik de lineaire, goedkopere dempers fijner. Helaas waren die er niet in 280mm.

Maargoed, nu kan de volgende koper hier zijn plan uit trekken. Beide zijn prima waar voor je geld.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.